Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #1 Skrevet 8. januar 2006 Har vært her inne en stund, og har dermed fått meg meg en del "sjebner". Nå sitter jeg i det selv: Er forlovet med en jeg har vært sammen med i over 7 år. Vi har to barn sammen, og han pendler mellom hjem og studiested, dvs at han er hjemme et par helger i mnd (som regel en dag ekstra den ene eller andre veien). Samlivet oss i mellom er ikke helt bra - lite fysisk kontakt, deriblant lite intimitet/sex. Siden jeg er hjemme alene med ungene store deler av mnd og har full jobb i tillegg har jeg behov for å ta litt vare på meg selv innimellom. Det kan være så lite som en tur alene på shopping, sove litt på ettermiddagen, en liten tur på "fylla" med jentene osv. Disse behovene klarer jeg ikke få han til å forstå - "er det ikke nok at jeg er hjemme" - blir liksom hans svar. Oppi dette har jeg gjort noe jeg egentlig ikke burde. Har innledet et "forhold" til en på jobb. De siste mnd har vi flørtet mer og mer (han er i et forhold som kanskje nettopp nå er gått over styr - har haltet svært mye. Dette har jeg fra andre enn han, så det tror jeg på) og for et par uker siden ble det mer enn flørting - av en eller annen grunn ble det slik at vi begynte å kysse/kline og ta på hverandre. Det var ikke snakk om sex. I ettertid har vi kysset/klinet noen ganger til, men har holdt oss unna å gå løpet ut. Selv om det ikke er til å stikke under en stol at vi har lyst begge to. Dette er en mann jeg ikke har noe fremtid sammen med - vi er nok for forskjellig både på den ene og andre måten, men begjæret er der absolutt. Vet ikke hva jeg nå skal gjøre. Bør jo avbryte forholdet til kollegaen min, men samtidig er det han jeg er besatt av. Får ikke sove om kveldene, ligger bare å tenker på han og når vi kan få vår neste lille stund sammen. Det kribler i magen...... Bør nok prøve å få forholdet til forloveden min til å bli bedre, men det ser ikke ut til at det jeg har sagt om hva jeg ønsker av forholdet vårt når inn til han. Han lover å ta bedre vare på meg, mer fysisk og oftere sex (vi har sex 1-2 ganger i mnd) - men dagen etter har han glemt det. Samboeren min vet ikke om "forholdet" mitt på jobben. Huff - dette er ikke enkelt. Jeg slites mellom dem begge
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #2 Skrevet 8. januar 2006 Forstår at du sliter. Ut i fra det du skriver, en mann som er mye borte og lite sex så skal du ikke se bort i fra at din samboer også har sine svin på skogen..... Om han i tillegg får lite oppmerksomhet og positiv feedback fra deg, så øker sansynligheten for det. Når dere ser hverandre så lite som det dere gjør så burde dere prioritere hverandre når dere er sammen. Virker ikke som om dere er helt på nett der. vil du miste han? Hva tenker du om din samboer og en annen kvinne?
Cata Skrevet 8. januar 2006 #3 Skrevet 8. januar 2006 Ja, jeg skjønner det er vanskelig.... Det å gi råd er vanskelig, men siden jeg er sterk tilhenger av prinsippet "en ad gangen", så synes jeg du burde parkere jobbflørten til du blir enig med deg selv om hva du vil. "Besettelse" går over før eller senere. Jeg synes også du burde prioritere din forlovede de helgene han er hjemme - eller de fleste av dem, men jeg skjønner jo at du har behov for tid på egenhånd eller for en "kveld med jentene" også. Har du ingen mulighet til å få barnevakt en helg av og til når forloveden din er på studiestedet? Så kan du få litt "egentid" uten at det hver gang går utover deres tid sammen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. januar 2006 #4 Skrevet 8. januar 2006 vil du miste han? Hva tenker du om din samboer og en annen kvinne? ← Vil vel egentlig ikke miste han, men siden ting ikke fungerer tilfredsstillende er det ikke så mye som holder meg i gjen. Det andre spm, har ikke tenkt tanken på at han kan ha sine svin på skogen. Tror han er for "ordentlig" til det. Han sier at det er helt utenkelig for han å ha sex med andre enn meg og at han ikke gjør det mot meg. Det var hans vilje å begynne å studere (han tar sin andre utdanning), selv om jeg var i mot det. Derfor kan han ikke være så råtten at han er utro.......... (ikke at det har så mye å si, men han har noen få år igjen før han er 40)
kvick Skrevet 8. januar 2006 #5 Skrevet 8. januar 2006 Oj, dilemma! Du har to barn med samboeren din, dette taler sterkt for at du bør prøve å finne ut av det med ham! Ikke rart det sliter på forholdet når dere ser hverandre så sjelden som dere gjør! Det er vanlig at nærheten blir litt borte når det går lang tid mellom hver gang man ser hverandre. Som du sier så vil du ikke ha noen framtid med han på jobben, men her og nå så dekker han de behovene du ikke får dekket av forloveden. Tror nok forelskelsen er basert mye på dette.. Synes virkelig du skal prøve å nå fram til forloveden med dine behover!! Hvis han er interessert i å fortsette forholdet så vil han nok lytte hvis han forstår hvor viktig det er for deg! Du må nok også "ofre" noe du også hvis dere skal få forholdet til å fungere. Dere vil jo aldri kunne finne tilbake til hverandre hvis dere ikke tilbringer kvalitetstid sammen når han er hjemme. Skjønner at han blir såret og mindre innstilt på sex og nærhet når du prioriterer andre ting de gangene de få gangene han ser deg! Lykke til.. !
Jane How Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Det jeg reagerer på med han, er at han kun kommer hjem et par helger i mnd, særlig siden dere har barn sammen. Hvorfor ikke hver helg (så lenge det ikke er noe spesielt som skjer på studiestedet)? SYns dere skal prioritere tid sammen når han er hjemme, siden han er hjemme så sjelden får dere knapt sett hverandre hvis ikke. Men syns nå han bør være hjemme med familien mest mulig, barna må da også savne han. Da hadde du fått muligheten til å gjøre noe for deg selv av og til også, uten å få dårlig samvittighet fordi du tar av tiden dere har sammen. Forøvrig syns jeg du skal avslutte forholdet til han andre. Hvertfall ikke la det gå lengre enn dere er nå.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Hvis du vet at det ikke er noen fremtid med han andre, ville jeg iallefall brukt alle krefter på å holde meg borte fra han (slik at du kan få "tomt hode" til å tenke hva du egentlig vil) Deretter ville jeg funnet ut hva jeg ønsket meg av det andre forholdet. Vil jeg jobbe for at det skal bli bedre, eller vil jeg ut av det? Kjenn etter om du kan klare å miste han f.eks. Kanskje du bare er inne i en "lei" periode, men innerst inne har lyst å være hos han? En utdanning blir jo ferdig en gang, er det bare nå når han er borte du synes tingene er dårlig? Gleder du deg til han kommer hjem på heltid, eller syns du det blir verre å ha han hjemme? Osv. Bruk tid til å tenke på det forholdet du har, uten å være "blendet" av forelskelse/besettelse til en annen som du egentlig ikke kan se noe bra framtid sammen med. Da vil du få de beste svarene tror jeg. Og velger du å gå fra han, vær sikker på at du gjør det kun fordi du ikke ser noe fremtid med han, ikke fordi du "fantaserer" om han andre. Da kan du bli skuffet tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 Du skal være glad om samboeren din ikke dumper deg. Tipper du kommer til å slite med samvittigheten din. Det har du forresten godt av.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Her og nå gir kanskje han på jobben deg den oppmerksomheten du er ute etter, men hvid du vet at det ikke kan bli noe seriøst er nok det beste å avbryte det dere har gående. Ikke at jeg skal være så fordømmende, men jeg var for snart ti år siden i en situasjon der forholdet gikk dårlig å jeg hadde et lite forhold til en på si. Visste da at det aldri kunne bli oss, men ennå kan jeg kjenne ilinger gjennom kroppen hvis jeg treffer på han. Kanskje noe inni meg egentlig sier at hvorfor prøvde du ikke..... Ja, ja - det kapittelet er over for min del. Har det bra her jeg er nå. En avsporing dette.............. Hvis du ikke får samboeren din tl å gi deg den oppmerksomheten vi alle trenger. Alle vil vi vite at vi blir satt pris på, så er kanskje toget gått for dere.
LilleMy28 Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 Jeg tror at viss du og forloveden din skal ha en fremtid sammen må dere bo på samme sted, løsningen med å bo langt fra hverandre tærer på mange forhold og kan skape en distanse som gjør det lettere å være utro. Mulig dette er vanskelig i og med at du har jobben din og sikkert et nærmiljø, og at han studerer borte. Men jeg tror at skal dere kunne leve samme videre og ha det bra må dere ha mer tid sammen, så får dere heller se hvordan det evt kan løses....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå