Gå til innhold

Barneselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir ett selskap med fire barn under fem år, og åtte voksne. Jeg har aldri "arrangert" ett slikt selskap før, og trenger litt hjelp... Hva skal jeg lage, og hvor MYE?? Har tenkt å servere "hvit dame", og lage sjokoladekake. Har noen av dere flere forslag å komme med? Takk for all hjelp. :smilyblomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er hvit dame? Fisker etter tips til maaaaange flere barneselskap.. :ler: Jeg bruker å lage gele i plast-stetteglass og ellers har jeg som regel to kaker. Til eldste barnets bursdag har vi gjerne pølser og. Min erfaring er at bursdagen varer jo ikke så lenge og barna vil helst leke og ikke bare spise.ofte er de for oppgira til å spise no særlig og .. Det går ikke mye kake til ungene ihvertfal..

Skrevet

Pleier å putte seigmenn i gelen, så det ser ut som om de har drukna. :ler: Ellers lager jeg sjokoladekaketog . Hjemmelaget iskrem er og kjempenam. Lykke til. :klem:

Skrevet

"Hvit dame" er en sånn marsipankake med fyll. Mulig det bare er meg som kaller denne kaken foe "hvit dame"? :ler: Ellers tusen takk for gode tips Potetoline!! :klem:

Skrevet

Pølser i brød er slager i den alderen. Eller, hvis du vil unngå ketchup søl, bak små boller med en halv pølse inni.

Ellers er sjokoladekake en sikker hit. Mer pynt på toppen (nonstop, strøssel, seigmenn osv) jo bedre. Det er alltid en slager dersom du lager en "temakake". Hos oss har vi hatt tog, båt, sjørøverfjes, slott, fotballbane, bamse, mummitroll og jeg vet ikke hva.

Gele og is. Muffins er også populært. Hvis du har melisglasur på toppen (gjerne med en dæsj rød eller blå konditorfarge i) er det noe som faller i smak. Vafler, boller, pannekaker. Det er kun fantasien som setter grenser.

Dersom det kommer voksne pleier jeg å ha en egen kake til dem.

Skrevet

Skal du ha seigmenn i geleen så vent til den ikke er så varm lenger! Putter du dem i varm gele smelter de helt og det blir guggete og stygt...

Jeg synes pølse og lompe/brød hører til i alle bursdagsselskaper, i "våre kretser" er det i alle fall vanlig å få servert noe mat i tillegg til kaker, men det er ikke sikkert det er sånn hos dere...

Skrevet

Pølser og lompe, etterfulgt av sjokoladekake og gele går rett hjem hos de fleste - og er ikke så pes å lage

Skrevet

sånne smårettspølser med surret butterdeig rundt er også godt :sikle:

og så lager jeg enten en sjokoladekake eller muffins med ulik farget glasur på, lakrislisser og stiller de opp slik at de ser ut som en åme. Veldig enkelt og morsom.

Gjest Gjesta
Skrevet

Den barnebirsdagen det var mest suksess med her, var når jeg dekket bordet med godteri istedet for tallerkner. Jeg hadde kjøpt inn småsjokolader, potetgull og over hundre kjærligheter på pinne!! :ler:

Dere skulle sett, fjorten jenter på ti år JUBLET og kommenterte: Slipper vi å spise pølser først??? :ler:

Gjest LoisLane
Skrevet

Standard her er sjokoladekake, bløtkake, muffins, gele. Pølser også.

Gjest pulverheksa ii
Skrevet
"Hvit dame" er en sånn marsipankake med fyll. Mulig det bare er meg som kaller denne kaken foe "hvit dame"?  :ler:  Ellers tusen takk for gode tips Potetoline!!  :klem:

Tror det er et "Bergensfenomen" å kalle marsipankake for hvit dame. Har kun hørt det her i Bergensområdet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...