AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 jeg var på en fest med min samboer og mine felles venner, utover kvelden og i takt med alkoholen steg også praten blandt mennene om damer, da kom det opp andre damer, blant annet nakenbading etter sommerfest med jobben og sex med andre damer enn kjærester/ektefeller. for min del gjorde det ikke så mye og min partner var ikke veldig involvert, men det ble litt uggen stemning blant damene og innad i enkelte parr. hvordan forholder andre seg til dette? jeg vet selv ikke helt hvordan jeg ville reagert om min partner hadde tatt en større rolle i dette og er derfor nyskjerrig på andres synspunkt. Anonymkode: 3b746...fde
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Kommer an på. Om det bare ble nevnt at noen kolleger nakenbada så er det vel greit så lenge ikke mannen min jatter med når de andre sier oooohhh skulle vært der... men om det var seksualisering av de eller sexistisk prat så hadde jeg forventet at mannen min enten trakk seg vekk fra gruppen som pratet eller sa fra at "hei gutta nå roer vi litt ned her, damer er mennesker de også" Hadde ikke vært med en mann som hadde holdninger som gjorde at han deltok i såkalt "lockerroomtalk" og sexistisk guttaprat om damer eller som snakket om andre damer som om han var singel Anonymkode: 432ee...c08 4 1
Snok1 Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Slik type snakking er helt ukjent i alle miljøer jeg vanker i. Fullstendig ukjent. Jeg ville tatt avstand fra det om jeg opplevde noe slikt. 3 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Jeg jobber i et ganske mannsdominert yrke, og slik snakking er det mye av på kantina blant mennene 40-50+år. Blir like disgusted hver gang. Må ta på airpodsa for å blokkere dem ut. Har fått det for meg at slikt snakk er helt normalt for menn.
Snok1 Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Lykkedykker skrev (9 minutter siden): Har fått det for meg at slikt snakk er helt normalt for menn. Det er det ikke. Jeg vanker i mange miljøer og har arbeidet i mange bransjer. Jeg har aldri opplevd slik. 4
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Det er det ikke. Jeg vanker i mange miljøer og har arbeidet i mange bransjer. Jeg har aldri opplevd slik. Har overhørt slik snakk i byggebransjen, anleggsbransjen og nå blant yrkessjåfører.
Snok1 Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Har overhørt slik snakk i byggebransjen, anleggsbransjen og nå blant yrkessjåfører. Det er ille. På vegne av alle menn beklager jeg at du får et inntrykk av at menn generelt er slik. Vi er ikke det. 3
Sphere Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Snok1 skrev (9 timer siden): Det er det ikke. Jeg vanker i mange miljøer og har arbeidet i mange bransjer. Jeg har aldri opplevd slik. Ikke jeg heller. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Lykkedykker skrev (11 timer siden): Jeg jobber i et ganske mannsdominert yrke, og slik snakking er det mye av på kantina blant mennene 40-50+år. Blir like disgusted hver gang. Må ta på airpodsa for å blokkere dem ut. Har fått det for meg at slikt snakk er helt normalt for menn. Si fra til de! Noen må lære dem og gjøre dem flaue over hvor tragiske de er Anonymkode: 432ee...c08 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 Har hørt noen brukt "sklie" på pauserommet så at det kan skje tror jeg helt sikkert. Skjønner godt kvinnene om det var slik at mennene nærmest satt å annonserte at de hadde vært utro og nakenbadet. Anonymkode: b5359...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Huff. Skikkelig ekkelt! Anonymkode: 6b83b...38b 1
herzeleid Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 Høres litt umusikalsk ut å ha den praten mens partnere er til stede. Dette er nok tema en har "guttekvelder" for.
SPOCA Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 Jeg ville vel funnet det ganske rølpete, og det er noe jeg ikke kjenner igjen i samboer og hans kamerater. Han anser det ikke veldig vanlig med slik prat, og forstår seg ikke på menn som ønsker å diskutere damer på den måten. Jeg har jobbet mange år i mannsdominerte yrker, og heller ikke der kjenner jeg igjen denne type prat, selv om jeg var godt inkludert blant gutta. Det kan godt være det er vanlig blant noen typer menn, og jeg finner det mest kleint egentlig.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 0.34): jeg var på en fest med min samboer og mine felles venner, utover kvelden og i takt med alkoholen steg også praten blandt mennene om damer, da kom det opp andre damer, blant annet nakenbading etter sommerfest med jobben og sex med andre damer enn kjærester/ektefeller. for min del gjorde det ikke så mye og min partner var ikke veldig involvert, men det ble litt uggen stemning blant damene og innad i enkelte parr. hvordan forholder andre seg til dette? jeg vet selv ikke helt hvordan jeg ville reagert om min partner hadde tatt en større rolle i dette og er derfor nyskjerrig på andres synspunkt. Anonymkode: 3b746...fde Såklart det ble uggen stemning når mennene tilstår nakenbading og sex med kolleger vel 😳 Det er jo ikke selve praten/sjargongen som er problemet her, det er jo utroskapen, skjønner du ikke det? Anonymkode: 2e847...381
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Snok1 skrev (På 22.5.2023 den 6.04): Slik type snakking er helt ukjent i alle miljøer jeg vanker i. Fullstendig ukjent. Jeg ville tatt avstand fra det om jeg opplevde noe slikt. Helt enig. Det er ingen slik sjargong blant menn jeg kjenner. Jobbet sammen med en sånn fyr som hadde vært i Forsvaret, og det er bare utrivelig og harry. Kjenner mannens venner godt, og det er nok lite sånn prat, det går i droner, tech, 3D-printing, motorsykler, osv. Men er sikkert veldig forskjell på ulike miljøer. Anonymkode: 76c87...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 Lykkedykker skrev (På 22.5.2023 den 6.22): Har overhørt slik snakk i byggebransjen, anleggsbransjen og nå blant yrkessjåfører. Har nok veldig med hvor man jobber. Jobber selv i offentlig etat, og vært borti litt sånt. Vært i Forsvaret, og der varierte det veldig ut ifra hvem som var leder/befal. Det har noe med hvilken kultur man synes er ok. Heldigvis er det ikke alle menn som er sånn, men noen bransjer kan nok ha mer sånt. Anonymkode: 76c87...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå