Gå til innhold

Ingen rutiner i hverdagn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør. Ikke 40 år engang. Har ingen rutiner i hverdagen , eller noen plikter så det sklir alltid ut om jeg skal prøve å ha noen. Så det blir aldri fast leggetid , jeg kan jo det se programmet som går klokken 23 i dag liksom. Så kan jeg også dra på shopping om det er tilbud, for jeg har jo ingen plikter uansett...begynner å bli litt sliten... Når jeg står opp så aner jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre. Men samtidig er jo dagsformen svingende , så noen ganger orker jeg ingenting . 

Har ikke mann, barn, husdyr, venner, jobb ,bolig....

Anonymkode: 2ccf0...ddd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! 

Selv har jeg mann og (voksne) barn, men blir litt sånn her også. Nå har vi en hobby da, meg og mannen, men man gjør jo ikke det 24/7. 

Så rutiner har fort for å skli ut her også. 

Mannen er også ufør, så... Dessuten er ikke han 40 enda heller og jeg er midt i 40 årene. 

Har ingen råd, annet enn å prøve skaffe seg en hobby ( det kan skape venner dersom du orker og vil).. Er det ingenting du interesserer deg for? 

Som sagt, føler med deg. Lei oss for at vi ikke klarer jobbe, faktisk, for da har man iallefall noe.. 

Anonymkode: c405d...e12

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ufør. Ikke 40 år engang. Har ingen rutiner i hverdagen , eller noen plikter så det sklir alltid ut om jeg skal prøve å ha noen. Så det blir aldri fast leggetid , jeg kan jo det se programmet som går klokken 23 i dag liksom. Så kan jeg også dra på shopping om det er tilbud, for jeg har jo ingen plikter uansett...begynner å bli litt sliten... Når jeg står opp så aner jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre. Men samtidig er jo dagsformen svingende , så noen ganger orker jeg ingenting . 

Har ikke mann, barn, husdyr, venner, jobb ,bolig....

Høres veldig deilig ut

Anonymkode: 6c647...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres veldig deilig ut

nei

Skrevet

Du kan jo begynne å skaffe deg noen rutiner om du vil ha det? Selv om du ikke må noe, kan du gjøre det fordi du vet det er bra for deg. Som å legge deg til fast tid, og gjøre faste ting hver dag. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du tenke at siden du er ufør, er "jobben" din nå ta vare på deg selv og helsa di og få et så godt liv som mulig? At det er det du skal prøve å bruke hverdagene på, sånn at du har noen "plikter"?

Jeg er sykmeldt og sliter med det samme. Jeg tenker at jobben min nå er å bli bra og få orden på livet igjen. Så jeg prøver å stå opp til fast tid hver dag (og da må jeg legge meg i rett tid kvelden før) og å gjøre noe produktivt hver dag. Jeg orker ikke så mye, men det kan være å gjøre noe husarbeid før lunsj og prøve en ny hobby etter lunsj. Eller gå en tur og lage skikkelig middag. Eller sette opp budsjett og rydde i en roteskuff. Jeg får ikke se på serier på dagtid, og hvis jeg bare skal sitte og skrolle på some må jeg ta det i "lunsjpausen". 

Er ikke alle dager det virker, men for meg hjelper det iallfall å ha en slags plan. 

Anonymkode: 42ccb...0c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres veldig deilig ut

Enig. Høres fantastisk ut i grunnen.

Anonymkode: 2a4c5...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...