Gå til innhold

Har alle dyre overgangssko til småbarna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er vel en periode hvor det ikke er vått, men alikevel for kaldt for joggesko?

Overgangssko er jo varmere og isolerer endre uten at de er så varme som vinterstøvler. 

Anonymkode: e2fc8...3fa

Han går med ullsokker fra september til det blir for varmt på våren en gang og foretrekker litt tykkere ullsokker i joggeskoene. 

Anonymkode: 5d996...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja jeg kjøper overgangssko fra Viking til mine tre hvert år. Er veldig fornøyd med.

Anonymkode: 7cc32...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (1 time siden):

Jeg tenker at overgangssko er vanntette, tykke sko med tynn fôring. 

Altså nye tykkere og stivere enn "vanlige joggesko". Vanntette joggesko kan du jo bruke midt på sommeren også. Det kan du ikke med overganssko som har litt fôring, og som ofte er litt høyere enn joggesko. 

Jeg mener goretex joggesko også er overgangssko, de er jo veldig klamme og varme, så de kan ikke brukes på sommeren eller som vanlige joggesko som puster. 

Om man bruker lave eller korte goretex joggesko går jo da stort sett for det samme, ingen kan brukes når det er ordentlig kaldt og ingen kan brukes når det er varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener goretex joggesko også er overgangssko, de er jo veldig klamme og varme, så de kan ikke brukes på sommeren eller som vanlige joggesko som puster. 

Om man bruker lave eller korte goretex joggesko går jo da stort sett for det samme, ingen kan brukes når det er ordentlig kaldt og ingen kan brukes når det er varmt. 

Det finnes vanntette joggesko som puster. Det er så mye forskjellig der ute, å få tak i.

Med det sagt kjøper jeg heller og bruker billige joggesko (ALLE blir slitt ut på 4 uker uansett!!!) og støvler når det regner.

Endret av Badebuksa2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bruke overgangssko fra Pony, men i år hadde vi ikke trengt å kjøpe. De ble vel brukt i en uke siden det gikk rett fra vinter til sommer, og ble verdens korteste vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Muligens dumt spørsmål, men kan man ikke bare bruke uforede goretex-sko om vinteren med tjukke ullsokker oppi og tynne bommullssokker om våren/høsten? Det gjør jeg selv. 

Anonymkode: 59b35...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Muligens dumt spørsmål, men kan man ikke bare bruke uforede goretex-sko om vinteren med tjukke ullsokker oppi og tynne bommullssokker om våren/høsten? Det gjør jeg selv. 

En ullsokk har ikke nok isolering for en som er ute i flere timer i strekk og kanskje sitter en del i ro. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min erfaring som voksen: sko laga for sommer/høst/vinter har dårligere såle for glatt underlag, og blir veldig trangt om plassen om man skal ha tykke ullsokker pluss god isolerende såle oppi om vinteren, for selv med tykk ullsokk må det være god isolering mot underlaget på snø og kald bakke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min erfaring som voksen: sko laga for sommer/høst/vinter har dårligere såle for glatt underlag, og blir veldig trangt om plassen om man skal ha tykke ullsokker pluss god isolerende såle oppi om vinteren, for selv med tykk ullsokk må det være god isolering mot underlaget på snø og kald bakke. 

Må bare legge til: dette var aldri et problem før jeg flytta fra Vestlandet 😅 eide ikke vintersko fra jeg var 10-25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har bare joggesko og vintersko til våre. Ellers har de jo cherrox og støvler. Føler det dekker alle behov og har ikke hatt behov for noe overgangssko. 

Anonymkode: fd41e...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det har jeg alltid. Siden det regner minst halve sommeren, er gode Goretex-sko i bruk halve året. 

Anonymkode: df1e5...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Numii skrev (På 22.5.2023 den 20.03):

Xxl har reklamert med fast pris på disse her.

Eneste som er litt kjipt er at veldig mange på avdelingen har like.

Screenshot_20230522_200220_Chrome.thumb.jpg.40b4fee26b9bfaf843987a70ee127e78.jpg

Ser på den blå versjonen som er utsolgt at de har fått veldig mange negative omtaler, alt fra at man blir våt i de tross gtx, at borrelåsen går opp med en gang og at de er så vide at de ikke sitter på foten, det er det som går igjen hvertfall.

Har du egen erfaring med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser på den blå versjonen som er utsolgt at de har fått veldig mange negative omtaler, alt fra at man blir våt i de tross gtx, at borrelåsen går opp med en gang og at de er så vide at de ikke sitter på foten, det er det som går igjen hvertfall.

Lurer på om det kanskje er grunnen til at de er så rimeligere enn andre sko fra Viking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Enn så lenge så har den oppført seg slik viking-sko pleier å være. Det er ingen regnstøvel, men går fint i litt fuktig terreng. Borrelåsene holder fint og den sitter greit. Viking er jo generelt et godt merke for barn som ikke har supersmale føtter, men mitt barn har ganske smale/helt normale føtter og skoen sitter bra. Har ikke den blå, har den sorte som jeg la ved bilde av.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har erfaring med de og kjenner meg ikke igjen 

Anonymkode: 110d7...90c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lurer på om det kanskje er grunnen til at de er så rimeligere enn andre sko fra Viking?

Nei de er er rimelig fordi det er restlager, egentlig koster de mye mee

Anonymkode: 110d7...90c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 19.57):

Mine bruker viking overgangssko hele året. Bor på Vestlandet, og går mye i fjellet. 

Anonymkode: 18737...cce

Brukte de høye eller lave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følte de vi kjøpte til høsten i fjor var godt brukte penger, da hun nettopp hadde lært seg å gå og gummistøvler var litt vanskelig å manøvrere.  De vi kjøpte nå på våren har knapt blitt brukt. Ser heldigvis ut som de passer denne høstsesongen også. Fy flate så dyrt det er med sko til barn. Selv vanlige joggesko er det jo voksenpriser på. Kommer nok litt salg fremover nå så hadde ventet og sett litt om du skal handle. 

Anonymkode: ba347...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte nye. De kostet 250 kr. Str 22. Kjøpte i sverige, da. Men har sett at det er mye på nett i norge også.

Anonymkode: 942dd...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at høst/vår-sko og klær blir lite brukt, både til unger og meg selv. Enten er det så kaldt at man bruker vintersko/jakke, eller så er det så varmt at det holder med joggesko (eller det regner og man bruker regntøy og gummistøvler). 

Jeg hadde aldri "overgangssko" til mine unger. De hadde joggesko, gummistøvler og vintersko (sandaler er også fullstendig bortkasta etter min mening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...