Gå til innhold

Har alle dyre overgangssko til småbarna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en førsteklassing. Jeg har aldri kjøpt typiske overgangssko til henne. Hun har brukt litt forskjellige merker av  Goretex/Sympatex. Nå i vår har hun brukt noen billige sympatex-sko fra Sport outlet, og har vært tørr på beina og fornøyd med skoene. Hun bruker slike vanntette joggesko om sommeren også når det er vått og gjørmete - det var f.eks mye våt jord/gjørme på uteområdet i barnehagen hennes, så vanntette joggesko ble brukt mer enn vanlige joggesko egentlig. Brukte også gummistøvler så klart, men har brukt støvler sjelden etter at hun begynte på skolen. Her er det asfalt.

Det er mildt om høsten her, og jeg tenker at overgangsssko ville ha blitt lite brukt. Det ville vært annerledes hvis hun var som meg, og plaget med kalde føtter, men hun er alltid varm på beina. Vestlandet. 

Anonymkode: 2c6c0...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en førsteklassing. Jeg har aldri kjøpt typiske overgangssko til henne. Hun har brukt litt forskjellige merker av  Goretex/Sympatex. Nå i vår har hun brukt noen billige sympatex-sko fra Sport outlet, og har vært tørr på beina og fornøyd med skoene. Hun bruker slike vanntette joggesko om sommeren også når det er vått og gjørmete - det var f.eks mye våt jord/gjørme på uteområdet i barnehagen hennes, så vanntette joggesko ble brukt mer enn vanlige joggesko egentlig. Brukte også gummistøvler så klart, men har brukt støvler sjelden etter at hun begynte på skolen. Her er det asfalt.

Det er mildt om høsten her, og jeg tenker at overgangsssko ville ha blitt lite brukt. Det ville vært annerledes hvis hun var som meg, og plaget med kalde føtter, men hun er alltid varm på beina. Vestlandet. 

Det er jo nettopp goretex og sympatex som er overgangssko. Så skjønner ikke helt hva du emner emd at du ikke bruker det. 

Anonymkode: e2fc8...3fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo nettopp goretex og sympatex som er overgangssko. Så skjønner ikke helt hva du emner emd at du ikke bruker det. 

Jeg forbinder overgangssko med litt høyere typer sko. Ser ut som vinterstøvler, men har ikke så varmt fôr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forbinder overgangssko med litt høyere typer sko. Ser ut som vinterstøvler, men har ikke så varmt fôr. 

Ok, jeg tok en rask titt på Eurosko sin nettside og ser at de bruker overgangsko og vanntett joggesko om hverandre om litt høye og lave sko, så ser at jeg har tatt feil. 

Jeg får omformulere svaret mitt litt... Jeg ville ikke ha klart meg uten sympatex/goretex. Har prøvd dyrere merker (ponny, viking), og synes ikke at de dyre er noe særlig bedre enn de billige. Mulig de puster mer, men jenta mi har ikke noen klar preferanse for de dyrere, så jeg har kjøpt billig de siste gangene. Svaret mitt blir at vi MÅ definitivt ha overgangsko, som også blir hyppig brukt om sommeren, og at det fint går an å bruke de billige merkene. Det er ikke noe merkepress her, så jeg synes ikke det er noe flaut å kjøpe fra sport outlet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de rimeligere ble for tunge og klumpete.

Vi hadde muligheten da.

Kunne nok kjøpt noen veldig pent brukte, men vårt barn brukte dem halvt ihjel . Bor i Oslo, ble brukt til det ble alt for kaldt. 

Gikk i Ponny/Viking/Kavat pga høy vrist.

Kjøpte Kuling på salg, men de solgte jeg fordi de var så stive og tunge. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøper et par dyre sko hvert år. Goretex støvler fra Ecco. Disse brukes hver dag fra september/oktober til mars/april. I mellom de mnd brukes halvdyre joggesko. Har også et par gummistøvler, et par billige badesko og et par billige pensko. Kjøper halvdyre sandaler til innebruk hver høst i en str for stor. Når sommeren kommer er disse sandalene helt perfekte til å bruke barbeint ute. Vi bor i Oslo. Bruker totalt mellom 3000-3500 på sko i året. Alt etter hva jeg finner på kampanjer og tilbud 

Anonymkode: 8ed36...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har alle disse vanntette joggesko lignende overgangsskoene som koster en liten formue til småbarna sine?

Eller hvilken type sko og støvler har dere om høsten?

De aller fleste har det der jeg jobber hverfall .bruker heller Goretex enn støvler vi

Anonymkode: 110d7...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Move mountain fra sportoutlet til 300kr bruker vi. Vekdig fornøyd med de.

Anonymkode: 642d0...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Move mountain fra sportoutlet til 300kr bruker vi. Vekdig fornøyd med de.

Anonymkode: 642d0...c52

De var det elendig kvalitet på 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har foreløpig gjort det til ettåringen. Hun har to par pga at skoene noen ganger blir så sølete i barnehagen at jeg må vaske dem. Det blir jo dyrt i lengden, men ønsker helst å unngå brukte sko. Jeg prioriterer også å kjøpe nytt yttertøy, men mesteparten av de andre klærne har vi fått brukt gratis.

Anonymkode: 03503...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Regnbuefisk skrev (3 timer siden):

Nei, vi har ikke overgangssko. Hverken barn eller voksne. Blander vintersko, dock boots og joggesko med gore tex etter behov om vår og høst.

Joggesko med goretex er jo overgangssko😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

De var det elendig kvalitet på 

På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den type Goretex-sko arvet vi mange av, og de var nesten ubrukte, så de brukte vi med god samvittighet de få ukene/gangene det var aktuelt (turdager på vår/tidlig høst, Oslo-området). 

Anonymkode: 34c66...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

😅

Endret av Regnbuefisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja. Vi har alltid kjøpt kvalitets sko til barna våre :) 

Anonymkode: 431ac...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte noen sesonger, andre ikke, men de siste årene har «overgangs-perioden» Vart maks 1mnd på høsten og 2 uker på våren før vi teten har starta(høst) eller det blir for varmt(vår) og har tørka opp. Har av og til savna det på sommerferie på Vestlandet. Aldri savna det hjemme de sesongene vi ikke har hatt. 

Anonymkode: 5d996...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, må ha det, særlig om høsten. For varmt med vintersko og blir kliss bløtt med joggesko

Anonymkode: 2f2c3...b31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har alle disse vanntette joggesko lignende overgangsskoene som koster en liten formue til småbarna sine?

Eller hvilken type sko og støvler har dere om høsten?

Kjøpte vanntette joggesko  til 350 kr. 

Anonymkode: 8c0ea...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...