AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Min mann har fire søsken. Når noen fyller rundt tall, så samler søsknene inn penger og gir et gavekort. Dette gjelder også samboer/ektefelle til alle søsknene. Jeg har nettopp fylt rundt tall, men det gjaldt tydeligvis ikke meg. Jeg fikk en flaske vin av den ene søsteren. Vi har vært sammen snart fem år, og må si det er litt trist at jeg tydeligvis ikke blir sett på som familiemedlem på lik linje med de andre. Er ikke gaven i seg selv som betyr noe, men å føle seg inkludert hadde betydd mye. Kjenner jeg ble litt trist, følte det var et tydelig signal om at jeg ikke ses på som fullverdig medlem av familien. Anonymkode: 8134d...520 4 36
Teflonhjernen Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 Huff, det hørtes trist ut, ja. Rart at etter så lang tid så anser de deg ikke som en del av familien som blir feiret ved rundt år. Håper din mann tar en prat med de og spør hvorfor du ble utelatt på den måten. Det var ikke pent gjort. 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Skrevet 21. mai 2023 Hva sier mannen din om det? Anonymkode: 13ac6...5e4 10 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Skrevet 21. mai 2023 Kunne fint skjedd i min svigerfamilie også. Der er det først meg selv, så meg selv. Anonymkode: 36e1d...a6e 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva sier mannen din om det? Anonymkode: 13ac6...5e4 Han mistet litt munn og mæle når jeg nevnte i forbifarten at er det ikke slik at alle søsken samler inn penger til runde tall, slik det ble gjort til XXX og ZZZ? Han svarte bare jo og sa ikke et ord mer…. Anonymkode: 8134d...520 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 Jeg tror ikke det er så uvanlig. Skjer her også. Vi har vært gift i 20 år. Har aldri fått noe oppmerksomhet fra den andre siden av familien. Men det er greit, de er bare sånn. De er hyggelige ellers da. Jeg inviterte til 40 års lag og det er greit, man gjør ikke det for gavene sin skyld. Men jeg fikk en flaske vin fra 5 søsken. Min mann fylte 40, så samlet de inn penger til Tv og når han nå fylte 50, spanderte de på en helg med konsert, action og moro som alle svogerne reiste på. Jeg har bestemt meg for å la min 50 års dag forbigå i stillhet, når den tid kommer. Jeg har sett meg lei av å arrangere div merkedager for alle andre, for å bli satt så lite pris på tilbake. Anonymkode: 18237...e2e 7 20
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kunne fint skjedd i min svigerfamilie også. Der er det først meg selv, så meg selv. Anonymkode: 36e1d...a6e Men, her så har jeg vært med på et par slike innsamlinger og siste gang sa min mann «Neste gang er det din tur», men dengang ei… Anonymkode: 8134d...520 4 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #8 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke det er så uvanlig. Skjer her også. Vi har vært gift i 20 år. Har aldri fått noe oppmerksomhet fra den andre siden av familien. Men det er greit, de er bare sånn. De er hyggelige ellers da. Jeg inviterte til 40 års lag og det er greit, man gjør ikke det for gavene sin skyld. Men jeg fikk en flaske vin fra 5 søsken. Min mann fylte 40, så samlet de inn penger til Tv og når han nå fylte 50, spanderte de på en helg med konsert, action og moro som alle svogerne reiste på. Jeg har bestemt meg for å la min 50 års dag forbigå i stillhet, når den tid kommer. Jeg har sett meg lei av å arrangere div merkedager for alle andre, for å bli satt så lite pris på tilbake. Anonymkode: 18237...e2e Her har jeg vært med på innsamlinger til både søsken og ektefelle av søsken, alltid samme sum uansett om det er søsken eller ektefelle av søsken. Ikke at sum betyr noe, men føler meg både utelatt og at jeg har lite betydning. Anonymkode: 8134d...520 4 4
Gjest Refreng Skrevet 21. mai 2023 #9 Skrevet 21. mai 2023 Kan det være at mannen din burde tatt iniativ til innsamling, men gjorde det ikke fordi han lar andre gjøre slike ting?
