Gå til innhold

Hvor lenge bruker du en jeans før vasker den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører jo at man helst ikke skal vaske jeans, men hvor lenge bruker dere jeans før den vaskes?

Anonymkode: 7dad8...7a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre jeg faktisk søler et eller annet på den, kan jeg vente LENGE (mange måneder) mellom hver vask. Mannen min vasker sine olabukser etter maks to ganger bruk, og derfor holder de også i veldig kort tid før de blir utslitt. Jeg har mange ganger prøvd å overbevise ham om å vente lenger mellom hver vask, og til og med fått ham til å lukte på mine uvaskede jeans (😅). Han er helt enig i at det ikke lukter noe som helst av mine selv om de ikke er vasket på mange måneder, men han er helt overbevist om at hans egne ville ha stinket hvis han skulle ha brukt dem i mer enn to dager 😅

Anonymkode: dbfe8...8f2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Én gang 

Anonymkode: 3264e...b14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre jeg faktisk søler et eller annet på den, kan jeg vente LENGE (mange måneder) mellom hver vask. Mannen min vasker sine olabukser etter maks to ganger bruk, og derfor holder de også i veldig kort tid før de blir utslitt. Jeg har mange ganger prøvd å overbevise ham om å vente lenger mellom hver vask, og til og med fått ham til å lukte på mine uvaskede jeans (😅). Han er helt enig i at det ikke lukter noe som helst av mine selv om de ikke er vasket på mange måneder, men han er helt overbevist om at hans egne ville ha stinket hvis han skulle ha brukt dem i mer enn to dager 😅

Bruker du da samme bukse hver dag? Eller bytter du på med andre?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Én gang 

Er ikke det fryktelig ofte?

AnonymBruker
Skrevet

Oi det er sjeldent! Jeg skifter med en gang jeg kommer hjem fra jobb (pluss at jeg bruker sykehusklær på jobb) så jeansen er på maks 1 time om dagen. Så da blir det også sjeldent at det er behov for vask.

Anonymkode: 932d2...ba4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke det fryktelig ofte?

Bakteriefobi :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Æsj

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke - når jeg føler for det og har nok brukte jeans til å fylle opp maskinen.

Anonymkode: 24c4c...b1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bakteriefobi :) 

Det må slite voldsomt på klærne dine? Og koste mye

Anonymkode: c808f...19b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det må slite voldsomt på klærne dine? Og koste mye

Anonymkode: c808f...19b

Har ikke merket. Har brukt de samme jeansene i mange år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maks en uke.

Anonymkode: 1ac0d...9ea

Skrevet

2-3 dager.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker du da samme bukse hver dag? Eller bytter du på med andre?

Nei, bruker mange forskjellige, har sikkert 15 ulike bukser jeg veksler mellom, og i tillegg bruker jeg ofte kjoler og skjørt.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker samme bukse i 3-4 dager. Har 4 stk. De eldste er vel rundt 10 år gamle. Bruker jeans-programmet på vaskemaskinen, 40-60 grader avhengig av hvor skitne de er, vrenger før vask, ikke tøymykner og ikke tørketrommel.

Anonymkode: 3bd44...b6f

Skrevet

2-3 dager. 

• Nyttig 1
Skrevet

Som med andre klær, jeg vasker hvis plagget lukter eller ser skittent ut. Jeg har aldri skjønt greia med å ikke skulle vaske jeansbukser. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasket den etter en max 3 dager. Går fint det. 

Anonymkode: d9651...ee6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

3-4 ganger. Bruker den ikke 3 dager i strekk, men bytter på.

Anonymkode: ffdee...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 14 dager om jeg ikke søler på dem. Bytter på et par-tre, og bruker andre klær innimellom slik at de får luftet seg. Vil anslå at jeg og mannen vasker en maskin med dongeri ca en gang i måneden. 

Anonymkode: 2360e...336

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...