Gå til innhold

Kjæreste som er kald og varm og av og på - hva f.... gjør man da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kjæreste med denne mannen i over 1 år, vi bor ikke sammen men har snakket om dette. 

MEN han er så av og på, han har aldri vist mye følelser, men nå synes jeg det begynner å bli for dumt. Han kan gå 3 dager uten å ta noe kontakt, han kan si han ønsker vi skal bo sammen og så sier han ikke mer om det. Han inviterer meg med på noen familie ting og andre ting er jeg helt utenfor. Han kan si han er glad i meg og deretter hører jeg som sagt ikke fra han. ALDRI opplevd dette i andre forhold, har tatt det opp med han, men han skjønner ikke problemet sier han. Er det meg det er noe rart med? Han elsker å være alene og jobber mye, men føler meg så nedprioritert og glemt til tider at jeg har begynt å gå på dating app igjen og begynt å fantasere om en kollega på jobben. 

Anonymkode: e223d...741

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noe på autismespekteret.

Anonymkode: 9bcdd...c5b

AnonymBruker
Skrevet

Dere er åpenbart ikke på samme plan. Det virker ikke som dere passer sammen. Det du ikke må gjøre nå, er å begå den feilen og tro det "blir bedre bare vi flytter sammen". Det gjør det ikke. Menn forandrer ikke hele sin personlighet av den grunn. Om noe kan det bli verre, for når dere bor sammen, har han deg i sengen hver kveld og tror han nå er sikret sex hver dag uten å anstrenge seg noe for det. Han trenger ikke lenger smiske med deg, du er jo der hjemme uansett.

Jeg ville sett meg om etter en annen du er mer kompatibel med og som treffer blink følelsesmessig.

Anonymkode: a9c41...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen har behov for mindre kontakt. Det betyr ikke nødvendigvis at det er feil eller at det er noe galt med dem. Men jeg tror det er viktig at to som skal være sammen har noenlunde samme behov for nærhet. Jeg har selv stort behov for nærhet. For meg betyr ikke det at jeg må være sammen hver dag, hvis det ikke går an. Men det betyr at vi må greie å holde en form for nærhet emosjonelt selv om vi ikke møtes på en stund. Så for meg ville den mannen du beskriver vært uaktuell, han ville jeg gått fra og ønsket lykke til videre i livet. Jeg ville fortalt hvorfor jeg gikk fra ham, slik at han fikk en mulighet til å forstå hvorfor, og kanskje si noe om at et så stort behov for alenetid (eller det motsatte, for den saks skyld) er noe man bør kommunisere veldig tidlig i en relasjon.

Mulig jeg misforstår det han mener, men jeg synes det er et dårlig tegn når du tar opp noe som er problematisk for deg i forholdet dere har og han avfeier deg med at han ser ikke problemet. Ergo konkluderer han (i mine øyne) med at noe som ikke er feil for ham, det skal være rett for begge, selv om det er feil for deg. Det kan hende han bare er typen som kun formidlet at for ham så får ikkeh an mindre følelser for deg selv om dere er fra hverandre - men det er et problem i kommunikasjonen mellom dere når dere har så ulike behov i forholdet.

Du skriver at han er glad i å være alene og også å jobbe mye. Da tenker jeg at det er slik han er og slik han vil ha det. Han ser sikkert på deg som en han vil ha i sitt liv, men det skal komme i tillegg til det andre han vil gjøre, kan det virke som. Ikke sikkert det er det han mener, men det er slik jeg tolker det han sier og gjør. Spørsmålet blir da om du kan være fornøyd med å se litt mer til ham, som du sikkert vil gjøre om dere bor sammen - eller om det ikke er nok for deg? Det er også et spørsmål om han da f.eks. kan kommet til å jobbe enda mer, fordi dere jo bor sammen og likevel vil se hverandre hver dag? Et annet spørsmål er hvordan han tenker å ivareta sitt behov for å være alene når dere ev. blir samboere?

Dere må rett og slett snakke sammen, Ts!

Du nevner varm og kald i overskriften. Det er et uttrykk som jeg forbinder med de som er varm og kald omhverandre for å manipulere en partner, altså at de er bevisst av og på for å gjøre partneren usikker, for å få kontroll over partneren. Jeg har ikke inntrykk av at det er slik ment fra kjæresten din! Hos kjæresten din har jeg inntrykk av at han er en mann som er vant med å være singel, en mann som ikke har så stort behov for daglig nærhet, men som ikke nødvendigvis føler mindre for deg av den grunnen. Det virker på meg som om dere bare er veldig forskjellige på dette området. Og det er nok det største problemet deres, sammen med det at dere nok ikke kommuniserer godt nok.

Så snakk med ham. Ikke kritiser, men fortell ham hvordan det oppleves for deg når han ikke tar kontakt på flere dager og at det tydeligvis er normalen fra hans side. Fortell hvilke behov du har og hvordan du har det i forholdet. Og spør så hvordan han har det i forholdet. Og lytt. Be også om at han lytter til deg og ikke avbryter, og gjør det samme når han snakker. Dere må forstå hverandre, og det virker det som om dere ikke gjør pr. i dag. Det kan godt være dette kan fikses, men da må begge to lytte til hverandre og dere må kommunisere langt bedre enn dere gjør i dag - og begge må ønske en endring slik at begge kan ha det godt i forholdet, og være villig til å gjennomføre de endringene og stå for dem.

Anonymkode: 910b8...f5d

• Liker 1
Skrevet

Dette er et veldig dårlig tegn. Han hekter deg med breadcrumbing, slik at han hekter deg og har deg tilgjengelig https://www.verywellmind.com/what-is-breadcrumbing-5220677 - uten å egentlig mene det.
Deretter distanserer han seg for å gjøre deg usikker, både på ham og på deg selv, og han lykkes... Han har gaslightet deg til å stille spørsmål om det er deg det er noe med https://no.wikipedia.org/wiki/Gaslighting - og han later som han tror det er "normalt", og han "skjønner ikke" problemet. 
Du blir manipulert. Når ord og handlinger ikke stemmer overens så er du utsatt for manipulasjon.
Jeg vil sterkt fraråde deg å bli værende i en relasjon til denne mannen.
https://www.mentalhealthmatters-cofe.org/the-hot-and-cold-narcissist-why-they-behave-this-way-and-how-to-cope/
https://www.choosingtherapy.com/narcissistic-manipulation-tactics/

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke en ordentlig partner. Han vil bare ha de fordelene det å ha en partner gir han, men uten å ta ansvar og være en god partner tilbake. Ikke gidd å bruk mere tid på han. 

Overse postene over om narsissisme for det har ingenting med det å gjøre. 

Anonymkode: 7bb19...372

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håpet tråden handlet om hetetokter, og ble skuffet når den ikke gjorde det. 😅

hilsen 45-åring som sliter 

Håper det ordner seg, ts 

Anonymkode: 40262...122

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg håpet tråden handlet om hetetokter, og ble skuffet når den ikke gjorde det. 😅

hilsen 45-åring som sliter 

Håper det ordner seg, ts 

Anonymkode: 40262...122

hahaha om ikke annet så fikk jeg meg en veldig god latter her jeg sitter :D :D

Anonymkode: e223d...741

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dere matcher tydeligvis ikke sammen. Jeg hadde ikke behov for masse kontakt de dagene jeg ikke så typen. 

Jeg hater sms og telefon. Så bedre å lage en avtale om når en skal møtes og så tar man prat, kos, sex og aktiviteter da. 

Klart, de fleste menn ble litt forvirret over at jeg var så uavhengig og lite klengete. Så endte opp med at de ble mer klengete... 🙈

Uansett. Endte opp med en som jeg trodde ville takle å ikke bli dullet med, men skiller oss nå 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...