AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Dette er to av mange ting over flere år, og av de mindre tingene. Jeg lurer på om jeg har rett i å som reagere, eller ikke. Nummer 1. Samboer vil aldri finne på noe med meg, aldri skape minner som kjæreste eller familie. Jeg er heldig hvis han blir med en turpå stranden, jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger har har trillet tur sammen med meg og babyen vår på snart 1 år. Og han vil ikke reise noen plass med meg, men så fort noen venner vil noe, så får pipen annen låt. Plutselig er han bedt bort i sommer i et lag til noen han ikke har snakket med eller om på mange år. Når vi møttes for 4 år siden så fortalte han meg om disse mennene som det visst bare var bråk og styr med. Nå skal han plutselig dit i sommer, 6 timer unna med bil og var ikke til å rikke på avgjørelsen. Jeg fikk en litt dårlig feeling og sa jeg ble litt sur. Laget ikke noe drama, men bare sa at jeg ikke likte det. Han svarte meg å legge seg med ryggen til og sovnet. Pleier ikke bli sur for sånt til vanlig, men synes greia var rar. Sak nr 2. Min datter ( ikke hans ) hadde spurt han om han kunne vaske noe klær til hun. Jeg ordnet med baby og la baby som styret med å sove. Når baby hadde sovnet så spurte jeg min datter om alt var i orden med klær og hun sa at min samboer hadde vasket og skulle tørke klærne. Jeg la meg så da jeg trodde alt var greit. På morgenen i dag viser det seg at klærne enda ligger i vaskemaskin, og jeg spør samboer hvorfor. Han hadde da visst sagt at datteren min skulle henge opp selv, men det hadde hun visst missforstått. Dermed så hadde hun nesten ikke noe å ha på seg på skolen i dag, og det visste samboer. Jeg kunne ønske han følte litt omsorg og gjorde det, da min datter er veldig surrete pga adhd og har ikke skjønt beskjeden. Han ble sur på meg. Jeg redder han på SÅ mye i hverdagen og viser mye omsorg for han. Anonymkode: ef798...cd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Grunnen til at jeg føler på nr 2 er fordi han liksom er typen til å løpe ut i regnet og hente sin egen jakke, men la våres andre ligge igjen. Anonymkode: ef798...cd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Normalt sett når man blir sammen med noen, så liker man også å tilbringe tid med dem. Selvsagt skal man være med andre også, men "aldri" ville være med kone og barn, da viser man at man ikke bryr seg om dem. Om det stemmer, er en annen sak. Det med klærne var jo en misforståelse. Du er obs på at hun ikke får med seg alle beskjeder. Det er ikke lett å huske for andre som ikke har vært med henne siden hun ble født. Her tenker jeg også at dere må få bedre rutiner på klesvask, så det vaskes før det er tomt i skapet. Anonymkode: 99b96...e14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Ja, jeg føler han ikke bryr seg. Ønsker ikke å være med oss, ferien i fjor måtte jeg være alene på alt vi gjorde, det må jeg i år også. Vi drar ikke en gang på kino eller ut og spiser, eller ser en film sammen i stuen. Han vil gjøre det han vil, mens jeg ordner hele dagen med alle andre. Derfor føles det spør at det plutselig var så viktig for han å dra å møte disse menneskene han har snakket dårlig om og som han ikke har snakket med på flere år. Missforstått fra min datter sin side, men min samboer visste godt at hun ikke hengte klærne opp, det sa han når jeg spurte. Jeg ønsker bedre rutine på klesvask, men barna bruker så mye klær og jeg gjør nesten alt alene i huset, derfor får jeg ikke bedre til akkurat nå. Anonymkode: ef798...cd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ønsker bedre rutine på klesvask, men barna bruker så mye klær og jeg gjør nesten alt alene i huset, derfor får jeg ikke bedre til akkurat nå. Jeg har flere skittentøyskurver på badet, og så har jeg skrevet på hver av dem hvilke plagg som skal oppi hvor. Da er alt ferdig sortert før vask, og det er lett for ungene å vite hvor det skal. Om det ikke er enkelt, så havner skittentøyet på gulvet på badet og på rommene. Mine har Asperger og ADHD. Det må være enkelt for dem å rydde opp, ellers blir det ikke gjort. Lager vi gode systemer med godt med oppbevaring og gjerne etiketter på hyllene/skuffene også, så er det noe de kan ta med seg når de flytter for seg selv. Samboeren din som visste at hun ikke kom til å henge opp, ville gjerne at hun skulle lære den "harde veien" at klær ikke blir rene og tørre av seg selv når de ligger på gulvet eller inni vaskemaskinen. Han ville gjerne at hun skulle bli mer selvstendig. Også for din skyld som gjør alt for alle i stedet for å forlange at alle hjelper til. Også samboeren din. Anonymkode: 99b96...e14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Ja jeg hadde reagert på begge deler. Nr 1 hadde vært dumpegrunn, når han ikke engasjerer seg i meg i forholdet og kvalitetstid sammen. At han ikke engang er med å gjør ting med deg og deres felles baby er mildt sagt hårreisende. Hadde sett på han som en ubrukelig, udugelig egoist og dårlig far. Dårlig far viser han med nr 2 at han er også Anonymkode: f3a03...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå