AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Min fem måneder gamle baby har de siste dagene konsekvent snudd seg til magen for å sove, og ruller over på magen i søvne om jeg snur henne på ryggen. Hun har hode til siden. Hun våkner enda hver tredje time for mat (flaske). Ser at LUB sier at man ikke kan styre det lengre når de har lært å snu seg (hun lærte å snu seg til magen for halvannen måned siden og vil bare ligge på magen på dagtid også). Likevel er jeg veldig stressa over det og så redd for krybbedød. Leste også at det var forsket på at barna sov tyngre på magen grunnet lavere oksygennivå. Jeg opplever at hun kaver mindre når hun sover på magen og blir derfor stresset over om det da kan være nettopp det, at hun sover tyngre grunnet lavere oksygennivå? Jeg kan jo ikke akkurat tvinge henne på ryggen når hun så tydelig virkelig ikke ønsker det selv, men blir veldig bekymret… Anonymkode: 51654...181
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 Jeg forstår hvordan du føler det. Hadde barnebarnet på 4 måneder på besøk i helgen, og han legger seg også på magen. Jeg forstod det sånn at man ikke skal forstyrre søvnen dems med å snu dem over på ryggen, han snudde seg uansett over på magen etter en liten stund etterpå. Du må bare stole på at det går bra. Sjansen for krybbedød er uansett veldig liten. Anonymkode: d79c3...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå