AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Jeg kommer fra en svært dysfunksjonell familie. Har opplevd mye fælt som jeg skulle vært foruten. Jeg ønsker å flytte vekk og bryte bånd, altså null kontakt - er dette mulig på sikt? Familien jeg har vokst opp i er ikke god, det har vært mye omsorgssvikt og psykiske problemer - og med det mener jeg at de selv sliter så mye psykisk at de tar dette utover andre. Familien er i tillegg isolerende, inkluderer aldri andre eller seg selv i noe, og dette syns jeg er en måte å ha kontroll på. Har bare blitt snakket stygt til, behandlet dårlig, ikke møt på noen av mine behov gjennom oppveksten og mye mer. Har bestemt meg for å flytte til en annen by i sommer, uten at de vet noe om dette enda. Er det noen her som har klart å komme seg ut av en slik familie? Eller klart å flytte vekk, bryte kontakten? Anonymkode: 6b2fb...3d4 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Jeg valgte å flytte for å begynne på videregående en helt annen plass. Deretter var jeg bare hjemme i løpet av sommerferiene. Så flyttet jeg igjen for å begynne på høyere studier, og arbeide. Familien viste jo absolutt NULL interesse for å treffe meg heller, for eksempel se hvor jeg bodde i løpet av den perioden der. Vi bare gled fra hverandre, rett og slett. Man er ikke nødt til å opprettholde kontakten altså, bare fordi man har blitt født inn i den samme familien. Anonymkode: fbf3a...2ff 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Føler med deg TS❤️ Jeg har også vokst opp med foreldre som ikke viste interesse for meg. Jeg tror ikke det var vondt ment, men at det bunnet i depresjon hos min mor og en far som ikke tok ansvar, mulig han var deprimert selv. Som barn og ungdom forsto jo ikke jeg dette. Det jeg opplevde var at de ikke var interessert noe som var veldig vondt og jeg slet med dårlig selvfølelse og dårlig selvtillit. Derfor bestemte jeg meg allerede som 15-åring at jeg skulle ta høyere utdannelse, få meg en fin jobb og flytte vekk og bli fri fra mine foreldre. Jeg skulle ikke bli som de eller ha det som de. Jeg har ikke kuttet kontakten, men siden jeg bor et helt annet sted så blir det ikke så mye besøk. Hvis du har mulighet, så er mitt klare råd til deg å ta ansvar for livet ditt. Skaff det utdannelse og en fin jobb, vær din egen lykkes smed! Bare slik kan du stå på egne ben og bli fri. ❤️ Anonymkode: 62dbd...937 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 20.38): Jeg kommer fra en svært dysfunksjonell familie. Har opplevd mye fælt som jeg skulle vært foruten. Jeg ønsker å flytte vekk og bryte bånd, altså null kontakt - er dette mulig på sikt? Familien jeg har vokst opp i er ikke god, det har vært mye omsorgssvikt og psykiske problemer - og med det mener jeg at de selv sliter så mye psykisk at de tar dette utover andre. Familien er i tillegg isolerende, inkluderer aldri andre eller seg selv i noe, og dette syns jeg er en måte å ha kontroll på. Har bare blitt snakket stygt til, behandlet dårlig, ikke møt på noen av mine behov gjennom oppveksten og mye mer. Har bestemt meg for å flytte til en annen by i sommer, uten at de vet noe om dette enda. Er det noen her som har klart å komme seg ut av en slik familie? Eller klart å flytte vekk, bryte kontakten? Anonymkode: 6b2fb...3d4 Klart det er mulig. Jeg lever uten noe særlig kontakt med familie. Det er mange som gjør det. Men det er ensomt da. Anonymkode: 91485...a24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå