Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor syk kan man egentlig bli av ”bare” angst? Vært sykemeldt i over en måned nå, det smalt plutselig over natta. Ligger for det meste på sofaen- har lyst å fungere men klarer ikke. Når jeg først klarer å fungere litt er jeg ikke meg selv.. Svimmel, fjern i hue, føler synet er påvirket, våkner kvalm (brekninger og oppkast) og utmattet ,svak i kroppen.. 

Skremmende at det har vart såppas lenge og ingen tegn til bedring. 
Har tatt flere undersøkelser og venter på MR av hodet nå. 

Endret av caroliine
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
caroliine skrev (1 time siden):

Hvor syk kan man egentlig bli av ”bare” angst? Vært sykemeldt i over en måned nå, det smalt plutselig over natta. Ligger for det meste på sofaen- har lyst å fungere men klarer ikke. Når jeg først klarer å fungere litt er jeg ikke meg selv.. Svimmel, fjern i hue, føler synet er påvirket, våkner kvalm (brekninger og oppkast) og utmattet ,svak i kroppen.. 

Kronisk stress el utbrent kanskje. Syntes ikke det høres ut som angst. Det er noen ganger som å møte veggen med brått veldig mye symptomer. Jeg ble syk «over natten», hanglet litt først en stund men plutselig pang så sluttet alt å virke -med samme symptomene som deg og fler til for drøyt 5 år siden. Veldig mye utredning. Forsøkte bli bra med jobb, trenings- og kognitive tiltak men ble dårligere og dårligere, jeg har endt opp med en ME diagnose. Jeg sier ikke at du har ME altså, men poenget er at alt er ikke angst men finnes sykdommer som har like symptomer. 

Anonymkode: 1c166...022

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt sengeliggende en måned, så begynte det bedre seg litt. Jeg hadde ikke oppkast, men diare 6-10 ganger om dagen. Ble gradvis bedre og begynte fungere ganske greit i dagliglivet (minus jobb) etter 5-6 måneder. Begynte jobbe 20 % etter ca 2 år. 

Anonymkode: 5b81c...f56

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige symptomer på stress det der når du har kjørt deg helt ut.

Anonymkode: 9051b...04e

• Nyttig 1
Skrevet

Kan absolutt ligge mer under som flere sier. Jeg fikk diagnosen panikk angst først, utbrent /møtt veggen etc, innom depresjon, uspesifisert spiseforstyrrelse og til slutt kptsd som en paraply over alt. 

Mye dritt i ryggsekken men jeg hadde nok også pushet meg alt for langt på jobb lenge. Kun fokusert på å overleve og holde ut i jobb. 

Gi deg selv den tiden du trenger "bare angst" er også ille nok i seg selv. Men kan også være symptom på mye annet. 

Kjenner igjen det med diaré og oppkast sånn var jeg også på slutten før det smalt. Er kroppen som prøver si fra at nå er det nok. 

AnonymBruker
Skrevet
caroliine skrev (8 timer siden):

Har akkurat de samme symptomer som deg. Lagde samme innlegg for noen mnd siden faktisk. Jeg har hatt det i 6 mnd nå. Blir gal. Kjenner ikke at det er angst. Har tatt MR og flere undersøkelser og finner ingenting. Legen sier det er stress/psykisk.. men også anspent nakke og rygg. Det kan visst gi sånne symptomer også. Synes også det er skremmende at det har vart så lenge.. og ingenting hjelper.. 

Anonymkode: b8e85...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Mja, jeg ville nå tatt en sjekk for krystallsyke og andre vestibulære årsaker. 

Eventuelt vestibulær migrene.

Anonymkode: 42e9e...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...