AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Hva sier man til folk som åpenbart lyver for å virke bedre enn de er? Folk som skryter på seg? Ei jeg kjenner fortalte at sønnen fikk 60.000 i konfirmasjon, flere andre har barn som fikk nærmere 80.000 Nå sender hun rundt meldinger til folk og skriver at sønnen hennes har plutselig fått 90.000 og har en Haug med konvolutter han ikke har fått tid til å åpne enda, så tipper han får over 100.000.. gutten konfirmerte seg for flere uker siden.. hvilke konfirmant har konvolutter liggende i flere uker etter konfen som han ikke har fått «tid» til å åpne? Ingen av oss andre bryr oss om beløp. Vi svarte da hun gravde og maste. vi andre er mest glad for at vi fikk en fin dag og at dagen er over. Vi svarte noe sånt som tommel opp, så kjekt for han o.l vi har felles gruppechat. skjønner ikke greia med å lyve og skal imponere, det fører bare til det motsatte Anonymkode: c88cd...17a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva sier man til folk som åpenbart lyver for å virke bedre enn de er? Folk som skryter på seg? Ei jeg kjenner fortalte at sønnen fikk 60.000 i konfirmasjon, flere andre har barn som fikk nærmere 80.000 Nå sender hun rundt meldinger til folk og skriver at sønnen hennes har plutselig fått 90.000 og har en Haug med konvolutter han ikke har fått tid til å åpne enda, så tipper han får over 100.000.. gutten konfirmerte seg for flere uker siden.. hvilke konfirmant har konvolutter liggende i flere uker etter konfen som han ikke har fått «tid» til å åpne? Ingen av oss andre bryr oss om beløp. Vi svarte da hun gravde og maste. vi andre er mest glad for at vi fikk en fin dag og at dagen er over. Vi svarte noe sånt som tommel opp, så kjekt for han o.l vi har felles gruppechat. skjønner ikke greia med å lyve og skal imponere, det fører bare til det motsatte Anonymkode: c88cd...17a Kanskje du neste gang du treffer henne under fire øyne kan spørre om hun har det helt bra med seg selv? Om hun stresser med mindreverdighetskomplekser f eks kan du kanskje bidra til å trygge henne om at hun er god nok som hun er. Du kan si rett ut, på en snill måte, at du vil fortelle noe og be henne høre ferdig før hun kommenterer. Si at du ikke er ute etter at hun skal bekrefte eller avkrefte noe. Men de meldingene om pengene sønnen fikk, framsto i chatten som usannsynlige, pga beløp og det med at ikke alt var tellet ennå. Si at det ikke er viktig for noen andre hva gutten fikk, og at dette i chatten framsto som om hun løy. Si at du ikke er interessert i hva han fikk, og at du ikke mener at hun faktisk løy, men at måten hun skrev det på gjorde at andre i chatten oppfattet det som løgn. Og at det ikke er bra for henne, eller sønnen. Anonymkode: 89b19...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Ikke si noe om det. Det blir bare kleint. Åpenbart at det er et mindreverdiggetskompleks. Anonymkode: 090e3...506 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Veldig rart å fortelle hva barna får.. Men min sønn har fått tilskikkelser pengegaver flere uker etter konfirmasjonen, så det er nok ikke så uvanlig? Anonymkode: 99368...dca
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig rart å fortelle hva barna får.. Men min sønn har fått tilskikkelser pengegaver flere uker etter konfirmasjonen, så det er nok ikke så uvanlig? Anonymkode: 99368...dca *tilstukket Anonymkode: 99368...dca
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Ikke vanlig. Ingen snakker om summer her. Media derimot. Slutt å les VG og Dagbladet. De hauser opp ting som ikke er reelt. Mange får mellom 5 og 15 000 i gaver og det er HEEEEELT normalt. Bærumsossen med Exitforeldre får kanskje litt mer, men de lever et annet liv enn oss vanlige og. Slutt å sammenligne mennesker mot mennesker hjelper på. Anonymkode: 5a5d9...02f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke vanlig. Ingen snakker om summer her. Media derimot. Slutt å les VG og Dagbladet. De hauser opp ting som ikke er reelt. Mange får mellom 5 og 15 000 i gaver og det er HEEEEELT normalt. Bærumsossen med Exitforeldre får kanskje litt mer, men de lever et annet liv enn oss vanlige og. Slutt å sammenligne mennesker mot mennesker hjelper på. Anonymkode: 5a5d9...02f Ingen som snakker om summer her heller.. kanskje gjør ungdommen det seg mellom? Det aner jeg ikke. Vår fikk ganske mye og jeg har gitt han beskjed om å ikke snakke så mye om det, fordi det er dumt da andre kan føle det kleint. Tror faktisk ikke han har snakket om det, ikke hørt noe snakk om det. Hun er nok veldig usikker. Hun var veldig opptatt av å fortelle oss at hun betalte over 50.000 bare for maten.. da hadde de 40 gjester og selskap hjemme. Alle oppegående skjønner jo at det ikke stemmer. Både hun og mannen er ufør, så hun vil nok imponere. Veldig synd egentlig, for vi andre bryr oss ikke.. vi er heller motsatt at vi vil gjøre ting billigst mulig. Enda vi er i full jobb med grei inntekt. Ingen vil betale mer enn en må