Gå til innhold

Hvor mye koster varmepumpe med installering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette kommer an på hvilken varmepumpe man installerer, men snakker vi 10 000 eller 200 000 på en måte? 😅

Huset vårt blir så sinnsykt varmt på sommeren, så planen var at jeg skulle kjøpe en sånn portabel aircondition til oss.

Problemet er bare at disse trekker veldig mye strøm, så jeg lurer på om det kanskje lønner seg ( i lengden) å kjøpe varmepumpe i stede? 

Anonymkode: 7a101...a24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15k-25k vil jeg tro 

Anonymkode: 314cf...a4f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått pris på 5000 for installasjon hos to ulike installatører.

Anonymkode: 5a553...e04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har fått pris på 5000 for installasjon hos to ulike installatører.

Anonymkode: 5a553...e04

Inkl alt av utstyr og installasjon? Hvem gjør dette? 😃

Anonymkode: e9421...170

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 16.500kr for alt, inkludert montering.

Anonymkode: 0ac7f...195

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilken pumpe du kjøper. Installasjon er rundt 5000kr. Pumpe fra 10000kr og oppover.

Anonymkode: 85475...4aa

AnonymBruker
Skrevet

20000 for pumpe og 5000 for montering. Ble også tilbudt å få den koblet bak sikringstavla, så måleren ikke registrerer den.

Anonymkode: 440af...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere butikker, som Coop Obs bygg og Megaflis, som enten inkluderer eller gir deg tilbud på installering, med i prisen. Da vi sjekket, ble det mye billigere sånn enn å kjøpe varmepumpe og installering andre plasser.

Anonymkode: 15134...0ec

Skrevet

Hva er tidsbruken på dette mtp hvor mye de tar for jobben? 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (4 timer siden):

Hva er tidsbruken på dette mtp hvor mye de tar for jobben? 

Tror fort han som skiftet ut min gamle varmepumpe brukte 4-5 timer... Det var fra et seriøst ventilasjonsfirma. Betalte 17 000 kroner totalt, det var vel blant de billigste pumpene de hadde (men den fungerte meget bra). Dette var for noen måneder siden. 

Anonymkode: 7467e...423

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner at dette kommer an på hvilken varmepumpe man installerer, men snakker vi 10 000 eller 200 000 på en måte? 😅

Huset vårt blir så sinnsykt varmt på sommeren, så planen var at jeg skulle kjøpe en sånn portabel aircondition til oss.

Problemet er bare at disse trekker veldig mye strøm, så jeg lurer på om det kanskje lønner seg ( i lengden) å kjøpe varmepumpe i stede? 

Anonymkode: 7a101...a24

Har du pumpe og rør så kan jeg fikse det for 5000. Jeg har ikke sertifikat.men faen a.h or vanskelig er det å skru et par skruer og tape sammenlity rør?

Anonymkode: 5d465...216

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tror fort han som skiftet ut min gamle varmepumpe brukte 4-5 timer... Det var fra et seriøst ventilasjonsfirma. Betalte 17 000 kroner totalt, det var vel blant de billigste pumpene de hadde (men den fungerte meget bra). Dette var for noen måneder siden. 

Men blir vel fort billigere om man ikke trenger å fjerne den gamle, om man ikke hadde en fra før? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte ca 22 000 for installasjon og en god varmepumpe for 2 år siden (Mitsubishi Kaiteki). 

Anonymkode: fc83e...709

AnonymBruker
Skrevet

25000 ca. Jeg hadde ikke pengene på bok og fikk tilbud fra strømleverandør om varmepumpe og installasjon med komplett rentefri nedbetaling over noen år. Beste jeg har gjort, elsker at det alltid er varmt hjemme uten at det koster skjorta.

Anonymkode: 7eef8...fdc

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 time siden):

Men blir vel fort billigere om man ikke trenger å fjerne den gamle, om man ikke hadde en fra før? 

Noen tar ekstra for det, bedriften jeg brukte gjorde ikke det. 

Skrevet

Kjøp en varmepumpe. Portabel aircondition er bråkete, ineffektivt og dyrt i drift. Samt at man må ha en slange ut av vinduet, som da igjen slipper inn ny, varm luft. 

Varmepumpa sparer seg inn selv ved lavere oppvarmingskostnad vinterstid. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at varmepumpen må ha en egen strømkrets, det gjør det vel gjerne dyrere enn de 5000 som skisseres her?

Anonymkode: 09f6c...671

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 25.000 til sammen. Tror den het Panasonic signatur, største modell. Hvis dere ikke har utvendig solskjerming bør dere selvsagt se på det først, for det kan bli dyrt å kjøle ned huset. Var fryktelig høye strømpriser i august i fjor, så vi endte med å ikke bruke vår.

Anonymkode: 020f3...d65

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi betalte ca 22 000 for installasjon og en god varmepumpe for 2 år siden (Mitsubishi Kaiteki). 

Anonymkode: fc83e...709

Jeg også. Mitt beste kjøp på lange tider!!

Skrevet

Billigste begynner vel på ca 10 000,- (Jula) mellompris Thosiba 20-25 000,- 😃 selv har jeg en 17 år gammel Fujitsu Siemens 😃 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...