Gå til innhold

Mager fetaost, finnes ikke lengre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

tidligere fantes det fetaost med mindre kalorier men jeg finner ikke det noe sted lengre, har det gått ut mon tro? Jeg går på Roede diett og kunne tenke meg flere magre osteprodukter. Tar gjerne i mot tips til det også 🙂

Anonymkode: ad2d9...aef

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fetaost er gresk og pdo-beskyttet. Det betyr at det er strengt regulert hvor og hvordan en fetaost kan produseres. Det finnes rett og slett ikke lettvarianter av feta. Det er akkurat som Champagne bare kan produseres i Champagne-distriktet i Frankrike, og på én produksjonsmåte. 

Det du kaller fetaost med mindre kalorier er en juksevariant fra Arla eller en anne produsent utenfor Hellas. De har selvsagt ikke lov å kalle osten feta, fordi de ikke lager feta. Men kanskje finner du noe under betegnelsen salatost. 

Anonymkode: 369e9...a2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

tidligere fantes det fetaost med mindre kalorier men jeg finner ikke det noe sted lengre, har det gått ut mon tro? Jeg går på Roede diett og kunne tenke meg flere magre osteprodukter. Tar gjerne i mot tips til det også 🙂

Anonymkode: ad2d9...aef

Apetina selger en i lyseblå (blokk som du river opp selv). Pleier å kjøpe den på større coop-butikker.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ugresset skrev (11 timer siden):

Apetina selger en i lyseblå (blokk som du river opp selv). Pleier å kjøpe den på større coop-butikker.

Apetina lager ikke feta.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Apetina lager ikke feta.

Det var heller ikke det jeg skrev.

Mange tror apetina ostene er fetaost, de ble kalt det før. Kanskje ts tenker på den jeg mener, selvom det ikke er en fetaost. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...