Rødstrupa Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Kunne du på sikt tenkt deg en reise ut i verdensrommet? Frem i tid så vil dette bli mulig for hver og en av oss. Må være veldig fascinerende å se jorda fra utsiden. Jeg for min del tror jeg vil holde meg her på landjorda….c’’.)!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Rødstrupa skrev (3 minutter siden): Kunne du på sikt tenkt deg en reise ut i verdensrommet? Frem i tid så vil dette bli mulig for hver og en av oss. Må være veldig fascinerende å se jorda fra utsiden. Jeg for min del tror jeg vil holde meg her på landjorda….c’’.)! Det er selveste barndomsdrømmen, det. Så ja, jeg blir med. Anonymkode: bc5f1...008 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Blod skrev (1 minutt siden): Ja, jeg vil oppleve the overview effect. Hva er det? Anonymkode: bc5f1...008
Rødstrupa Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det? Anonymkode: bc5f1...008 Se planeten fra utsiden….
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Ja, det er min store drøm. Håper inderlig det blir billig nok for oss vanlig dødelige før jeg dør. Anonymkode: 759a2...bf8 2
Påkrevd Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Rødstrupa skrev (11 minutter siden): Kunne du på sikt tenkt deg en reise ut i verdensrommet? Frem i tid så vil dette bli mulig for hver og en av oss. Må være veldig fascinerende å se jorda fra utsiden. Jeg for min del tror jeg vil holde meg her på landjorda….c’’.)! Absolutt, men prisen har jo mye å si, og hva man faktisk får oppleve. De småturene man har drevet med i det siste der man får 5 min. i vektløs tilstand sånn helt i nedre grense for hva som kan kalles verdensrommet ville jeg ikke betalt for. Hadde noen derimot kommet med et tilbud om et døgn i bane rundt jorda for…en halv million, kanskje? Da ville jeg hatt vanskeligheter med å si nei.
Blod Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva er det? Anonymkode: bc5f1...008 Fra wikipedia: "The overview effect is a cognitive shift reported by some astronauts while viewing the Earth from space. Researchers have characterized the effect as "a state of awe with self-transcendent qualities, precipitated by a particularly striking visual stimulus". The most prominent common aspects of personally experiencing the Earth from space are appreciation and perception of beauty, unexpected and even overwhelming emotion, and an increased sense of connection to other people and the Earth as a whole. The effect can cause changes in the observer’s self concept and value system, and can be transformative."
Rødstrupa Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2023 Påkrevd skrev (46 minutter siden): Absolutt, men prisen har jo mye å si, og hva man faktisk får oppleve. De småturene man har drevet med i det siste der man får 5 min. i vektløs tilstand sånn helt i nedre grense for hva som kan kalles verdensrommet ville jeg ikke betalt for. Hadde noen derimot kommet med et tilbud om et døgn i bane rundt jorda for…en halv million, kanskje? Da ville jeg hatt vanskeligheter med å si nei. Som med mange andre tjenester så vil det bli overkommelig når flere aktører kommer på markedet. Om noen år blir det en form for shartertur ut i rommet…Helt koko å tenke på🙃
Påkrevd Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 (endret) Rødstrupa skrev (13 minutter siden): Som med mange andre tjenester så vil det bli overkommelig når flere aktører kommer på markedet. Om noen år blir det en form for shartertur ut i rommet…Helt koko å tenke på🙃 Tidsaspektet her er vel ikke veldig realistisk😅 Men morsomt å dagdrømme om sånt😁 https://www.architecturaldigest.com/story/worlds-first-space-hotel-open-2027 Endret 22. mai 2023 av Påkrevd
Bombasi Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Nei takk. Pass fra meg. Selv ikke om noen sponset turen for meg og betalte meg for å dra.
Rødstrupa Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2023 Bombasi skrev (5 minutter siden): Nei takk. Pass fra meg. Selv ikke om noen sponset turen for meg og betalte meg for å dra. Er SÅ enig🤣🤣🤣🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 Romturisme er for primitivt, farlig og dyrt enda. Hadde vært en annen sak hvis det var på Star Trek nivå. Anonymkode: 98cef...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå