Gjest 26år Skrevet 8. januar 2006 #1 Skrevet 8. januar 2006 Hei, jeg trenger motehjelp. Fått penger til jul spesifikt for å kle meg opp. Jeg går stort sett alltid i jeans og hettegensere/enkle H&M gensere som student. Men nå skal jeg ut i profesjonelt arbeid snart, og bør kle meg deretter. Fått tilbakemeldinger av svigermor, mamma, og samboer, om at jeg bør anskaffe meg "ordentlige ting": altså dyrere og fine merker og kvalitet. I går prøvde jeg å shoppe litt, men kom hjem med to hettegensere (BIKBOK) og tre Cashmirgensere (CUBUS) og samboer var ikke fornøyd med insatsen Jeg er 26, liten og slank. Ønsker en klassisk look: Vet jeg ser fin ut i svart, hvitt, og pastellfarger (rosa, limegrønn). Har 2000-4000 Kr å bruke. -Hvor bør jeg shoppe? (Oslo) -Hva bør jeg prioritere (basis garderobe)? KJEMPEtakknemlig for alle kloke svar. PS: Finnes det noe sted å handle via nettet som ikke er H&M, men dyrere/bedre kvalitet, så jeg slipper å gå ut i timesvis i butikker?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #2 Skrevet 8. januar 2006 Jeg tror jeg ville kjøpt f.eks: dress m bukse/ skjørt, cardigansett, figursydde skjorter, høye heler, osv til basis.
Miracl3 Skrevet 8. januar 2006 #3 Skrevet 8. januar 2006 I Oslo ville jeg handlet på Steen og Strøm, masse fint på et senter eller Byporten på Rico Vero, Sand og Voice of europe. Det første du må gjøre er å aldri kjøpe en hettegenser igjen. De er bare for trening og hjemmekos i sofaen når du er alene hjemme. Gå for klassiske snitt. Gensere med v-hals, skjorter, dressbukser, sko med hel,kåper, jakker med dressjakkesnitt, pologensere, merke t-skjorter etc. Merker som Brunz bazar, jean paul, sand, mexx, og gant er fint.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #4 Skrevet 8. januar 2006 Tusen takk for svar, jeg har notert meg tipsene for butikker og merker. (Jeg har jo Jean Paul hettegenser: kompenserer merket for hetten? ) Lurer på èn ting til: kan noen gi meg pris estimat på hva "sko med hæl" og "V-hals genser" bør koste?
Rosenrød Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Jeg ville handlet klær på bl.a. Mango hvis jeg var deg. Greie priser og lekre klær!
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Du bør også anskaffe deg en fin veske, noen skjerf (pashmina er klassisk) og et par klassiske skinnhansker. Tilbehør er viktig.
Gjest 26år Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 oioioioi tilbehør har jeg overhode ikke tenkt på engang! Jeg tror aldri jeg har brukt skjerf noengang faktisk.
Champagnepiken Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Det er jo et vesentlig spørsmål hva slags jobb du etterhvert skal ut i også? Det definerer noe av stilen. Konservativt? Stilig, men mer personlig?
Gjest moteguiden.no Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 (endret) Innlegget er slettet. Reklame for eget foretak samt spaming er ikke tillatt. Reglene Ønsker du informasjon om annonsemuligheter på Kvinneguiden finner du kontaktinformasjon HER Orakel - moderator Endret 9. januar 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #11 Skrevet 9. januar 2006 Det første du bør gå til anskaffelse av er et moteblad og prøve å finne ut hva du tror du vil trives i. Desuten kan det være greit å forberede seg litt mentalt på stilskiftet. Anbefaler å gå til butikker hvor du får god og individuell hjelp. B2 i Frognervn Bruuns Bazaar i Skovvn (Filippa K i samme gate, men der må du klare deg på egen hånd...) Steen og Strøm Cille (sko) rett over gaten for BB Si ifra at du trenger hjelp, så får du det.
blå Skrevet 9. januar 2006 #12 Skrevet 9. januar 2006 Gå til Benetton. Der har de veldig manga klassiske gensere og cardiganer. De har alle farger og i god kvalitet. Cardiganene deres er helt uunverlige syns jeg. Har mange mange, og de går til alt......med en hvit sjorte inni og dressbukse blir du fin. Men spriter også opp ola bukse og t-shirts. Kjøp flere stykker i klassiske farger du liker, så har du et utvalg. Det beste er at de kan du bruke hele året. De er supre å ha med seg til sene kvelder på sommeren også.
aline Skrevet 9. januar 2006 #13 Skrevet 9. januar 2006 Det er jo et vesentlig spørsmål hva slags jobb du etterhvert skal ut i også? Det definerer noe av stilen. Konservativt? Stilig, men mer personlig? ← vesentlig spør du meg. skal du jobbe med noe kreativt/i ett kreativt yrke, så er det IKKE nødvendigvis ett pluss å møte opp i en drakt med draktskjørt og pen bluse og skjerf i halsen. så både yrke og arbeidsplass har stor innvirkning på hva slags bekledning som passer best. og det GÅR faktisk an å kjøpe dressbukser som er i mer røffe stoffer, som er vide eller smale istedenfor en helt rett og litt kjedelig(?) fasong. og det går fint an å ha en stilig strikket genser med stor/vid hals f.eks. (noe det er kommet endel av nå) så jeg synes du skal fokusere mer på å finne en stil du føler er deg, fremfor å kun tenke merke og hva andre mener er rett for deg. Mango har mye stilig, både helt klassisk og streit + at de har mer fashion-varianter av pene jobbklær. Mango i Vika har bra utvalg og er ikke ille på pris, selv om de er dyrere en HM og CUBUS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå