AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Av og til savner jeg gamledager med fast tlf. (For de som vet hva det er👀). Opplever mange avlysninger sånn 30 minutter før man skal møtes. Da har jeg planlagt dagen utfra hva jeg tror jeg skal🥹Er kronisk syk(med kun symptomlindrende medisin og behandlinger), og må gjøre flere tilpasninger og av og til avlyse selv. Men selv jeg som syk strekker det langt før jeg avlyser. Mens andre dropper meg kjapt. Ja jeg vet at det er ugreit men jeg kan ikke lett finne nye relasjoner heller. For å si det sånn så er jeg uattraktiv på vennemarkedet. Skal jeg bare droppe relasjoner og leve som en eremitt, eller akseptere min lave verdi🧐😣Jeg har overhodet ingen problemer med at andre er syke, det oppstår ulike ting. Men føler ikke at det er helt tilfellene her; det er heller det at de vil kjenne på magefølelsen litt før. Om de føler seg sosiale eller ikke. Jeg vet ikke, hadde forstått mer om jeg maste skikkelig. Men blir ofte spurt om å ses. I går sa jeg nei til noe fordi jeg trodde jeg hadde en avtale. Som ble avlyst 15 min før. Litt kjipt når man er syk og mye alene generelt. Har folk mistet empati, evne til planlegging eller hva er dette🥱 Anonymkode: af076...c58
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Vel, jeg opplevde slikt før og da droppet jeg dem. Bedre å være alene med selvrespekt i behold. Anonymkode: 9b0b0...2b6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Jeg tror det er lettere å avlyse nå enn før ja. Selv for oss friske er det ofte litt sånn at når man kommer til dagen hvor planene er lagt, selv om det er noe gøy, så kan det være litt sånn faen.. akkurat nå vil jeg heller sitte i sofaen. Det er slitsomt å ha planer! Så spørs det jo hvor mye man respekterer en avtale da, jeg er sånn som stiller om så huset har tatt fyr, og heller blir glad når andre avlyser 😅 Men så er jeg flink til å si nei til alt jeg faktisk ikke vil også da. Anonymkode: ba595...d93 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er lettere å avlyse nå enn før ja. Selv for oss friske er det ofte litt sånn at når man kommer til dagen hvor planene er lagt, selv om det er noe gøy, så kan det være litt sånn faen.. akkurat nå vil jeg heller sitte i sofaen. Det er slitsomt å ha planer! Så spørs det jo hvor mye man respekterer en avtale da, jeg er sånn som stiller om så huset har tatt fyr, og heller blir glad når andre avlyser 😅 Men så er jeg flink til å si nei til alt jeg faktisk ikke vil også da. Anonymkode: ba595...d93 Det er synd det er slik. Jeg er en eldre generasjon (50åra), og opplever sjelden dette, men det er noen enkelte som har lett for å avlyse fordi de føler seg litt slitne. Jeg er som deg, og holder avtaler uansett. Noen ganger er jeg kjempesliten, men jeg svikter ikke folk! Tar på meg smilet og går, og som regel blir det jo hyggelig. Anonymkode: 726a5...9d6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Avtaler holdes så fremt det ikke oppstår noe helt spesielt. De som gjentagende avlyser i siste liten blir til slutt ikke invitert lenger - så klager de over på at de har mistet alle vennene sine. Slike tråder opprettes ukentlig her på Kvinneguiden. De tar rett og slett for lett på det å ikke holde avtaler, + meget selvsentrerte. Hvem ønsker vel å ha slike personer i livet sitt? Anonymkode: c06a6...b62 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avtaler holdes så fremt det ikke oppstår noe helt spesielt. De som gjentagende avlyser i siste liten blir til slutt ikke invitert lenger - så klager de over på at de har mistet alle vennene sine. Slike tråder opprettes ukentlig her på Kvinneguiden. De tar rett og slett for lett på det å ikke holde avtaler, + meget selvsentrerte. Hvem ønsker vel å ha slike personer i livet sitt? Anonymkode: c06a6...b62 Ja det er sant; ts her☺️Selv jeg som syk gjør mitt ytterste for å holde på avtaler. Kan hende det er kjedelig å forholde seg til mine begrensninger, men det vet de jo godt om…saken er at jeg har ingen, utenom mine foreldre hvis jeg”setter foten ned”. Fordi de fleste er sentrerte rundt seg selv😌 Anonymkode: af076...c58
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror det er lettere å avlyse nå enn før ja. Selv for oss friske er det ofte litt sånn at når man kommer til dagen hvor planene er lagt, selv om det er noe gøy, så kan det være litt sånn faen.. akkurat nå vil jeg heller sitte i sofaen. Det er slitsomt å ha planer! Så spørs det jo hvor mye man respekterer en avtale da, jeg er sånn som stiller om så huset har tatt fyr, og heller blir glad når andre avlyser 😅 Men så er jeg flink til å si nei til alt jeg faktisk ikke vil også da. Anonymkode: ba595...d93 Jeg har ME i tilleg til flere andre tilstander som gjør meg delvis sengeliggende. Men spør en venn om jeg kan heie på datteren i en konkurranse eller noe, så stiller jeg. Så sant jeg kan stå og gå uten krykker den dagen😌Ser jeg bør endre innstilling🧐 Anonymkode: af076...c58
Blåttvann Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Har blitt veldig vanlig ja. Jeg opplever det heldigvis skjeldent selv, men hører hele tiden at folk må sette seg selv først og derfor gjøre hva de vil hele tiden. Tror dette er en litt skadelig holdning i et samfunn man ønsker å være en del av. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Blåttvann skrev (6 minutter siden): Har blitt veldig vanlig ja. Jeg opplever det heldigvis skjeldent selv, men hører hele tiden at folk må sette seg selv først og derfor gjøre hva de vil hele tiden. Tror dette er en litt skadelig holdning i et samfunn man ønsker å være en del av. Jeg tenker det samme. Og man vet det jo gjerne mer enn 15 min før; om man”vil sette seg selv først”😅Uff hva gjør man. Skal jeg kutte de ut og bare ha foreldrene mine å omgås🫣 Anonymkode: af076...c58
Badebuksa2.0 Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 Det er lett å avlyse virker det som, men det blir fortsatt sett ned på hvis grunnen ikke er god. Jeg kjenner en som helt kronisk flytter tidspunkt. Kan flytte en bursdag til en annen dag, og så en annen dag, så et annet tidspunkt og så til et nytt tidspunkt igjen. RESPEKT FOR ANDRES TID er tydeligvis avleggs. Nå er denne vedkommende så ustabil at jeg tror det handler om å kontrollere andre mennesker, og deres tid, men det er jo ikke normal oppførsel. Det er asosialt hvis man er en som ofte avlyser eller flytter avtaler.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (4 minutter siden): Det er lett å avlyse virker det som, men det blir fortsatt sett ned på hvis grunnen ikke er god. Jeg kjenner en som helt kronisk flytter tidspunkt. Kan flytte en bursdag til en annen dag, og så en annen dag, så et annet tidspunkt og så til et nytt tidspunkt igjen. RESPEKT FOR ANDRES TID er tydeligvis avleggs. Nå er denne vedkommende så ustabil at jeg tror det handler om å kontrollere andre mennesker, og deres tid, men det er jo ikke normal oppførsel. Det er asosialt hvis man er en som ofte avlyser eller flytter avtaler. Du beskrev akkurat en tidligere studieveninne; hun hadde null respekt for min og de andres tid. Ja kanskje det handler om kontroll-jeg forstod aldri hva hun drev med, og avsluttet kontakten da studiet var over. Det var ikke mange kollokviegrupper etter skjema de tre årene…! Hun “gråt” seg til spesialbehandling hele tiden; være seg innlevering eller annet. Jeg var delvis syk under studiene men ønsket å bli behandlet som de andre. Vi mennesker er noen rare dyr☺️ Anonymkode: af076...c58 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 Jeg er enig i at man bør holde avtaler. Likevel er jeg en av dem som har avlyst i siste liten noen ganger pga sosial angst. Da finner jeg på en eller annen unnskyldning, og det er sikkert veldig irriterende. Jeg klarer ikke fortelle hva problemet egentlig er, og jeg klarer ikke å ta meg sammen der og da. Da blir jeg bare helt irrasjonell og tenker at vedkommende er glad for at de slipper å møte meg. Helt idiotisk så klart. Jeg er helt enig i at man bør respektere avtaler, og jeg ønsker å være en man kan stole på. Det er egentlig vondt å innrømme at jeg har gjort dette selv og kommet med en eller annen dårlig unnskyldning. Anonymkode: 55323...832 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er enig i at man bør holde avtaler. Likevel er jeg en av dem som har avlyst i siste liten noen ganger pga sosial angst. Da finner jeg på en eller annen unnskyldning, og det er sikkert veldig irriterende. Jeg klarer ikke fortelle hva problemet egentlig er, og jeg klarer ikke å ta meg sammen der og da. Da blir jeg bare helt irrasjonell og tenker at vedkommende er glad for at de slipper å møte meg. Helt idiotisk så klart. Jeg er helt enig i at man bør respektere avtaler, og jeg ønsker å være en man kan stole på. Det er egentlig vondt å innrømme at jeg har gjort dette selv og kommet med en eller annen dårlig unnskyldning. Anonymkode: 55323...832 Jeg(ts) sliter med ekstrem sosial angst selv, og har kjemperespekt for en dame jeg kjenner som sier det som det er, når hun avlyser. Jeg av alle mennesker forstår henne🥰Men det er mulig å slite med angst og samtidig vise respekt for andre. Jeg sier aldri ja til ting jeg vet trigger angst og/eller smerter. Synes det er dumt å si ja til noe man vet er negativt, for så å gi beskjed 15 min før. Men jeg tror at folk som har godt nettverk ikke alltid evner å sette seg inn i at jeg sa nei til den avtalen jeg hadde den mnd, for å prioritere opprinnelig avtale😌Kan gå flere uker/mnd mellom mine treff🫣 Anonymkode: af076...c58
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 Jeg har heldigvis ikke denne erfaringen. Den eneste av mine som holder på slik er en venninne som sliter med både fysisk og psykisk kronisk sykdom. Jeg har derimot hatt noen kolleger som har holdt på sånn. Flytter på møter, gjerne på 5 min varsel, eller ETTER at møtet har startet, så det er håpløst å planlegge andre arbeidsoppgaver ila dagen. Da har jeg sagt ifra. "Jeg ønsker ikke å flyttet møtet. Enten tar vi møtet nå, eller så kaller jeg inn til nytt møte når det passer meg. Å hele tiden utsette og flytte på ting på kort varsel, er forferdelig ødeleggende for produktiviteten, og jeg kommer ikke til å godta slikt i fremtiden". Noen har blitt sure, men det har faktisk virket. Anonymkode: 81643...fa6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg(ts) sliter med ekstrem sosial angst selv, og har kjemperespekt for en dame jeg kjenner som sier det som det er, når hun avlyser. Jeg av alle mennesker forstår henne🥰Men det er mulig å slite med angst og samtidig vise respekt for andre. Jeg sier aldri ja til ting jeg vet trigger angst og/eller smerter. Synes det er dumt å si ja til noe man vet er negativt, for så å gi beskjed 15 min før. Men jeg tror at folk som har godt nettverk ikke alltid evner å sette seg inn i at jeg sa nei til den avtalen jeg hadde den mnd, for å prioritere opprinnelig avtale😌Kan gå flere uker/mnd mellom mine treff🫣 Anonymkode: af076...c58 Ja, jeg burde egentlig øve meg på å si det som det er. Jeg har brukt ganske mange år på skjønne at det er angst som er problemet, og derfor har jeg ikke klart å forklare det for meg selv heller. Er redd folk skal fnyse av det og be meg ta meg sammen, at jeg liksom er for «velfungerende» til å slite med noe sånt. Men jeg skal prøve å bli ærligere, takk for svaret ditt 🥰 Anonymkode: 55323...832
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg burde egentlig øve meg på å si det som det er. Jeg har brukt ganske mange år på skjønne at det er angst som er problemet, og derfor har jeg ikke klart å forklare det for meg selv heller. Er redd folk skal fnyse av det og be meg ta meg sammen, at jeg liksom er for «velfungerende» til å slite med noe sånt. Men jeg skal prøve å bli ærligere, takk for svaret ditt 🥰 Anonymkode: 55323...832 Skjønner hva du mener; jeg velger med omhu hvem jeg deler dette med. Da jeg altfor ofte har fått høre at det bare er å ta seg sammen. Men du får gjerne en nærere relasjon med de som aksepterer deg og angsten din🥰 Anonymkode: af076...c58 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #17 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har heldigvis ikke denne erfaringen. Den eneste av mine som holder på slik er en venninne som sliter med både fysisk og psykisk kronisk sykdom. Jeg har derimot hatt noen kolleger som har holdt på sånn. Flytter på møter, gjerne på 5 min varsel, eller ETTER at møtet har startet, så det er håpløst å planlegge andre arbeidsoppgaver ila dagen. Da har jeg sagt ifra. "Jeg ønsker ikke å flyttet møtet. Enten tar vi møtet nå, eller så kaller jeg inn til nytt møte når det passer meg. Å hele tiden utsette og flytte på ting på kort varsel, er forferdelig ødeleggende for produktiviteten, og jeg kommer ikke til å godta slikt i fremtiden". Noen har blitt sure, men det har faktisk virket. Anonymkode: 81643...fa6 Uff det der høres håpløst ut; for noen kollegaer🫣Vet ikke om jeg vil prøve dette i et privatliv. Satte grenser for en veninne som var ekstrem(uten at det lå sykdom bak). Hun ble så fornærmet at vi ikke har snakket på ca fem år nå…🥹Føler meg totalt verdiløs når de dropper meg hvis jeg setter grenser. Anonymkode: af076...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå