Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jenta mi er nå 9 mnd, og spiser godt med mat. Vi ammer ca 3-6 ggr i døgnet p.t. Ammer ikke på natt; da hun begynte å sove natta igjennom når hun var ca 7 mnd.

Men, mensen har ikke kommet tilbake enda. Går ikke på prevensjon. Har forstått det slik at det er ulikt fra kvinne til kvinne, men alle jeg kjenner som ammet barna fikk mens tilbake når barna begynte å spise fast føde.

Du som ammet - når kom mens?

Anonymkode: 75b3c...830

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke mensen tilbake før etter ganske nøyaktig ett år. Kuttet ut nattammingen ved 8 mnd. Gikk rett inn i vanlig syklus igjen. 

Anonymkode: bc90a...c8f

AnonymBruker
Skrevet

Ca en måned etter at vi stoppet helt med nattamming da hun var rett under året. Ammet fortsatt et par ganger på dagtid.

Anonymkode: ed5e6...ad5

Skrevet

På slutten ammet jeg bare en skvett om morgenen. To uker etter at jeg kuttet ut den også, kom mensen tilbake. Da var poden 11½ måned.

Hvis du ammer opptil 6 ganger i døgnet ennå, er jo det ganske mye. Hadde ikke forventet at mensen var rett rundt hjørnet da.

AnonymBruker
Skrevet

Kom tilbake 11 uker etter fødsel her. Fullammet. 

Anonymkode: e1b22...34a

AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann kom mensen etter 10 mnd. Med andremann kom mensen etter 17 mnd.

Anonymkode: d5a0d...de9

AnonymBruker
Skrevet

13 mnd og ikke fått tilbake ennå. Sluttet nattamming ved 8 mnd og ammer nå 2-3 ganger pr dag. Med nr 1 fikk jeg tilbake etter 9 mnd, akkurat 1 mnd etter jeg kuttet nattamming.

Anonymkode: 66bd5...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...