Brunello Skrevet 21. mai 2023 #10 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men, her så har jeg vært med på et par slike innsamlinger og siste gang sa min mann «Neste gang er det din tur», men dengang ei… Anonymkode: 8134d...520 Er det noen opplysninger du ikke gir? Har alle andre hatt selskap og ikke du? Eller er det noen former for konflikter? Om ikke høres det rart ut. Normalt gir man bursdagsgave når en blir invitert i selskap. 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #11 Skrevet 21. mai 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Er det noen opplysninger du ikke gir? Har alle andre hatt selskap og ikke du? Eller er det noen former for konflikter? Om ikke høres det rart ut. Normalt gir man bursdagsgave når en blir invitert i selskap. De pleier ikke å feire bursdager. Det blir vippset penger til ektefellen som kjøper et gavekort hvor den som har bursdag ønsker seg. Ikke konflikter. Jeg har «bare» vært sammen med mannen i nesten fem år, mens de andre har vært sammen 10+ og noen 20+ år. Anonymkode: 8134d...520 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #12 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De pleier ikke å feire bursdager. Det blir vippset penger til ektefellen som kjøper et gavekort hvor den som har bursdag ønsker seg. Ikke konflikter. Jeg har «bare» vært sammen med mannen i nesten fem år, mens de andre har vært sammen 10+ og noen 20+ år. Anonymkode: 8134d...520 Det er nok her det ligger. Anonymkode: a6bdf...dca 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 16 minutter siden, Refreng said: Kan det være at mannen din burde tatt iniativ til innsamling, men gjorde det ikke fordi han lar andre gjøre slike ting? Tenker det samme. Anonymkode: d2014...dea 15 1
Helene Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 Hva skal jeg si. Da forrige kone av mannen hadde 50 årsdag kom hele mannen sin familie på feiringen. De reiste 90 mil for å delta i bursdagen. En eks som hadde vært utro med mannen og var grunnen til skilsmisse. De ba også oss om å huse dem. Da jeg ble 50 dukket ingen fra denne familien opp. Jeg hadde hatt et forhold til mannen lengre enn han var gift, men vi hadde ikke barn sammen. 1 6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. mai 2023 #15 Skrevet 21. mai 2023 Dersom de andre har vært sammen svært lenge, og dere i under 5 år, ligger nok (noe av) forklaringa her. 5 år er ikke spesielt lenge hvis dere er godt voksne. Har han vært gift/hatt langvarige samboerforhold før deg, kan det også bidra til at du ikke blir like inkludert (ennå).
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #16 Skrevet 21. mai 2023 Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden): Dersom de andre har vært sammen svært lenge, og dere i under 5 år, ligger nok (noe av) forklaringa her. 5 år er ikke spesielt lenge hvis dere er godt voksne. Har han vært gift/hatt langvarige samboerforhold før deg, kan det også bidra til at du ikke blir like inkludert (ennå). Ja, det er nok der det ligger. Veldig spesielt, men jeg syntes likevel det er trist. Jeg hadde aldri gått med på at mine søsken behandlet min mann på den måten, og det hadde de heller aldri gjort. Det er snart en til som fyller rundt tall, men tenker at da er ikke mitt navn med på kortet. Ja, det er barnslig, men slik blir det. Anonymkode: 8134d...520 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #17 Skrevet 21. mai 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Han mistet litt munn og mæle når jeg nevnte i forbifarten at er det ikke slik at alle søsken samler inn penger til runde tall, slik det ble gjort til XXX og ZZZ? Han svarte bare jo og sa ikke et ord mer…. Anonymkode: 8134d...520 Jeg tipper at de andre har insjet på dette for sine respektive partnere. Din mann har totalt droppet ballen og ikke tenkt over at nå var det hans tur. Hun som ga deg en flaske vin har sikkert gremmet seg av at mannen din ikke tok insj men samtidig tenkt at det ikke er andres oppgave å insje på hans vegne. Samtidig ville hun vise at hun bryr seg. Bare en teori… Anonymkode: bfdd0...71a 15 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #18 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tipper at de andre har insjet på dette for sine respektive partnere. Din mann har totalt droppet ballen og ikke tenkt over at nå var det hans tur. Hun som ga deg en flaske vin har sikkert gremmet seg av at mannen din ikke tok insj men samtidig tenkt at det ikke er andres oppgave å insje på hans vegne. Samtidig ville hun vise at hun bryr seg. Bare en teori… Anonymkode: bfdd0...71a Ja, hun er søt. Anonymkode: 8134d...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #19 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Han mistet litt munn og mæle når jeg nevnte i forbifarten at er det ikke slik at alle søsken samler inn penger til runde tall, slik det ble gjort til XXX og ZZZ? Han svarte bare jo og sa ikke et ord mer…. Anonymkode: 8134d...520 Kanskje de andre søskene er bedre partnere, og minner søskene sine på at «hei, husk at kona mi blir 30 år den 27. juni i år», mens den tafatte mannen din ikke evnet å ordne noe… Anonymkode: b9394...9c1 13 3
lajlaj Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mann har fire søsken. Når noen fyller rundt tall, så samler søsknene inn penger og gir et gavekort. Dette gjelder også samboer/ektefelle til alle søsknene. Jeg har nettopp fylt rundt tall, men det gjaldt tydeligvis ikke meg. Jeg fikk en flaske vin av den ene søsteren. Vi har vært sammen snart fem år, og må si det er litt trist at jeg tydeligvis ikke blir sett på som familiemedlem på lik linje med de andre. Er ikke gaven i seg selv som betyr noe, men å føle seg inkludert hadde betydd mye. Kjenner jeg ble litt trist, følte det var et tydelig signal om at jeg ikke ses på som fullverdig medlem av familien. Anonymkode: 8134d...520 Nå vil jeg anta at det ligger på mannen din å skulle samle opp sånt, siden det var din tur? Så dette får du ta med mannen din, han som tydeligvis ikke evnet å fikse dette. 10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå