Gå til innhold

Hvite Hoka -Hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et par helt nye Hoka, hadde de på på 17 mai, da ble de fryktelig støvete, så jeg skylte de godt og vasket med På Stell sitronsåpe, fikk ikke bort alt på første forsøk så gjorde det igjen, da skjedde det noe, og skoene ble stående med såpe på over natten. Da jeg fikk skylt dem på nytt var de blitt noe rosa, skylte de godt og satte til tørk, men etter hvert som de har tørket har de blitt rødere og rødere, og nå tørr jeg rett og slett ikke gjøre mer. Er det noe som kan fikses? Tar renserier slike oppgaver? Kan jeg prøve med litt klorvann eller vil det ødelegge?

Anonymkode: 65fb3...c2b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

A13AD3D4-DCE4-44F9-BDA5-6564AE8E3A0F.jpeg

Det ser ut som at skoene er brukt på en støvete tennisbane, jorde eller lignende.

Du kan jo prøve å vaske de i maskin? Men det spørs vel om Hoka-sko tåler sånt - jeg husker jeg skulle kjøpe meg sko en gang og de i butikken anbefalte meg å IKKE kjøpe Hoka-sko pga den dårlige kvaliteten

Anonymkode: 499fb...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes de var litt kule sånn😅
ja, du kan jo prøve på et resnseri, om det ikke er slik at du har bleket/ slitt vekk hvitfargene. 

Anonymkode: 30d2b...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ser ut som at skoene er brukt på en støvete tennisbane, jorde eller lignende.

Du kan jo prøve å vaske de i maskin? Men det spørs vel om Hoka-sko tåler sånt - jeg husker jeg skulle kjøpe meg sko en gang og de i butikken anbefalte meg å IKKE kjøpe Hoka-sko pga den dårlige kvaliteten

Oj, elsker hoka og kvaliteten. Nei maskinvask av sko er vel ikke noe særlig lurt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Støv fra asfalt under lang kjole som sikkert virvlet opp en del. Har hatt flere par med Hoka, det ene paret er vel nærmere 3 år, har ikke noe å utsette på kvaliteten på noen av mine i hvert fall

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes de var litt kule sånn😅
ja, du kan jo prøve på et resnseri, om det ikke er slik at du har bleket/ slitt vekk hvitfargene. 

Kan det skje? I så fall så er det vel det som har skjedd når sitronsåpen har vært på så lenge 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns den ble fin😅 men mine hvite sko som fortsatt er hvite, har jeg kun pusset med tannbørste og tannkrem. 

Hjelper deg nok ikke i denne situasjonen, men tenk heller på at du har et par unike sko☺️

Anonymkode: f1c05...3e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan det skje? I så fall så er det vel det som har skjedd når sitronsåpen har vært på så lenge 😫

Ja det kan skje. Vanskelig og vurdere ut fra bildet om det har skjedd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja det kan skje. Vanskelig og vurdere ut fra bildet om det har skjedd her. 

Ææh, da tror jeg nesten det, det røde har liksom bredd seg, var ikke så ille til å begynne med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vasket mine Hoka i vaskemaskin flere ganger, funker fint det.

Anonymkode: 58a0b...6eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dette har nok skjedd fordi du lot skoene stå for lenge med såpe eller ikke vasket de skikkelig, jeg ville uansett aldri vasket sko i vanlig vann springvann da det er ekstremt mye mer dritt enn du tror i vannet, sjekk selv med ett filter.

Jeg har aldri prøvd det selv, men det sies at å skrubbe/vaske med en bakepulver/oppvaskmiddel fjerner slike flekker, det gir jo absolutt mening og personlig ville jeg gitt ett forsøk.

Anonymkode: e7b8d...2b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vasket mine Hoka i vaskemaskin flere ganger, funker fint det.

Anonymkode: 58a0b...6eb

Samme her! Vasker mine jevnlig i maskinen, de er like gode. 

Anonymkode: 01bc3...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanish white og tannkost👏

Anonymkode: c87ad...333

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det er mye håp for disse. Hadde det vært mine sko hadde de gått i søpla

Anonymkode: 9f55c...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva med å legge skoene i sitronvann over natten så får du kanskje oransje sko i stedet? 😅

Anonymkode: bf5c2...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser ut til at det er fargestoff fra såle/skinn som har trukket opp i stoffet. Og da er det neppe mulig å redde. 

Anonymkode: fc4fb...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dynk de med flekkfjerner og gi de en tur i maskina. Ta bare ut innersålen først, hvis den er løs.

Jeg vasker alle mine joggesko i maskina, og de tåler det fint.

Anonymkode: 6f8af...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan prøve en runde i maskin ja. Jeg har vasket mine hoka sko i maskina. De er beige. Min søster har også vaska sine hvite hoka sko i maskina flere ganger. Nå er det hull på innsiden av hæla da jeg ikke har knytt opp lissene eller brukt skojern for å ta de på.

Anonymkode: 14f9c...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...