Gå til innhold

Bør jeg fortelle samboeren min at jeg har vært forelsket i en annen i snart to år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det garantert slutt mellom oss.

Jeg har forsøkt å glemme han andre hele tiden, og jeg tror ikke han vil ha meg, men jeg føler jeg skylder samboeren min en forklaring på hvorfor jeg har vært fjern og dum over så lang tid. Jeg føler det er et svik og at han fortjener sannheten, i tillegg til at jeg snart må lette på den dårlige samvittigheten. Det går skikkelig dårlig mellom oss.

Er det lurt, eller bør jeg la være og bare håpe det går seg til?

Og. Er det at jeg faller for andre et tegn på at samboeren og jeg uansett er feil?

Anonymkode: 26df6...912

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell det som det er og la stakkaren finne en dame som ikke holder på slik. 

Anonymkode: 4751d...8c0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fortell det som det er og la stakkaren finne en dame som ikke holder på slik. 

Anonymkode: 4751d...8c0

Holder på slik? Jeg har ikke gjort noe? Jeg har bare utviklet følelser for en annen. 

TS

• Liker 3
Skrevet

Nei.

Du får ta ansvar her.

Hvis du vil gjøre det slutt, så gjør det slutt. Kjærlighetstanker du har utenom samboerskapet kan du holde for deg selv.

Det er ekstremt egoistisk å fortelle om.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg føler det er et svik og at han fortjener sannheten, i tillegg til at jeg snart må lette på den dårlige samvittigheten.

Gjør valget ditt ut fra hans og evt deres beste, ikke for å lette din samvittighet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har følelser for samboeren din lenger, synes jeg du skal si det sånn at dere begge har mulighet til å finne den rette. 

Anonymkode: 853a6...0c6

• Liker 4
Skrevet

Man kan være forelsket i en annen dersom man er i et forhold, og når det har gått såpass lang tid, så er det tydelig at dere ikke "pleier" deres eget forhold. Fordi ja, han fortjener sannheten, og nei, man bør aldri bare satse på det beste når det tydelig har vært et problem for deg allerede. Dette var ikke ment som kritikk, men for at dere skal finne ut av ting, er det i min mening aldri lurt å holde på hemmeligheter, og i hvert fall ikke sånne. På et eller annet tidspunkt vil det nå bristepunktet, dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE FORTELL! Du har ikke gjort noe.

Anonymkode: 22dd0...fd1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på. Dersom du bare er forelsket i en annen som ikke har noen anelse om at du er det blir det en annen situasjon enn at du emosjonelt har inngått et slags forhold bak ryggen til mannen din. 

Dersom du har romantisk kontakt med den andre mannen forteller du, dersom dette ikke er tilfelle synes jeg du skal holde det for deg selv av den enkle grunn at det gagner ingen og vil bare gjøre vondt for mannen din. Du må ta et valg, glemme han du har tenkt på i 2 år eller satse. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, han fortjener ikke å bli fortalt dette. Det vil knuse ham.
Du har ikke vært utro eller gjort noe galt, og følelser kan man ikke kontrollere. Denne manien kommer til å gli over av seg selv, bare du ikke forer den.
Du og samboeren kan være helt riktige for hverandre, og likevel er det ett eller annet du savner... som du kun kan få i fantasien. Aksepter at det bare er fantasi, og ikke bruk energi på det.

Det er mange grunner til at partnere kan være fjerne og rare innimellom, og jeg tror du må fylle livet ditt med mening. Det vil gjøre dere begge godt, at du får fokus på noe spennende utenfor forholdet, uansett om det er sjakk, ski eller hva som helst.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
vil ikke skrev (19 minutter siden):

Kommer an på. Dersom du bare er forelsket i en annen som ikke har noen anelse om at du er det blir det en annen situasjon enn at du emosjonelt har inngått et slags forhold bak ryggen til mannen din. 

Dersom du har romantisk kontakt med den andre mannen forteller du, dersom dette ikke er tilfelle synes jeg du skal holde det for deg selv av den enkle grunn at det gagner ingen og vil bare gjøre vondt for mannen din. Du må ta et valg, glemme han du har tenkt på i 2 år eller satse. 

Jo, han vet at jeg har følelser for han - det har jeg fortalt. Han liker meg tilbake, men er usikker på om det kan bli oss pga egne issues. Det er sterke følelser i sving, men vanskelig.

Det som bekymrer meg er om alt er ødelagt mellom samboer om meg uansett.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (25 minutter siden):

Nei, han fortjener ikke å bli fortalt dette. Det vil knuse ham.
Du har ikke vært utro eller gjort noe galt, og følelser kan man ikke kontrollere. Denne manien kommer til å gli over av seg selv, bare du ikke forer den.
Du og samboeren kan være helt riktige for hverandre, og likevel er det ett eller annet du savner... som du kun kan få i fantasien. Aksepter at det bare er fantasi, og ikke bruk energi på det.

Det er mange grunner til at partnere kan være fjerne og rare innimellom, og jeg tror du må fylle livet ditt med mening. Det vil gjøre dere begge godt, at du får fokus på noe spennende utenfor forholdet, uansett om det er sjakk, ski eller hva som helst.

Det har snart gått 2 år. Jeg er sliten og lei, og jeg føler han fortjener å vite sannheten, men er redd, som du sier, at det vil knuse han.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, han vet at jeg har følelser for han - det har jeg fortalt. Han liker meg tilbake, men er usikker på om det kan bli oss pga egne issues. Det er sterke følelser i sving, men vanskelig.

Det som bekymrer meg er om alt er ødelagt mellom samboer om meg uansett.

TS

Altså... Stakkars samboeren din. Gjør det slutt. Du har jo tilbydt deg selv til denne andre fyren uansett, så la samboeren din få gå...

Anonymkode: 43914...452

• Liker 3
Skrevet

Har du tenkt å gjøre noe med situasjonen? Har du tenkt å la samboer være nr 2 i din verden? Synes han fortjener bedre, uavhengig hva du gjør med forelskelsen din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså... Stakkars samboeren din. Gjør det slutt. Du har jo tilbydt deg selv til denne andre fyren uansett, så la samboeren din få gå...

Anonymkode: 43914...452

Jeg vet, stakkars. 😢 Eller skal jeg droppe å si noe og bare la det skure og gå?

TS

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (15 minutter siden):

Har du tenkt å gjøre noe med situasjonen? Har du tenkt å la samboer være nr 2 i din verden? Synes han fortjener bedre, uavhengig hva du gjør med forelskelsen din. 

Gjør noe med situasjonen? Ja, hva da? Fortelle han det, kanskje? Hva får jeg gjort?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da blir det garantert slutt mellom oss.

Jeg har forsøkt å glemme han andre hele tiden, og jeg tror ikke han vil ha meg, men jeg føler jeg skylder samboeren min en forklaring på hvorfor jeg har vært fjern og dum over så lang tid. Jeg føler det er et svik og at han fortjener sannheten, i tillegg til at jeg snart må lette på den dårlige samvittigheten. Det går skikkelig dårlig mellom oss.

Er det lurt, eller bør jeg la være og bare håpe det går seg til?

Og. Er det at jeg faller for andre et tegn på at samboeren og jeg uansett er feil?

Svaret på overskriften: NEI

Anonymkode: 11596...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Å dumpe egen, dårlig samvittighet over på han er vanvittig ufint.

Denne får du bære alene.

Du slår opp på grunn av manglende følelser, uten å la han føle på hvordan de siste to årene har vært for deg. 

Anonymkode: 037fe...907

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fortell han at du har funnet ut at du er lesbisk/aseksuell/skal bli nonne, og at det derfor er slutt og flytt ut, hold det der dårlig kontrollerte følelsene for deg selv så han kan slutte å kaste bort tiden sin på ei som ikke er verdt det i to år.

AnonymBruker
Skrevet

Greit. Jeg sier ingenting. Takk for svar. 

TS

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...