Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi tenkte å ta oss en sydentur når babyen vår blir 6 mnd. Har dere noen tips, eventuelt hva er viktig å tenke på?

Vi skal ha med en trillevogn som passer til barn fra 6mnd og bilstol. Hva mer kunne vært lurt å ha med utenom det selvfølgelige som bleier, klær og mat?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uv klær 

god solkrem, mye av det man får i utlandet er svada 

Nye leker å fikle med på flyet 

Anonymkode: b5484...839

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Uv klær 

god solkrem, mye av det man får i utlandet er svada 

Nye leker å fikle med på flyet 

Barn under 1 år skal vel ikke ha solkrem?

Anonymkode: 06ad2...2c5

Skrevet

Husk at det er ikke alle fly dere går lov å tamed bil stol i... skjekk det ut først. Om dere eventuelt skal til charter reise.

Bleier, prampack, solkrem,solhatt, soltøy, mme om du ikke ammer. Ta med slike smoothie poser, til flyet og hotell. Paracetamol, temp, gem, myggnetting, diare tabletter ( til barn) bæresele, telt til skygge ( får kjøpt der nede) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barn under 1 år skal vel ikke ha solkrem?

Man kan smøre barn fra 6 mnd og opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan smøre barn fra 6 mnd og opp. 

OK:) Sist jeg spurte på apoteket hva som var å foretrekke fikk jeg den beskjeden nemlig. Men er vel sikkert innafor da:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OK:) Sist jeg spurte på apoteket hva som var å foretrekke fikk jeg den beskjeden nemlig. Men er vel sikkert innafor da:) 

Apotekene er dessverre ikke oppdaterte på dette, og det kommer nok av at det generelt sett anbefales at barn under 1 år unngår solen. De er sikkert redde for at råd om solkrem på barn under 1 år kan virke motstridene til rådet om at små barn ikke skal være i direkte sollys.

Når det er sagt er anbefalningen til statens strålevern at også barn under 12 mnd bruker solkrem. De eventuelle negative effektene med kjemi i solkrem er mindre enn risikoen for solbrent hud og hudkreft. 

• Liker 1
Skrevet

For trille vil jeg tipse om å investere i en med ordentlige hjul, og ikke klassisk paraplytrille. Mange steder i sydlige land har brosteinsveier og det er et mareritt å trille på med små plastikkhjul. Airflow innlegg til vognen og vogn med skikkelig solskjerming.

Bæresele til flyplassen. Et lite pledd til flyturen, kan bli kjølig og mange små sover jo på flyet. Smokk/flaske eller amme på opp- og nedstigning. 

Uv-drakt, solhatt, solbriller og solkrem. Eventuelt uv-telt, men husk at disse kan bli veldig varme. 

Paracetamol og temperaturmåler er alltid lurt å ha med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekke at vaksiner er bra nok i forhold til landet dere skal til.

Anonymkode: 99ad1...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Husk å bestille passtime i god tid. :) 

Anonymkode: 41b81...38f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...