AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Jeg fødte barn via keisersnitt for snart 3 mnd siden og kroppen min har vært støl siden. Jeg stivner i tillegg, så pga stølhet og stivhet så klarer jeg feks ikke å rette meg opp eller gå normalt når jeg reiser meg opp. Bruker kanskje opp mot et minutt på å komme meg opp i normal stilling og rette ut ryggen hvis jeg har sittet en stund. Under svangerskapet så lå jeg stort sett i ro. Hadde hyperemesis og gikk opp ca 4 kilo totalt. Skjønner at det nok har tæret på en del muskelmasse. Jeg har derimot gått en del turer de siste 3 mnd, runder 10-15 000 skritt i løpet av en dag. Bortsett fra lav utholdenhet i kjernemuskulaturen så går det veldig fint. Hadde derfor forventet at jeg skulle slitt mindre med smerter nå, men er så støl hele tiden at det er plagsomt.. Kom meg fort etter keisersnittet og babyen sover godt, fra hele natta til max 2 oppvåkninger hvor hun bare får mat og sovner igjen. Kan derfor ikke skylde på søvnmangel. Ammer ikke. Noen som har opplevd lignende og vet når jeg kan forvente å føle meg bedre? Er så lei av smerter.. Anonymkode: 48148...162
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Jeg fikk noe tilsvarende, bare med vonde ledd i tillegg. Har aldri blitt helt bra, og nå er ungen 3. Har vært hos revmatolog, siden en del revmatiske sykdommer kan utløses av svangerskap, men har ikke leddgikt eller lignende. Ender opp med "ammegikt". Anonymkode: e61a0...b42
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Snart 7 mnd etter fødsel. Har det helt likt som deg. Ikke blitt bedre. Jeg la MYE på meg, trodde det var venten som gjorde det jeg var nesten inaktiv under graviditet pga bekkenløsning og låsning. Mye smerter. Anonymkode: 1396c...e8f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Snart 7 mnd etter fødsel. Har det helt likt som deg. Ikke blitt bedre. Jeg la MYE på meg, trodde det var venten som gjorde det jeg var nesten inaktiv under graviditet pga bekkenløsning og låsning. Mye smerter. Anonymkode: 1396c...e8f Ps vaginal fødsel her. Nr 3. Anonymkode: 1396c...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå