Gå til innhold

Finnes det en oppvaskmaskin som faktisk tørker alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av at det er så mye som må ettertørkes på benken eller at jeg må vente hele dagen før jeg kan tømme oppvaskmaskina. Vil at alt skal være klart for å puttes i skuffer og skap ganske raskt etter endt vaskeprogram. 

Anonymkode: 08ade...cbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår Asko XXL tørker alt....bortsett fra hul hvir det ligger dammer. Den har jo ikke innebygd armer som snur rundt ig heller ut slikt.

Anonymkode: 31a92...739

AnonymBruker
Skrevet

Ettertørkes på benken? Jeg setter døra litt på gløtt når oppvasken er ferdig,, så er det jo tørt temmelig kjapt. Det tar da ikke hele dagen.

Anonymkode: d52f6...dbe

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en maskin som åpner seg automatisk etter vask og synes det blir tørt. Plast kan være litt vått. 

Anonymkode: 04640...b75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg et tørkehåndkle i åpningen av døra etter vasken er ferdig så tørker det mye fortere. 

Anonymkode: 4b096...e15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ettertørkes på benken? Jeg setter døra litt på gløtt når oppvasken er ferdig,, så er det jo tørt temmelig kjapt. Det tar da ikke hele dagen.

Det kommer an på hva du vasker. 

Ting i plast bruker forferdelig lang tid på å vaske, og jo, det kan ta hele dagen.. 

Ting i keramikk holder så mye varme etter vasken at det fordamper fra det mye raskere, men plast? Det blir fort kaldt, og det damper da lite fra det, og det tørker sakte. 

Anonymkode: e9e3d...967

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en oppvaskmaskin i fjor som liksom skulle tørke alt. Men det gjør den ikke... Ting av plast er aldri tørt. Har prøvd triksene med å fylle salt i maskinen, henge kjøkkenhåndkle på døren og lukke igjen, men nei. Det funker ikke her. 

Så jeg pleier å sette på oppvaskmaskinen på kvelden (mens vi er våkne, selvfølgelig), døren åpner seg når den er ferdig og står slik til morgenen etter. Da tørker det ila natten 😅

Anonymkode: 61392...3f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har en maskin som åpner seg automatisk etter vask og synes det blir tørt. Plast kan være litt vått. 

Anonymkode: 04640...b75

Det har vi også, og da er det tørt når oppvasken er blitt kjølt ned. Jeg tror ikke ting av plast er litt våte, for det har jeg ikke tenkt over. Alt ryddes inn i skap og skuffer når det er avkjølt.

Anonymkode: 4cf7a...006

Skrevet

Aldri vært et stort problem med vår Asko, det blir tørt nok. Vi bruker ofte sterkvaskprogram, da er temperaturen litt høyere og tørken aller best. 

AnonymBruker
Skrevet

Min oppvaskmaskin tørker alt - så fremt det ikke er plastikk i oppvasken. Det er plastikk som ikke tørkes så bra, det er ikke samme problem hos deg da TS? Jeg har Siemens. 

Anonymkode: 13b43...48a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en billig Beko.
Skjærefjøler i plast, samt plastbokser er ikke tørt, men ellers er alt tørt. Jeg plasserer det i skap før det er nedkjølt helt... 

Anonymkode: 3ea60...122

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Plast blir aldri tørt, uansett oppvaskmaskin, tror jeg. Det betyr også litt hvordan det som vaskes er utforma. Mange kopper og glass får sånne dammer på toppen hvis de er utforma slik at de går innover i bunnen. 

Jeg pleier å helle av vannet på ting som har vann på seg og riste litt på plasten med en gang maskinen er ferdig. Da pleier det meste å være tørt i løpet av en halvtimes tid.

AnonymBruker
Skrevet

Har en asko og alt er tørt bortsett fra plastikk. Matbokser og drikkeflasker må stå til tørk en stund - dritirriterende😅

Anonymkode: 5d460...a8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Asko'en jeg har nå tørker bedre enn Siemens'en jeg hadde i forrige bolig. Men går ut fra at det varierer fra modell til modell, hvilket program man kjører, om det er "ekstra tørk"-funksjon, om døren åpnes når den nettopp er ferdig osv osv. 

Anonymkode: f2f76...f10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kommer an på hva du vasker. 

Ting i plast bruker forferdelig lang tid på å vaske, og jo, det kan ta hele dagen.. 

Ting i keramikk holder så mye varme etter vasken at det fordamper fra det mye raskere, men plast? Det blir fort kaldt, og det damper da lite fra det, og det tørker sakte. 

Anonymkode: e9e3d...967

Har ikke noe i plast som vaskes i oppvaskmaskinen. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (6 timer siden):

Jeg pleier å helle av vannet på ting som har vann på seg og riste litt på plasten med en gang maskinen er ferdig. Da pleier det meste å være tørt i løpet av en halvtimes tid.

Akkurat dette gjør vi, også. Da er alt tørt etter kort tid. Vi har en Miele og den er GLOVARM når vi åpner den etter at den piper, så vannet fordamper svært raskt. 

Anonymkode: a7792...7e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det har vi også, og da er det tørt når oppvasken er blitt kjølt ned. Jeg tror ikke ting av plast er litt våte, for det har jeg ikke tenkt over. Alt ryddes inn i skap og skuffer når det er avkjølt.

Jeg kan legge til at maskinen  vår som åpner seg selv er en Miele, og at jeg velger et vaskeprogram på 65 grader. Standardprogrammet er på 45 grader, og hvis vi bruker det, så blir ikke oppvasken tørr. Den har også et program på 75 grader, men den velger jeg bare hvis maskinen er ekstra full og ekstra skitten.

AnonymBruker
Skrevet

Tror tørkekapasiteten til oppvaskemaskiner kommer også an på når den er i fra. Nyere maskiner har strengere eu-krav på strømforbruk og tørker dårligere en mange eldre maskiner.

Anonymkode: 7f9d9...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...