AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Del Skrevet 21. mai 2023 Hei! Veide meg i dag og fikk sjokk da det sto 77kg på vekta... Er 170cm høy og har en trivselsvekt på 70kg. Noen tanker om hva som vil være realistisk vektnedgang for å komme seg ned dit tidsmessig? Anonymkode: 49e1f...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Del Skrevet 21. mai 2023 0.5-1kg i uka. Anonymkode: dee99...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Del Skrevet 21. mai 2023 0,5-1 kg per uke med et reellt kaloriunderskudd. Anonymkode: 6ed0f...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Del Skrevet 21. mai 2023 Tidsmessig ca 4 måneder kanskje? De første kiloene går ofte raskt av. Er jo uansett bare å komme i gang, lykke til:) Anonymkode: b9da8...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Del Skrevet 22. mai 2023 Når du er innenfor normal bmi så går vektnedgang sakte. 1-1.5 kg i måneden er mer realistisk Anonymkode: b2252...7a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når du er innenfor normal bmi så går vektnedgang sakte. 1-1.5 kg i måneden er mer realistisk Anonymkode: b2252...7a2 Takk for dette, det var fint å lese! Blir jo litt demotivert av veietråden når andre går ned over en kilo i uken, mens jeg går ned kanskje 200g. Men ja, de veier jo mye mer enn meg i utgangspunktet. Det bare virker så sykt motiverende å se kiloene renne av! Anonymkode: b9da8...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 22. mai 2023 #7 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk for dette, det var fint å lese! Blir jo litt demotivert av veietråden når andre går ned over en kilo i uken, mens jeg går ned kanskje 200g. Men ja, de veier jo mye mer enn meg i utgangspunktet. Det bare virker så sykt motiverende å se kiloene renne av! Anonymkode: b9da8...d1a Jeg skal ned 12-13 kg, og har lagt opp til at jeg er der i desember i år, er helt i øverste del av normal bmi nå. Heller sakte ned gode verktøy og vaner enn raskt og fort opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for dette, det var fint å lese! Blir jo litt demotivert av veietråden når andre går ned over en kilo i uken, mens jeg går ned kanskje 200g. Men ja, de veier jo mye mer enn meg i utgangspunktet. Det bare virker så sykt motiverende å se kiloene renne av! Anonymkode: b9da8...d1a Kiloene renner av meg nå ja, men det er fordi jeg er eller har vært ekstremt overvektig i utgangspunktet. Så det er jo ikke noe positivt i det hele tatt hvis man ser på det sånn. Anonymkode: 4c1a3...009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #9 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for dette, det var fint å lese! Blir jo litt demotivert av veietråden når andre går ned over en kilo i uken, mens jeg går ned kanskje 200g. Men ja, de veier jo mye mer enn meg i utgangspunktet. Det bare virker så sykt motiverende å se kiloene renne av! Anonymkode: b9da8...d1a Kanskje du spiser for mye kalorier? Bruker du mye dressing og godteri? Pepsi med sukker osv? Er jo ofte der det er mye kalorier som folk ikke tenker over. Anonymkode: 1b4bd...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Del Skrevet 23. mai 2023 Synes det er vanskelig å gå ned i vekt jeg, jeg veier 68 og vil ned til 60 kilo. jeg har siden førsten av mai veid og teller kalorier, har hatt en app til å hjelpe meg og scannet det jeg spiser for å få det mest mulig riktig. Jeg går ikke ned, ligger på 1000-1500 kalorier, men har samtidig begynt å trene. Så er mulig jeg har fått mer muskler. Men ganske demotiverende🥴 Anonymkode: 38c06...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Del Skrevet 23. mai 2023 Du bør legge deg på en litt sakte nedgang, for å endre livsstil til noe som er mer sunt. Her dukket det også opp 8 kg relativt raskt. Fordi jeg endret til en mer usunn livsstil. Jeg kan spise grønnsakssuppe og knekkebrød hver dag å gå ned raskt, eller jeg kan endre livsstilen til noe jeg faktisk klarer holde over tid, uten å skli tilbake til de usunne valgene. Jeg har ikke satt meg noen konkrete tidsmål, men jeg har startet med å endre frokostvanene mine og begynt trene mer. Når frokostvanene sitter, så skal jeg ta mer tak i middagen. Brå og overivrige endringer sitter ikke over tid her. Anonymkode: c8f38...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billie833111 Skrevet 23. mai 2023 #12 Del Skrevet 23. mai 2023 On 5/21/2023 at 9:23 PM, AnonymBruker said: Hei! Veide meg i dag og fikk sjokk da det sto 77kg på vekta... Er 170cm høy og har en trivselsvekt på 70kg. Noen tanker om hva som vil være realistisk vektnedgang for å komme seg ned dit tidsmessig? Anonymkode: 49e1f...8fc Jeg ønsker ikke å snakke om spesifikk vektnedgang eller tidsperspektiv, men jeg vil gi deg et tips som har endret hele mitt liv. Første gang jeg brukte det, var i forbindelse med vektnedgang, og jeg hadde prøvd alt mulig av livsstilssendringer. Jeg gikk opp og ned og hormonene mine var ofte i ubalanse. Legene ga medisiner som bare skapte nye problemer. Så fikk jeg dette tipset fra en youtubedame som var nokså... Alternativ av seg. Jeg tror ikke egentlig på sånt, men jeg var desperat og ga det et forsøk. Jeg tenker at det har ingenting å si hvorfor eller hvordan det funker - så lenge det funker! Så anbefaler deg å gi det et ærlig forsøk idet minste. Tipset gikk på å snakke til alt jeg spiste og drakk. Det høres helt kokko ut, jeg vet. Men jeg gikk ned ti kilo uten å kjempe, uten å sulte, uten å føle at jeg engang prøvde egentlig, og det eneste jeg hadde endret var dette. Må være at det går på reprogrammering av underbevisstheten eller noe sånt, men ja. Jeg sa altså følgende ting gjentakende til meg selv hver gang jeg spiste og drakk noe som helst: Denne maten gir kroppen min den næringen den trenger, dette hjelper kroppen min til å være sin mest ideelle helse og fasong, dette vannet gir meg alt jeg trenger for å gløde og se yngre ut, denne maten hjelper kroppen min til å balansere seg selv, jeg er så takknemlig for at dette vannet hjelper meg se best mulig ut, jeg er så takknemlig for at denne snacksen gjør meg så glad at jeg setter i gang regenerering av celler og øker min forbrenning, jeg er så glad og takknemlig for at denne maten gjør meg sterkere enn jeg noensinne har vært osv osv osv Det øker dessuten humøret i tillegg og hjelper med å fjerne dårlig samvittighet når jeg spiser noe jeg ikke "burde". Gi det to uker. Det koster deg ingenting annet enn å måtte minne deg selv på det. Du vil garantert se en positiv forandring er jeg ganske sikker 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #13 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kanskje du spiser for mye kalorier? Bruker du mye dressing og godteri? Pepsi med sukker osv? Er jo ofte der det er mye kalorier som folk ikke tenker over. Anonymkode: 1b4bd...579 Jeg ligger på max 1200kcal daglig, ofte mindre. Ingen godteri, aldri dressing osv. Veldig nøye med nok proteiner og grønnsaker, planlegger kostholdet godt slik at jeg får mest mulig mat for kaloriene. Men skal ned fra bmi 22 til 20, og er 170cm, så det må litt innsats til. Men når jeg da ser i tråder her at folk raser ned over en kg i uken ved å innta 1800kcal, så tenker jo jeg at det må føles veldig motiverende og egentlig lett (man får mye mat for 1800kcal). Så jeg syns det var greit å bli minnet på at dette er unormalt innenfor normal bmi:) Anonymkode: b9da8...d1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Synes det er vanskelig å gå ned i vekt jeg, jeg veier 68 og vil ned til 60 kilo. jeg har siden førsten av mai veid og teller kalorier, har hatt en app til å hjelpe meg og scannet det jeg spiser for å få det mest mulig riktig. Jeg går ikke ned, ligger på 1000-1500 kalorier, men har samtidig begynt å trene. Så er mulig jeg har fått mer muskler. Men ganske demotiverende🥴 Anonymkode: 38c06...965 Jeg vet at dette er et litt unormalt råd, men jeg syns det er lettest å først gå ned i vekt, og deretter begynne å trene. For meg er det umulig å gå ned i vekt samtidig som jeg trener styrke, det øker appetitten min eller gjør noe med hjernen min. Mange syns at trening og vektnedgang hører sammen, men slik er det ikke for meg. Kanskje du er som meg? Mye lettere å spise lite når man er mer i ro. Anonymkode: b9da8...d1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kiloene renner av meg nå ja, men det er fordi jeg er eller har vært ekstremt overvektig i utgangspunktet. Så det er jo ikke noe positivt i det hele tatt hvis man ser på det sånn. Anonymkode: 4c1a3...009 Nei tenkte ikke at det var positivt sånn sett. Men alle må jo legge inn en stor innsats for å gå ned i vekt, og da må det jo føles motiverende for å fortsette når man går ned 1,7kg i uken liksom. Jeg føler ofte at jeg jobber så hardt gjennom uken med å spise mindre, også er det bare ned 200g liksom😅 Anonymkode: b9da8...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Del Skrevet 23. mai 2023 Ts her. Kjenner meg igjen mye av det som skrives. Føler innimellom at det er et evig jag om å gå ned i vekt (fra meg selv). Hver dag tenker jeg at jeg skal spise næringsrikt osv, men så går jeg aldri ned... Jeg løper 3-4 dager i uka og prøver å gi kroppen det den trenger for å forbedre kondisjonen. Nå er jeg innstilt på å legge meg veldig lavt i kalorier, men erfaringen min tilsier at det ikke nytter. Samtidig er hodet skrudd sammen sånn at jeg tenker det er smarteste.. Anonymkode: 49e1f...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Kjenner meg igjen mye av det som skrives. Føler innimellom at det er et evig jag om å gå ned i vekt (fra meg selv). Hver dag tenker jeg at jeg skal spise næringsrikt osv, men så går jeg aldri ned... Jeg løper 3-4 dager i uka og prøver å gi kroppen det den trenger for å forbedre kondisjonen. Nå er jeg innstilt på å legge meg veldig lavt i kalorier, men erfaringen min tilsier at det ikke nytter. Samtidig er hodet skrudd sammen sånn at jeg tenker det er smarteste.. Anonymkode: 49e1f...8fc Du må jo hvertfall legge deg lavt nok til at du går ned i vekt. Det er jo ikke noe sykt i det, det er sånn vektnedgang fungerer. Føler vi damer er lurt til å tro at vi trenger 2000kcal daglig og at det er sykt å legge seg under 1500. På Kg er det jo tilogmed ulovlig å nevne at man må ligge under 1200. Men det er det jeg må for å redusere min vekt, og jeg er også 170cm. Anonymkode: b9da8...d1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #18 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei tenkte ikke at det var positivt sånn sett. Men alle må jo legge inn en stor innsats for å gå ned i vekt, og da må det jo føles motiverende for å fortsette når man går ned 1,7kg i uken liksom. Jeg føler ofte at jeg jobber så hardt gjennom uken med å spise mindre, også er det bare ned 200g liksom😅 Anonymkode: b9da8...d1a Jeg skjønner egentlig hva du mener, 200g er ikke mye sånn sett. Var bare et forsøk på å sette det i et positivt lys. At det kan være en god ting å at man går så sakte ned i vekt siden det kan indikere at man ikke har så mye å ta av i utgangspunktet Anonymkode: 4c1a3...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #19 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg har gått ned fra BMI 24,8 til 21,6 på 4 mnd. Var altså normalvektig fra start men ville gå ned litt. Jeg har ikke trent mye, minimalt, men har telt kalorier i Lifesum. Hver dag. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil så lenge jeg ikke spiser for mange kalorier. Har også fastet ofte. Spiser da kun lunsj og middag. Føler dette passer meg fint og det har vært en enkel livsstilsendring, fordi alt "er lov" i visse mengder. Lykke til! Anonymkode: c689e...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må jo hvertfall legge deg lavt nok til at du går ned i vekt. Det er jo ikke noe sykt i det, det er sånn vektnedgang fungerer. Føler vi damer er lurt til å tro at vi trenger 2000kcal daglig og at det er sykt å legge seg under 1500. På Kg er det jo tilogmed ulovlig å nevne at man må ligge under 1200. Men det er det jeg må for å redusere min vekt, og jeg er også 170cm. Anonymkode: b9da8...d1a Jepp, har ligget på 1300 i to måneder og vekta har ikke rikket seg. Er 178 høy og 83 kilo, og det virker umulig uten å kutte enda mer. Anonymkode: 0eb94...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå