Gå til innhold

Baby fikk vannkopper idag og skal døpes på søndag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby fikk vannkopper idag, over hele kroppen og skal døpes førstkommende søndag. Må man avlyse hvis ikke alle er tørket ut til da? Hvor lang tid pleier det å ta?

Anonymkode: 0fb02...783

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google er din venn: Lette sykdomsforløp kan vare i 5-6 dager, verre forløp opp mot 7-10 dager. Man er smittefarlig så lenge man får nye blemmer. Når alle blemmene er tørre og dekket av skorper er smittefaren over. 

Men du trenger jo ikke å avlyse pga dette? Du kan informere gjestene som kommer, så kan de selv velge om de vil holde seg vekke eller ei. 

De fleste voksne vil ha hatt sykdommen selv og være immune, og mange større barn også. Folk som er spesielt utsatt for smitte, som gravide, osv, kan da selv velge hva de vil utsette seg for - og holde seg på avstand fra babyen (det smitter via dråpesmitte). 

Jeg hadde hatt null problem med å komme selv om dåpsbarnet hadde vannkopper - jeg er immun. Ungene har ikke hatt vannkopper, men blir jo smittet før eller siden, så ville ikke sett det som problematisk om de fikk det nå - vi har ingen planer før i juli, så det ødelegger ikke noe ferie eller noe for oss om de får det nå. 

Anonymkode: 1e5a5...08b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja tenker ikke på festen, men i kirken😊 da det er sikkert mange eldre og andre barn tilstede

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja tenker ikke på festen, men i kirken😊 da det er sikkert mange eldre og andre barn tilstede

ts

Jeg tenker det går helt fint. Det er jo ikke sånn at eldre og andre barn som ikke har noe med dere å gjøre kommer helt oppi babyen deres. Informere presten, da, siden han skal være helt oppi babyen. 

Anonymkode: 1e5a5...08b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...