Gå til innhold

bare stramme opp.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har lett for å sette meg for høye mål når det gjelder trening. men denne gangen skal jeg bare stramme opp, kanskje gå ned to tre kilo, men det er nok.stramme opp magen først og fremst.. veier heller ikke så mye men det trengs å strammes opp ja!

derfor skal jeg ta situps hver dag.. ta 20*5 hvertfall slik at det blir 100 i alt hver dag om ikke mer om jeg klarer..

tror dere dette på sikt vil stramme opp?

ved siden av dette skal jeg endre kosthodlet mitt, slutte med brus og nsok i ukedagene, begrense meg i helga, og gå et par turer i uka, samt litt pilates...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Magemusklene er som alle andre muskler: De trenger hvile! Det er mellom treningøktene muskelen "reparer" seg selv og blir sterkere . Tror du vil få bedre effekt av å trene mage f.eks to-tre ganger pr uke, men da gi den en skikkelig omgang og tid til å komme seg etterpå.

For å endre kroppsfasong (strammere/mindre) må fettet vekk. Gåturer er glimrende fettforbrenning. Få opp både hyppighet og tempo, så merker du raskt forskjell, både på fasong og ikke minst: Kondisjon!

Skrevet

Enig med lenej. Selve situpsene vil ikke gi deg følelsen av en strammere, fastere kropp. En må også drive med forbrenningstrening for å få overflødig kroppsfett bort. Trener du både styrke og kondisjon/forbrenningstrening vil du merke resultater.

Men det er som lenej sier. Hvile er viktig. Får ikke kroppen hvile vil du ikke få de ønskede resultater. Det er derfor de som trener ofte legge inn et par hviledager i uka.

Det er flott at du også vil legge om kosten litt. :) Pass bare på en ting. Ikke pøs på med masse forandringer og store treningsmengder helt i starten, da går en gjerne fort lei for en føler en ikke får tid til annet enn skole/jobb og trening.

Start forsiktig med noen ganger i uka (minimum 2) og legg heller til en dag eller to etterhvert som det nye opplegget føles mer som en god rutine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...