Gå til innhold

hvorfor har de fleste menn mer fett på magen mer enn kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at de fleste menn har ekstremt stor fett rundt magen mer enn kvinner, ikke bare fett, det ser nesten ut som de er 6 mnd på vei og er gravide. Hva er greia her ? Hvorfor skjer dette bare med menn og ikke kvinner, det kan sikkert skje med kvinner men det er veldig få, til og med menn som er slanke har stor mage, hvordan?

Anonymkode: 24005...525

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7 av 10 menn i Norge er overvektig, mot 4 av 10 damer. 

Menn har generelt dårligere kosthold og tar dårligere vare på seg selv 

Magefettet du snakker om kommer av usunt fett og sukker, som brus, burger, pizza, pølser osv som mange menn gafler i seg hver dag eller ukentlig 

Anonymkode: 051ec...e66

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er geneteisk. Kvinner får mer fett på rumpe, bryster og lår.

Menn med stor mage kan ha tynne bein.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Stress kan også være en faktor.

Høy konsentrasjon av stresshormonet kortisol kan føre til magefedme (også for kvinner).

Anonymkode: b8b61...866

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har lagt merke til at de fleste menn har ekstremt stor fett rundt magen mer enn kvinner, ikke bare fett, det ser nesten ut som de er 6 mnd på vei og er gravide. Hva er greia her ? Hvorfor skjer dette bare med menn og ikke kvinner, det kan sikkert skje med kvinner men det er veldig få, til og med menn som er slanke har stor mage, hvordan?

Anonymkode: 24005...525

Jeg tror flere damer enn menn bryr seg om hvordan de ser ut. Mange menn gidder  ikke holde vekta for å se  bra ut i speedo, de gjør det heller av helsemessige årsaker.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om kosthold eller livsstil (selvsagt, mengden gjør jo det), det er bare sånn mannekroppen lagrer fett. Hos kvinner fordeles det mye mer jevnt over både bryster, rumpe, armer og bein, ansikt osv, mens hos menn legges det først og fremst rundt midjen.

Så finnes det jo genetiske variasjoner hos menn og kvinner også, men kvinner med store mengder bukfett og ingenting andre steder er det få av. Sånn sett er kvinner heldige, siden bukfettet er det minst sunne.

Anonymkode: 2ac33...76c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (5 timer siden):

Jeg tror flere damer enn menn bryr seg om hvordan de ser ut. Mange menn gidder  ikke holde vekta for å se  bra ut

Også er det selvinnsikten når de klager over at de aldri får de peneste damene 😅

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Magefettet du snakker om kommer av usunt fett og sukker, som brus, burger, pizza, pølser osv som mange menn gafler i seg hver dag eller ukentlig 

Det handler også om fettlagring, hos kvinner fordeler det seg noe jevnere utover, hos menn i større grad rundt midjen. 

Anonymkode: 3c476...482

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Også er det selvinnsikten når de klager over at de aldri får de peneste damene 😅

Det er da store bamsemenn som er mest populære blant damene. Om det er draget det handler om så er det ikke om å gjøre for menn å være tynn altså

Anonymkode: e9cce...6ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jepp. 7 av 10 menn er overvektig, samtidig vil den gjengse mannen ha en dame med BMI på 20 eller lavere. Gjerne en del yngre også. Der ligger problemet til menn som er "evig single". En godt trent, tynn dame har som regel null interesse i en overvektig mann som ligger på sofaen med chips og Netflix hver kveld.

Anonymkode: 3e2c9...14d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da store bamsemenn som er mest populære blant damene. Om det er draget det handler om så er det ikke om å gjøre for menn å være tynn altså

Store bamsemenn er ikke det samme som en mann med tynne bein og stor mage. Det er som regel muskuløse menn med fett som er jevnt fordelt over kroppen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det handler også om fettlagring, hos kvinner fordeler det seg noe jevnere utover, hos menn i større grad rundt midjen. 

Og da kan man gå ned i vekt og slippe dette uattraktive fettet?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (6 timer siden):

Det er geneteisk. Kvinner får mer fett på rumpe, bryster og lår.

Menn med stor mage kan ha tynne bein.

Jeg har mye fett på magen, rumpe, lår og bryst. Det ser ut som om jeg er gravid. Og jeg er under 70 kg 

Anonymkode: b93c5...c8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke feite menn som er mest populære blant damene.

Anonymkode: 88796...39d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ikke fire av ti damer, seks av ti damer i Norge er overvektige. 

Anonymkode: 6c6e3...648

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke feite menn som er mest populære blant damene.

Anonymkode: 88796...39d

Tja det er ikke de tynne heller 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga likestilling

Anonymkode: 24fa7...e29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har mye fett på magen, rumpe, lår og bryst. Det ser ut som om jeg er gravid. Og jeg er under 70 kg 

Samme her. 70 kilo, BMI på 26, midje på 90 cm. Ubehandlet hypothyreose. Kvinne.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme her. 70 kilo, BMI på 26, midje på 90 cm. Ubehandlet hypothyreose. Kvinne.

63 kg. Midje 85. Da jeg var ung kunne jeg veie det samme, og bruke buksestr. 40. Men etter mange år med stress begynte fettet å lagre seg på magen da jeg var i 30-årene.

Kvinne, 48 år. 

Anonymkode: 67e0b...b7f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og da kan man gå ned i vekt og slippe dette uattraktive fettet?

Det kan man (og bør man for å redusere sannsynligheten for livsstilssykdommer), men selv for de som lever ganske sunt er det vanskelig å bli kvitt "alt". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...