Gå til innhold

Hund - kjæreste som ikke vil ha hund pga voksentid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan forstå hva han mener og prøve å forklare meg? For jeg skjønner ikke problemet.
Han snakker ikke om voksentid som sex, men han bruker ordet voksentid som tid sammen uten barna mine og uten hund. Bare oss to, eller oss to og venner. Hunden kan heller ikke være med på hyttetur eller fjelltur. 
Så om jeg vil berge dette forholdet så må jeg skaffe avlastningshjem de helgene jeg og kjæresten er sammen, og det kjennes vanskelig for jeg elsker jo denne vesle hunden. 

Anonymkode: eab24...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne mannen er det bare å finne ny "eier" til.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Dere passer nok ikke sammen, jeg kunne selv aldri vært sammen med en som har hund.

Det han mener er nok at han ønsker tid uten at hunden alltid må være tilstede. Men selvfølgelig kan du ikke kvitte deg med hunden, og dermed så må du kanskje kvitte deg med kjæresten. Du har valgt å ha hund, og må akseptere at det ikke passer for alle.

For min del handler det om at jeg ikke ønsker å være bundet opp til å måtte gå tur med hunden i all salgs vær, slippe sikkel og alt annet hund fører med seg, de krever aktivisering og tilstedeværelse. Hund krever mye ansvar, og liker han ikke det forstår jeg jo han ikke ønsker at du skal ha med hunden. 

Men, du skal selvfølgelig velge hunden, og så finner du deg en kjæreste som er like glad i hund som deg. ;)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han liker ikke hunder, så hvorfor en hundeeier vil være sammen med en slik er et mysterium for meg. Stå på ditt, og ta med hunden på hytta.

Anonymkode: c4a9b...4ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn et avlastningshjem til typen i stedet. Hunden kom først. Den er familie. Man sender ikke bort familie fordi nye kjæresten vil ha deg for seg selv! Det er nok av menn der ute som er glad i både barn og hunder!

Anonymkode: dd7dc...63b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår han godt, fordi hunder er jo plagsomme og oppmerksomhetssyke.  Hadde aldri blitt sammen med en person som har hund.. aldri fred å få. 

Anonymkode: c137a...a65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i helvete blir folk som ikke liker hunder sammen med folk som har hund?!? 

Anonymkode: 36eee...dcd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde kanskje at du vurderte å skaffe deg hund, men det ser jo ut som at du allerede har det..

Noen elsker hund, noen hater hund, noen liker ikke hund, noen tåler ikke hund, noen tolererer hunder, men ikke over lengre perioder osv. Folk er forskjellige.

Jeg tror heller ikke jeg kunne vært sammen med noen med hund. Man blir så bundet av det.
Her passer dere kanskje ikke sammen?

Anonymkode: ad256...350

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i helvete blir folk som ikke liker hunder sammen med folk som har hund?!? 

...eller hvorfor blir folk med hund sammen med folk som ikke tåler eller liker hunder?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

...eller hvorfor blir folk med hund sammen med folk som ikke tåler eller liker hunder?

Som regel så sier ikke folk som ikke liker hund i fra i starten, det kommer snikende senere. Har opplevd dette flere ganger selv. Å da kuttet jeg ut personen med en gang, for jeg vet at det ikke vil funke i lengden. 

Kjenner ingen med hund som ville blitt sammen med noen de vet ikke liker hunder. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hunden gir deg ubetinget kjærlighet og du er hele hundens verden. I tillegg har du faktisk bundet deg til å ta vare på det lille vesenet for resten av dets liv i det du skaffet deg hunden.

Mannen setter betingelser og nekter å la noe av det viktigste i livet ditt være en del av hverdagen hans. Du velger selvfølgelig hunden og lar mannen gå.

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som tror det bare er å sette bort et familiemedlem fordi han vil ha "voksentid". Herlighet, for en tulling! Jeg aksepterer selvfølgelig at det finnes folk som ikke vil ha dyr, men da får de la være å gå inn i forhold med noen som HAR dyr.

Anonymkode: 58b8e...48f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker dyr og hunder, eks samboer og jeg skaffet oss hund men det var egentlig drepen på forholdet, for vi ble mere som venner og alt dreide seg om hunden plutselig, lite oppmerksomhet til bare oss to. Så jeg skjønner hva typen din mener, men siden du har hund fra før av så er det ikke rettferdig at han vil at du skal kvitte deg med den 

Anonymkode: 79fa2...4be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen som kan forstå hva han mener og prøve å forklare meg? For jeg skjønner ikke problemet.
Han snakker ikke om voksentid som sex, men han bruker ordet voksentid som tid sammen uten barna mine og uten hund. Bare oss to, eller oss to og venner. Hunden kan heller ikke være med på hyttetur eller fjelltur. 
Så om jeg vil berge dette forholdet så må jeg skaffe avlastningshjem de helgene jeg og kjæresten er sammen, og det kjennes vanskelig for jeg elsker jo denne vesle hunden. 

Hørtes ikke ut som noe å berge. 

Anonymkode: ea705...79d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt det ikke var BARN han ikke liker da 😬

Anonymkode: dd7dc...63b

Skrevet

Om du vil få flere svar fra hundeeiere, kan det være lurt å spørre på kjæledyrforumet.

For meg er det enkelt. Om en mann misliker dyr, misliker jeg ham. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår han godt, fordi hunder er jo plagsomme og oppmerksomhetssyke.  Hadde aldri blitt sammen med en person som har hund.. aldri fred å få. 

Anonymkode: c137a...a65

Helt enig, kunne aldri lagt opp livet mitt etter en hunds behov og det må du jo om du har skaffet deg en eller skaffet deg en kjæreste som har hund fra før. 

Anonymkode: 21dd7...458

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, MyMichelle said:

Om du vil få flere svar fra hundeeiere, kan det være lurt å spørre på kjæledyrforumet.

For meg er det enkelt. Om en mann misliker dyr, misliker jeg ham. 

Blir vel litt feil å spørre dyreelskere om å forklare oppførselen til denne vattpinnen? Jeg tror ikke det er så mange av oss som forstår ham...

Anonymkode: 58b8e...48f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi bikkjer dør etterhvert?😅

Skrevet

Er du en sånn person som ikke greier å la være å gi hunden 100% oppmerksomhet hele tiden da? Er det en ulydig hund som må bli gjetet og passet på hele tiden og som tar ekstremt stor plass? Det ER jo irriterende dersom man midt i en setning hele tiden blir avbrutt av "nei, gå og legg seg, nei, slipp JAAA fliiink". Så hvis det er den type dynamikk så tror eg at eg og hadde blitt irritert. 

Hilsen dyreelsker , men hund er ikke favorittdyr mest pga dens eiere😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (4 minutter siden):

Er du en sånn person som ikke greier å la være å gi hunden 100% oppmerksomhet hele tiden da? Er det en ulydig hund som må bli gjetet og passet på hele tiden og som tar ekstremt stor plass? Det ER jo irriterende dersom man midt i en setning hele tiden blir avbrutt av "nei, gå og legg seg, nei, slipp JAAA fliiink". Så hvis det er den type dynamikk så tror eg at eg og hadde blitt irritert. 

Hilsen dyreelsker , men hund er ikke favorittdyr mest pga dens eiere😆

Ts her. Nei, har ikke behov for å gi hunden oppmerksomhet hele tiden, men om den feks legger seg inntil meg i sofaen så stryker jeg han litt. Og så hender det at han vil leke litt, og selvfølgelig har jeg litt tid i løpet av en hel dag til å leke litt med han også. Og så går jeg tur med han. Og det gir meg en veldig sjelefred, jeg hadde jo aldri kommet meg ut så mye om jeg ikke hadde han. Han er forøvrig liten og røytefri så der er ikke problemet. Men om han ser en katt ut av vinduet så begynner han å bjeffe. Dette er slitsomt, men noe jeg jobber med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...