AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Jeg skulle flytte en madrass og dermed låste ryggen seg. Det kom akutt og er kjempevondt. Jeg fikk kommet meg i senga, men det gjør så vondt at jeg ikke klarer å reise meg/ stå/ komme ut av senga. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 3912b...22b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 Prøv å komme deg ut av sengen på denne måten: Og så går du litt rundt. Ring kiropraktor i morgen tidlig, eller bestill time allerede nå over nett. Slike låsninger kan være forferdelig vonde, så all sympati. Den måten å komme ut av og ned i sengen som demonstreres i videoen er en måte du kan komme deg opp av og og ned i sengen uten å belaste ryggen særlig. Samme metode brukes bl.a. på f.eks. ryggopererte, så den er den mest skånsomme måten å gjøre det på. God bedring! Anonymkode: 5feb7...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Skrevet 21. mai 2023 Hekseskudd/akutt lumbago? Det kan være veldig vondt, men går som regel over av seg selv i løpet av noen dager! Jeg ville ikke bestilt noen time til kiropraktor slik det ble anbefalt over her. Men bruk gjerne metoden fra videoen til å komme deg opp av sengen, og prøv å være i (forsiktig) aktivitet/bevegelse, det skal også hjelpe 👍 Anonymkode: f72da...a1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå