Gå til innhold

Kroppslige reaksjoner av stress?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alt for lenge i en jobb som har ødelagt motivasjonen min, og den nye jobben jeg skulle begynt i brøt plutselig kontrakten - så nå er jeg arbeidsløs og søker jobb. Har søkt jobb i et par måneder og det er veldig vanskelig å få noe. Er 27 år og vet ikke heller hva jeg egentlig vil bli. Generelt har jeg vært stressa siden jeg tok eksamen og nå er jeg veldig stressa på en ny måte fordi jeg ikke heller har jobb. Dette går ut over kroppen min fysisk også.

Jeg har hatt nervøs mage i flere år (ikke smerter, men bare en del halvløs avføring). Jeg har også mye spent nakke som fører til en del hodepine. 
Nå har det kommet flere symptomer som at jeg kan få smerter som ligner menssmerter før/etter toalettbesøk og jeg har verk nedover lårene, hoftene og litt i leggene som ligner voksesmerter man hadde som barn. 

Jeg er ganske sikker på disse nye symptomene også bare er stress, men er det noen som har opplevd noe lignende? 
Eventuelt hvordan har dere merket stress på kroppen?

Anonymkode: c1629...1ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stress gir helt klart fysiske smerter.

Men i ditt tilfelle ville jeg sjekket meg gos gynekolog. Endometriose eller nervesmerter kan være noe? 

Anonymkode: 57d12...b02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Stress gir helt klart fysiske smerter.

Men i ditt tilfelle ville jeg sjekket meg gos gynekolog. Endometriose eller nervesmerter kan være noe? 

Anonymkode: 57d12...b02

Ja mamma har endometriose og IBS, mulig jeg har arvet noe

Anonymkode: c1629...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du bør sjekkes for endometriose hos gynekolog. 

Jeg er for tiden sykemeldt for utbrenthet/stress som er arbeidsrelatert. Mine symptomer har vært/er angst, ingen motivasjon, gråter, sint, frustrert, smerter i nakken og hodet, dårlig hukommelse, sover dårlig, magesmerter og løs avføring, og muskelsmerter  generelt i kroppen. Har ikke alt på en gang, det kommer og går.

Anonymkode: 8b161...c04

AnonymBruker
Skrevet

Hatt alle disse pluss mer av stress selv. 

Anonymkode: ceb9e...fc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...