liksom. Anonymkode: c88cd...17a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Jeg ville bare ignorert det. Hun har kanskje komplekser for at barnet hennes har fått lite, og overkompenserer ved å lyge på seg mye. Anonymkode: 7cbea...7a4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ville bare ignorert det. Hun har kanskje komplekser for at barnet hennes har fått lite, og overkompenserer ved å lyge på seg mye. Anonymkode: 7cbea...7a4 Ja det må være noe sånt. Skriver at han har fått 5000 kr med hver av venninnene hennes. Vi er voksne og jeg har 3 barn som er ferdig konfirmert. Jeg har vært i mange konfirmasjoner og jeg har aldri hørt om venninner som gir 5000 til barn til venner. Alle hennes venninner går på nav, så økonomien er jo ikke den beste.. og tviler på at noen som går på trygd gir 5000 til barn til venner. Jeg er vant til 2-300 kr fra mine venner. Vi legger lista lavt Anonymkode: c88cd...17a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje du neste gang du treffer henne under fire øyne kan spørre om hun har det helt bra med seg selv? Om hun stresser med mindreverdighetskomplekser f eks kan du kanskje bidra til å trygge henne om at hun er god nok som hun er. Du kan si rett ut, på en snill måte, at du vil fortelle noe og be henne høre ferdig før hun kommenterer. Si at du ikke er ute etter at hun skal bekrefte eller avkrefte noe. Men de meldingene om pengene sønnen fikk, framsto i chatten som usannsynlige, pga beløp og det med at ikke alt var tellet ennå. Si at det ikke er viktig for noen andre hva gutten fikk, og at dette i chatten framsto som om hun løy. Si at du ikke er interessert i hva han fikk, og at du ikke mener at hun faktisk løy, men at måten hun skrev det på gjorde at andre i chatten oppfattet det som løgn. Og at det ikke er bra for henne, eller sønnen. Anonymkode: 89b19...ddb Eller ikke si noe som helst. Hvorfor nøre oppunder og skape unødvendige konflikter når det ikke er noen vits i å gjøre det. Hvem bryr seg uansett. Hadde ikke ofret en kalori selv.. Anonymkode: 1b288...d5c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Veldig synd egentlig, for vi andre bryr oss ikke.. Vel.... Anonymkode: 1b288...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller ikke si noe som helst. Hvorfor nøre oppunder og skape unødvendige konflikter når det ikke er noen vits i å gjøre det. Hvem bryr seg uansett. Hadde ikke ofret en kalori selv.. Anonymkode: 1b288...d5c Vi kommer ikke til å ta det opp med henne. Men vi har jo stilt litt tvilende spørsmål som oiii, det var jo voldsomt mye på mat for å ha det hjemme.. og håper da hun tar det til seg. spiller ingen rolle for oss om det er konfirmasjon hun lyver om eller andre ting. Vi kjenner bare at vi får lyst å ta avstand.. hva mer lyver hun om? Vi kan jo ikke stole på henne. Vi er voksne mennesker 40+ tror ikke jeg har løyet om noe for å tøffe meg siden barneskolen Anonymkode: c88cd...17a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kommer ikke til å ta det opp med henne. Men vi har jo stilt litt tvilende spørsmål som oiii, det var jo voldsomt mye på mat for å ha det hjemme.. og håper da hun tar det til seg. spiller ingen rolle for oss om det er konfirmasjon hun lyver om eller andre ting. Vi kjenner bare at vi får lyst å ta avstand.. hva mer lyver hun om? Vi kan jo ikke stole på henne. Vi er voksne mennesker 40+ tror ikke jeg har løyet om noe for å tøffe meg siden barneskolen Anonymkode: c88cd...17a Er dette tråd nr tre du har startet om henne eller er det enda flere? La henne være, det går an å stole på henne selv om hun lyver og overdriver litt. Hva er det som er så viktig for dere at dere ikke kan overse noen løgner? Anonymkode: 1b288...d5c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er dette tråd nr tre du har startet om henne eller er det enda flere? La henne være, det går an å stole på henne selv om hun lyver og overdriver litt. Hva er det som er så viktig for dere at dere ikke kan overse noen løgner? Anonymkode: 1b288...d5c vet ikke hvem du er og hva du driver med.. men jeg orker ikke ha venner som lyver om alt og ingenting.. mer du mye her inne siden du har kontroll på antall tråder eller? Anonymkode: c88cd...17a
Bovina sancta Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 Huff, stakkar. Jeg tror jeg hadde funnet det i meg å være litt raus med henne og bare late som jeg trodde på det.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Skrevet 22. mai 2023 Merkelige folk, de er åpenbart litt enkel da. Det er jo bare å skrive at det er flott at familien har gitt så mye penger til sønnen, men at det ikke er sikkert at han ønsker at alle skal få vite hvor mye penger han har på konto. Plutselig kan de jo også risikere at sønnen ikke får penger til bursdager og jul lengre, men heller sokker og boxershorts, i og med at folk kan tro at han har så mye penger fra før av. Kjipt for sønnen i så fall. Anonymkode: d6a62...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå