AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Finnes sikkert tusen tråder om dette men prøver uansett: 1. var det vondt å sette inn epiduralen? 2. hjalp det mye på smertene av riene, eller var du en av dem som den ikke hadde noen virkning på?😅 Anonymkode: 2ae3c...9f1
Katrin94 Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 1) ikke vindt i forhold til riene. Svidde litt og var litt ubehagelig 2) jeg hadde veldig god smertelindrende effekt 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Skrevet 21. mai 2023 1. Merket et lite trykk i ryggen bare. 2. Den virket bare på den ene siden, men den var fantastisk på den siden dem virket!! Anonymkode: 52ce8...0c2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Skrevet 21. mai 2023 1. Merket ikke en dritt, var for oppslukt i smertene ved riene. 2. Merket ekstrem forskjell! Gikk fra å ha sprøyteskrekk og ville ha en medisinfri fødsel til å skulle ha epidural tidlig neste gang 😅 klarte til og med å sove 2 timer før jordmor vekte meg for å begynne å presse. Anonymkode: 131ed...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 Hun som satte min første var ikke flink, så jeg slet SKIKKELIG med å ikke røre meg. Den måtte settes på nytt senere i løpet fordi den ikke funket på venstre side, så det kjentes ut som at jeg ble revet i fillebiter, ba dem om å skjære ungen ut, de gjorde en vurdering og måtte jobbe hardt for å overtale meg til å ta en ny når de så hvor smertepåvirket jeg var. Han som satte på nytt var heldigvis både flink og kjemperask, satte den mellom to rier som begynte å komme ganske tett. Da fikk jeg super virkning av den ❤️ Anonymkode: 9cd0a...d06
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 1. kjente ikke stikket engang. 2. det hjalp smerten fra 10 på skala ned til 7 på skala😉 Anonymkode: 6a86a...cdd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 1. Merket bare litt svie. 2. Funket ikke. Epiduralen var satt inn sjevt og legen ville ikke sette på nytt. Anonymkode: d249b...276
Saschi Skrevet 21. mai 2023 #8 Skrevet 21. mai 2023 1. Merket et bitte lite stikk, akkurat som om noen klyp meg forsiktig. 2. Jeg hadde god effekt på den ene siden en liten stund (de mått fylle på hele tiden) men etter 1 time hadde den null effekt, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #9 Skrevet 21. mai 2023 Det var litt ubehagelig å få det, men ingen stor greie. Jeg har hatt epidural hver eneste gang. Det gjorde fortsatt vondt, men jeg tror det tok veldig mye av toppene. Jeg vil ikke prøve uten, for å si det slik. Jeg revnet en del på første, og ja..Jeg er glad jeg hadde det. Sistemann var av mer normal størrelse, og jeg tenkte vel egentlig at jeg ikke skulle ha det, men så sviktet moten. Anonymkode: d9c86...93e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #10 Skrevet 21. mai 2023 Du får lokalbedøvelse først, men kjenner likevel et slags trykk når røret/nålen settes inn i ryggen. Ikke vondt, bare rart. Jeg har opplevd alle varianter, svært god virkning med ene, tok toppene av andre og tredje gjorde epiduralen sånn at jeg plutselig var på 10 cm og ungen kom ut. Har bare gode opplevelser med epidural. Anonymkode: bfdcd...506
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #11 Skrevet 21. mai 2023 Jeg har skikkelig skikkelig sprøyte skrekk! Kjente seriøst ingenting! Fikk satt inn epidural helt på slutten da jeg hadde pressrier, sånn at den var klar tilfelle det måtte ende i keisersnitt, noe det ble. Så kjente ingenting når vi kjørte opp til operasjon. Anonymkode: 15917...a36
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #12 Skrevet 21. mai 2023 Gjorde absolutt ikke vondt å sette. Hadde null smertelindrende effekt på meg, men det fikk ned blodtrykket (som var årsaken til at jeg fikk epiduralen). Anonymkode: 86869...0ee
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 Ikke vondt. funket bra på riene, men ikke bedøvet i underlivet så det var vondt å få ut ungen. tips: om det fortsatt er forferdelig vondt med epidural, så kan de skru opp styrken. Anonymkode: 65b2a...8f0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 Har fått både epidural og spinal, kjente ingenting når noen av de ble satt. Epiduralen tok all smerte. Skulle egentlig legge meg og sove, men så ble det plutselig keisersnitt. Men den var virkelig veldig effektiv på meg:) Anonymkode: 9b293...1fe
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #15 Skrevet 21. mai 2023 1. Merket absolutt ingenting, men så hadde jeg stormrier og smerter fra h da, så det kan jo være derfor. 2. På meg virket den 100% perfekt. Jeg ble kvitt all smerten, men kunne allikevel gå som normalt. Hos meg ble det etterhvert hastekeisersnitt, så jeg vet ikke hvor god smertelindringen hadde vært helt på slutten, men jeg hadde helt ekstremt vondt før epiduralen, og fikk allikevel så god effekt. Ingen bivirkninger underveis eller i ettertid. Anonymkode: 0bb10...34b
tussi680 Skrevet 21. mai 2023 #16 Skrevet 21. mai 2023 Helt pyton for min del, hjalp ingenting, så brukte maske resten av fødslene.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #17 Skrevet 21. mai 2023 Kjente ikke at den ble satt, hjalp veldig bra:) Anonymkode: 8fc15...c8c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #18 Skrevet 21. mai 2023 Husker ikke hvordan det føltes å få satt epidural, det verste var egentlig å sitte stille gjennom riene. Det hjalp en stund og det var himmelsk, men da babyen begynte å stange i bekkenet i stjernekikkerposisjon sluttet den å funke, selv på høyeste dose. Anonymkode: 89dc1...d34
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #19 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun som satte min første var ikke flink, så jeg slet SKIKKELIG med å ikke røre meg. Den måtte settes på nytt senere i løpet fordi den ikke funket på venstre side, så det kjentes ut som at jeg ble revet i fillebiter, ba dem om å skjære ungen ut, de gjorde en vurdering og måtte jobbe hardt for å overtale meg til å ta en ny når de så hvor smertepåvirket jeg var. Han som satte på nytt var heldigvis både flink og kjemperask, satte den mellom to rier som begynte å komme ganske tett. Da fikk jeg super virkning av den ❤️ Anonymkode: 9cd0a...d06 Det er noe av det første lis får lov å gjøre alene. Så det kan hende du var epidural nr 3 på liste hennes/hans. Anonymkode: b2bf2...e24
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er noe av det første lis får lov å gjøre alene. Så det kan hende du var epidural nr 3 på liste hennes/hans. Anonymkode: b2bf2...e24 Ikke overasket om det er tilfelle. Anonymkode: 9cd0a...d06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå