AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #101 Skrevet 2. august 2024 4 minutter siden, Uanonym bruker said: De brukte nok joggesko da (mange år siden). Rundt 0 grader er da ikke så kaldt at man fryser på føttene med joggesko (og jeg er en frysepinn!). Og som regel går jo ikke ungene ut med en gang om morgenen heller. Det kommer sikkert litt an på hvor man bor, men jeg synes denne "overgangsperioden" er veldig kort her. Kanskje annerledes om man bor på Vestlandet. Det varierer jo, i vår barnehage starter småbarna ute så man leverer ute. Jeg synes joggesko er for kaldt da, joggeskoene som mitt barn har er ganske luftige og ikke varme for at de skal funke på sommeren også når barnet ikke går i sandaler. Så her har overgangssko vært supert og har blitt brukt Kjøpte noen lite og pent brukt til 300kr da for enig i at mange er dyre nye. Anonymkode: 074f1...0c7
Uanonym bruker Skrevet 2. august 2024 #102 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo 0 grader er aaalt for kaldt for joggesko😅😂 Anonymkode: e2fc8...3fa AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som et eksempel står det oppgitt på cherrox at de er egnet for og behagelige fra 0 grader, så joggesko er for kaldt ved samme temperatur! Anonymkode: e2fc8...3fa Joggesko er ikke kaldt i 0 grader... I alle fall ikke når man bare skal inn og ut av bilen. Jeg er en som fryser lett, men har ingen problemer med å gå med joggesko i 0 grader. Og synes man det er for kaldt, så kan man gå med vintersko. Jeg ser som sagt ikke behovet for disse "overgangsskoene", hverken for meg selv eller unger.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #103 Skrevet 2. august 2024 Uanonym bruker skrev (4 timer siden): Min erfaring er at høst/vår-sko og klær blir lite brukt, både til unger og meg selv. Enten er det så kaldt at man bruker vintersko/jakke, eller så er det så varmt at det holder med joggesko (eller det regner og man bruker regntøy og gummistøvler). Jeg hadde aldri "overgangssko" til mine unger. De hadde joggesko, gummistøvler og vintersko (sandaler er også fullstendig bortkasta etter min mening). Det dr ikke min erfaring , ble mye brukt her Anonymkode: 110d7...90c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #104 Skrevet 2. august 2024 Brukte ikke dyre sko til mine 3 da de var små. Kjøpte ofte på salg og de arvet fra hverandre. Men fra de ble rundt 8-9 økte prisen, merket da at kvaliteten og merke har mere å si pga hardere bruk, hyppigere vask og skoene ble mere «inngått». 11 åringen med tynn fot og smal rist elsker asics, 9 åringen med bred for og høy rist har de siste tre årene brukt samme type adidas joggesko. Anonymkode: 6f1c6...cb5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #105 Skrevet 2. august 2024 Vanntette joggesko med goretex&sympatex blir mye brukt her, om sommeren også. Vet ikke om det går under begrepet overgangs. Bruker sjelden gummistøvler. Anonymkode: 2c6c0...20f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #106 Skrevet 2. august 2024 38 minutter siden, Uanonym bruker said: Joggesko er ikke kaldt i 0 grader... I alle fall ikke når man bare skal inn og ut av bilen. Jeg er en som fryser lett, men har ingen problemer med å gå med joggesko i 0 grader. Og synes man det er for kaldt, så kan man gå med vintersko. Jeg ser som sagt ikke behovet for disse "overgangsskoene", hverken for meg selv eller unger. De fleste unger som skal i barnehagen skal jo ut og leke og være ute lenge. Blir noe annet enn for en voksen som skal gå fra bilen til jobben/huset sitt... Så for mange andre er det jo et behov. Kommer såklart litt an på hvor man bor og da. Her var det for varmt for vintersko da det ble for kaldt og vått for sommer-joggeskoene. Anonymkode: 074f1...0c7 2
katties Skrevet 2. august 2024 #107 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 4.12): Sommerdager ja, men på høsten? Bruker du vintersko på de i september og oktober feks? Anonymkode: e2fc8...3fa Min eldste FORETREKKER vintersko selv på sommeren, så tror ikke hu synes det er fryktelig i september X)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #108 Skrevet 2. august 2024 Uanonym bruker skrev (1 time siden): Joggesko er ikke kaldt i 0 grader... I alle fall ikke når man bare skal inn og ut av bilen. Jeg er en som fryser lett, men har ingen problemer med å gå med joggesko i 0 grader. Og synes man det er for kaldt, så kan man gå med vintersko. Jeg ser som sagt ikke behovet for disse "overgangsskoene", hverken for meg selv eller unger. Resultatet av dette er at barnehagen tar på ungen varme klamme cherrox med lite støtt til foten dersom det er tilgjengelig, de tar ikke på joggesko beregnet for sommer på høsten. Anonymkode: e2fc8...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #109 Skrevet 2. august 2024 Hva andre gjør kan ikke jeg svare på men hva er alternativet? Vi bor i et land med 4 årstider hvor det er stor vær og temperatur variasjon. Barna forventes å være utendørs hver dag og leke. Dette er barnets "jobb". Og prisen det koster å ha barn. Jeg sparer ikke penger på sko, yttertøy, ryggsekk og næringsrik mat. Har jeg ikke råd til dette har jeg ikke råd til å ha barn. Mye som er unødvendig å bruke mye penger på men sko til et aktivt barnehage barn er ikke det. Jeg ville aldri gått med billige gummistøvler daglig i 2 måneder, eller brukt vinterstøvel med for fra september til slutten av april selv så hvorfor har en del voksene formeningen om at dette er greit så lenge det er barn. At barn vokser burde ikke være en overraskelse. Mitt barn var en uplanlagt overraskelse i svært ung alder. I vurderingen om å beholde eller ta abort tok jeg et aktivt valg om å være økonomisk ansvarlig for mitt barn. Det er en enorm utgift men jeg aksepterer den. Anonymkode: ca9cf...a04 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #110 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Resultatet av dette er at barnehagen tar på ungen varme klamme cherrox med lite støtt til foten dersom det er tilgjengelig, de tar ikke på joggesko beregnet for sommer på høsten. Anonymkode: e2fc8...3fa Anonymkode: e2fc8...3fa
Miaiai Skrevet 2. august 2024 #111 Skrevet 2. august 2024 Har kjøpt overgansko og det har vært veldig nødvendig og mye brukt når høsten nærmer seg. Sjekk Nordbjørn fra jollyrom er faktisk veldig gode sko til alle sesonger på jollyrom. Ellers sjekker jeg for salg og tilbud. Kjøper brukt men brente meg på et par så det sluttet jeg med. Men som sagt det finnes ofte og få tak i på gode tilbud eller sjekk ut nordbjørn serien
Miaiai Skrevet 2. august 2024 #112 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Resultatet av dette er at barnehagen tar på ungen varme klamme cherrox med lite støtt til foten dersom det er tilgjengelig, de tar ikke på joggesko beregnet for sommer på høsten. Anonymkode: e2fc8...3fa Da tar du med cheroxen hjem og tar dem med tilbake når det er for kaldt for overgansko . Jeg tar hjem vinterdressen når det er våt snø fesk fordi barnehagen ofte tar den istedenfor kattenakken helårsdressen til sånt vær og da er dressen søkkvåt hver dag, kontra om jeg tar den med hjem og da er trøtt og fin etter en hel dag ute.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #113 Skrevet 2. august 2024 Overgangssko er sånn typisk sko som ikke blir så mye brukt og dermed også bra å kjøpe brukt, i alle fall foreløpig. Barnet er snart 2 år. Vi elsker overgangssko. Hjemme bruker vi de i stedet for støvler, men vi tar både støvler og sokker med i tilfelle hun blir våt på beina. Det har ikke vært noe problem hittil. Overgangssko er mye bedre for foten, spesielt for barn som lærer seg å gå og løpe. Mulig jeg ville tenkt annerledes for eldre barn, men for de yngste er det hvertfall helt supert. Anonymkode: 59b35...266 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #114 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Overgangssko er sånn typisk sko som ikke blir så mye brukt og dermed også bra å kjøpe brukt, i alle fall foreløpig. Barnet er snart 2 år. Vi elsker overgangssko. Hjemme bruker vi de i stedet for støvler, men vi tar både støvler og sokker med i tilfelle hun blir våt på beina. Det har ikke vært noe problem hittil. Overgangssko er mye bedre for foten, spesielt for barn som lærer seg å gå og løpe. Mulig jeg ville tenkt annerledes for eldre barn, men for de yngste er det hvertfall helt supert. Anonymkode: 59b35...266 Føler det er de skoene vi bruker mest jeg😅Det er stort sett kjølig eller vått her i Norge. Joggeskoene ble nesten ikke bruk, sandalene mye brukt. Overgangssko ene masse brukt. Vinterskoene mye brukt. Cherrox og gummistøvler litt brukt. Og tenker bruken over har vært bra da det er dette som er best for føttene😊 Anonymkode: e2fc8...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #115 Skrevet 2. august 2024 Kjøpte overgangssko fra ponny på tilbud. 700 tror jeg vi betalte 🤪 ble brukt 2-3 uker i vår, men de blir nok brukt mye i høst. Det blir for kaldt og vått med vanlige joggesko i september og oktober her i Trøndelag ihvertfall. Synes ikke han skal gå rundt i støvler bare om det er litt vått/fuktig på bakken. Da er overgangssko fine. Anonymkode: fb642...22e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #116 Skrevet 2. august 2024 Da mine var små hadde de absolutt overgangssko. Barnehagehage med fokus på uteliv i Trøndelag - skotøyet måtte både holde de tørre og varme. I løpet av et år hadde de støvler, dock boots, vintersko, overgangssko/goretex, joggesko og sandaler. Klart det var dyrt, men fulgte med på tilbud. Skoringen hadde 2 for 1 både høst og vår på den tida. Yngste er nå 15. Autist med særinteresse insekter og vær (regn, torden, vind). Er ute på tur hver dag hjemme, og mye utetid generelt på skolen. I tillegg til vanntett skalltøy i både foret og uforet utgave har han selvfølgelig også støvler, goretex, joggesko og vintersko. Sandaler vil han ikke bruke (men har slipperser som innesko selvfølgelig). Dyrt, men fortsatt nødvendig. Kjøper mye på SportOutlet, og følger ellers med på tilbud både på XXL og Obs. Dessuten er han utvokst i beina og kan bruke skoene i flere sesonger. Anonymkode: b7534...2d1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #117 Skrevet 2. august 2024 Vi kjøper sko på sportoutlet og syns det funker greit på barn som kun bruker skoene et par mnd uansett. Anonymkode: 8c0ea...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #118 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Føler det er de skoene vi bruker mest jeg😅Det er stort sett kjølig eller vått her i Norge. Joggeskoene ble nesten ikke bruk, sandalene mye brukt. Overgangssko ene masse brukt. Vinterskoene mye brukt. Cherrox og gummistøvler litt brukt. Og tenker bruken over har vært bra da det er dette som er best for føttene😊 Anonymkode: e2fc8...3fa Kommer sikkert litt an på hvor i landet man bor samt tilfeldigheter, men jeg har hvertfall hatt null problem å få tak i brukte overgangssko som ser helt nye ut. Bor i Vestfold, så ikke så mye regn og kulde her 🤷♀️ Anonymkode: 59b35...266
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #119 Skrevet 2. august 2024 Jeg hsr et barn som fylte 2 i vår. Første år i barnehagen og veldig ukjent. Men my fader, er de mest bortkasta pengene jeg noen sinne har brukt. I følge skobutikken "måtte" man ha disse. Brukte de max 1 uke i barnehagen før varmen slo inn og de ble alt for varme. Måtte så ut å kjøpe joggesko, til samme bedritne sum. De er derimot godt brukt! Håååper vi kan bruke overgangsskoene nå i høst, men tviler. Samtidig veldig usikker på om vi skal gå rett på vintersko eller om vi må kjøpe overgangssko. Blir eventuelt noe brukt. Kommer ikke påtale at jeg bruker så mye penger på noe som har så kort holdbarhet/ brukstid! Anonymkode: c7c06...f5f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #120 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hsr et barn som fylte 2 i vår. Første år i barnehagen og veldig ukjent. Men my fader, er de mest bortkasta pengene jeg noen sinne har brukt. I følge skobutikken "måtte" man ha disse. Brukte de max 1 uke i barnehagen før varmen slo inn og de ble alt for varme. Måtte så ut å kjøpe joggesko, til samme bedritne sum. De er derimot godt brukt! Håååper vi kan bruke overgangsskoene nå i høst, men tviler. Samtidig veldig usikker på om vi skal gå rett på vintersko eller om vi må kjøpe overgangssko. Blir eventuelt noe brukt. Kommer ikke påtale at jeg bruker så mye penger på noe som har så kort holdbarhet/ brukstid! Anonymkode: c7c06...f5f Kan ikke begynne å bruke vintersko i september, så håper overgangsskoene passer enda, da blir de nok godt brukt😉 Anonymkode: e2fc8...3fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå