AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Etter jeg sluttet på ppillen får jeg sinnsyke mensensmerter dag 1 og 2. Jeg slipper all pms plagene jeg har hatt ellers, så det er verdt det. Men prøver å finne ut hvordan jeg kan deale med smertene best mulig. Det jeg har funnet ut at hjelper litt er: - Naproxen FØR det gjør vondt - Ta magnesium - Redusere koffeininntaket - Varmeflaske/varmt bad. - Trene rolig Er det ellers noen gode tips? Te? Helsekost? Alt mulig 😅😅 Anonymkode: e6fbd...454
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Det viktigste er å ta Naproxen (eller en annen form for nsaids) før det gjør skikkelig vondt ja. Så fort du kjenner smertene komme. Og i riktig dose, om du ikke får lindring på dosen som er skrevet på pakken så ta kontakt med fastlegen. Varme kan også lindre godt. Noen synes det hjelper å bevege seg, andre liker å holde seg i ro. Du må nesten bare prøve deg frem for hva som er best for deg. Men smertestillende og varme er vel de to tingene som har best virkning. Anonymkode: 1757e...6ad
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Naproxen + ibux før smertene er det aller viktigste. Varmepute hjelper mot rest-smertene. Anonymkode: c9e69...1b1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Naproxen + ibux før smertene er det aller viktigste. Varmepute hjelper mot rest-smertene. Anonymkode: c9e69...1b1 Jeg har fått streng beskjed om at naproxen og ibux ikke skal kombineres? Anonymkode: e6fbd...454
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har fått streng beskjed om at naproxen og ibux ikke skal kombineres? Anonymkode: e6fbd...454 arg, du har rett, jeg er forkjølet og hjernen virker ikke. Mente naproxen + paracet, eller ibux + paracet (men naproxen er best). Man skal ikke kombinere naproxen og ibux, det er helt rett. Men for mange virker ibux/naproxen kombinert med paracet bedre enn kun ibux alene. Anonymkode: c9e69...1b1
DrueSmoothie Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 (endret) Jeg har også relativt mye menssmerter, og jeg blander Paracett og Ibux de 2 første dagene (500 mg Paracett (1 pille 500 mg) og 400 g Ibuprofen (1 stk 400 mg el 2 stk 200 mg) med en gang jeg kjenner det begynner å murre. Må for meg tas hver 5-ish time de 2 første døgnene for å holde unna, og jeg synes det har blitt verre med årene (er 43 nå). Om det først har blitt skikkelig vondt skal det ofte litt mer til, og min 1,5 time, før at det roer seg igjen. Da er det kun varmt vann / varmeflaske som kan lindre i mellomtiden av hva jeg har forsøkt. Heldigvis er det bare i 2 dager det er så ille! Endret 22. mai 2023 av DrueSmoothie
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 DrueSmoothie skrev (2 timer siden): Jeg har også relativt mye menssmerter, og jeg blander Paracett og Ibux de 2 første dagene (500 mg Paracett (1 pille 500 mg) og 400 g Ibuprofen (1 stk 400 mg el 2 stk 200 mg) med en gang jeg kjenner det begynner å murre. Må for meg tas hver 5-ish time de 2 første døgnene for å holde unna, og jeg synes det har blitt verre med årene (er 43 nå). Om det først har blitt skikkelig vondt skal det ofte litt mer til, og min 1,5 time, før at det roer seg igjen. Da er det kun varmt vann / varmeflaske som kan lindre i mellomtiden av hva jeg har forsøkt. Heldigvis er det bare i 2 dager det er så ille! Jeg har det akkurat som deg. Å jeg er 50 år. Håper det snart er slutt med menssmerter nå.. 37 år er nok med faenskapen. Anonymkode: 8ad39...d29 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Ikke frys, særlig ikke på føttene! Det høres kanskje rart ut, men mine smerter forverres betydelig når jeg fryser på bena. Ta på deg noen gode sokker, et teppe rundt eller varmeflaske og se om det hjelper for deg også ❤ Anonymkode: 3c875...473
Hedda-78 Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Har en venninne som ligger på magen på badegulvet store deler av dagen (1. og 2. dag). Installerer seg med puter og tepper, og skrur opp varmekablene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå