Gå til innhold

Håndveske eller sekk i storby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på storbyferie med mann og barn i sommer. Vanligvis bruker jeg veske i storbyer, men så begynte jeg å tenke at det er mer praktisk med ryggsekk siden vi sikkert bør ha med oss vannflasker, kanskje litt ekstra klær etc. Samtidig er det vel omtrent bare nordmenn som går rundt med ryggsekk i storbyer, så jeg vil helst unngå det. Så hva anbefaler dere? Finnes det ryggsekker som ikke ser teite ut å gå rundt med? Eller er det bedre med ei litt stor veske som jeg også kan ta over skuldra? 

Anonymkode: a3f1b...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Pga fare for lommetyver, går jeg alltid for veske i storbyer. Stor veske, med god plass til vannflasker osv. Bruker en som går på skrå over kroppen, som jeg kan klemme godt inntil meg. 

Det er lettere å holde kontroll på en veske som du har foran på kroppen, enn en sekk bakpå ryggen (og i en storby vil du nok se mange turister som går med ryggsekk på magen.....)

Anonymkode: 891c9...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid med sekk, og det er veldig vanlig blant turister, ikke bare norske. 

Anonymkode: 96d12...2f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Gaynor Minden har fine ryggsekker. De finnes i mange farger, og har en glidelåslomme som vender inn mot ryggen. Finnes i mange farger (jeg har en i champagne). Er egentlig ment for dansere, men er praktisk og har mange lommer. 

Anonymkode: 7075d...fb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes Gaynor Minden har fine ryggsekker. De finnes i mange farger, og har en glidelåslomme som vender inn mot ryggen. Finnes i mange farger (jeg har en i champagne). Er egentlig ment for dansere, men er praktisk og har mange lommer. 

https://ladanse.no/produkt/gm-studio-bag/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://ladanse.no/produkt/gm-studio-bag/

Oi, den var jo kjempefin! Litt dyrere enn jeg hadde planlagt, men veldig ok med glidelås inn mot ryggen (enig i at veske egentlig er tryggere mtp lommetyveri).

Anonymkode: a3f1b...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir mye vandring i løpet av en dag foretrekker jeg ryggsekk, det er bedre for skuldrene og nakken min. Ting som er verd å stjele som pass, kort og penger har jeg i lommer nært kroppen.

Anonymkode: 4a8fd...b39

• Liker 2
Skrevet

Har nesten alltid ryggsekk på storbyferie, men også en liten veske jeg har på skrå foran til mobil og lommebok etc. 
Ikke bare nordmenn som har det i utlandet altså

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med skulderveske i London for mange år siden, endte opp med en skade som dukker opp igjen hver gang jeg har en skulderveske med litt vekt:P Vesker er uansett lette å røske av deg, og da er gjerne alt av verdisaker borte.

Sekk er unektelig praktisk, og du får jo tyveri-sikker sekk, kan det være noe?

Anonymkode: 36b74...e79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sekk hvis jeg må dra på vannflasker og diverse. Kredittkortet putter jeg som regel i BH en. Ingen som stjeler det, da😊

Anonymkode: 3a78a...089

Skrevet

Samboeren har stort sett alltid med sekk, jeg har med veske. Har aldri verdigjenstander i sekken. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ryggsekk, og den bæres også på magen de gangen det er mye folk.  Reiser mye i Asia som feks Bangkok og der er det utrolig vanlig, glir inn i mengden. 

Men uansett, tenk praktisk hvis du vil ha en fin tur og drit i hva andre tenker.  Putter også skulderveske under toppen min så den absolutt ikke kan nappes bort! 

Finnes så mange kule sekker nå for tiden, så i invister i en ny hvis du bare har een sliten clas Olsen eller en gratissekk fra OBOS 🤪 

Anonymkode: 546cb...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som ville tenkt verdisaker hvis jeg så noen med sekk på magen? Pluss at det er upraktisk og ubehagelig å ha den der? 

Anonymkode: 96d12...2f2

Skrevet

Har alltid ryggsekk. Det er sunnest for kroppen. Pass, kort, telefon mm. er i BH-en :D eller i et magebelte eller noe - under klærne. Om noen skulle stjele en vannflaske, et kart eller en notisbok fra ryggsekken så er det til å leve med. Mer levelig enn å få vondt i skuldre eller nakke i alle fall.
Har ikke med håndveske på langtur. I det daglige er den med om jeg har behov forå ha for hånden ting som hårbørste, briller mm. men ikke på ferie.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid sekk. Jeg bruker en karabinkrok for å låse sekken. Da blir det vanskelig for lommetyvene.

Anonymkode: 248d9...10c

AnonymBruker
Skrevet

Bruker sekk, har hatt hengelås på hvis jeg vet jeg skal i de største trengslene, eller en karabinkrok som må skrues på for å åpne. Da er det ikke gjort på fem sekunder at noen havner nedi der og tar noe.

Anonymkode: 7b1c9...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...