Rostvåg Skrevet 21. mai 2023 #1 Skrevet 21. mai 2023 Vi skal til Kristiansand Dyrepark i sommer. Vi skal bo i Abra havn og vi har en liten gutt på 5 år. Lurte på hva er lurt å pakke med seg og hva burde man virkelig få med seg i parken? Vi skal på Sabeltann show ene kvelden 😊
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 Mine likte veldig godt Klatremus-toget i den alderen. Man sitter på er tog mens man ser på teater, om Hakkebakkeskogen:) Anonymkode: 06720...825
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Skrevet 21. mai 2023 Pakke med: Har du reisevogn med kurv under, ta den med. Da kan du ha sliten unge og alle mulig greier i den uten å bære og stresse med det😅 En liten myk kjølebag som passer under vogna med kuli, brusboks og tubeyouhurt/energibar som reservelaget til både barn og voksen. Matpakke om man ikke kjøper mat Solkrem Caps Plaster Antibac Drops/premiedrops til køer og annen avledning Vann til alle En ekstra genser tilfelle værskifte Ekstra skift til den minste tilfelle uhell Gode sko på beina Anonymkode: d7259...10f 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Skrevet 21. mai 2023 Hakkebakkeskogen toget er deilig som en sittepause midt på dagen. Book på forhånd! Eller ser du på kalenderen over opptrinn i parken. Fks byfesten i Kardemommeby og Sjørøverne kommer hjem i sabeltann land. Anonymkode: d7259...10f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 Betal for en ekstra dag hvis dere ikke alt har gjort det (er vel 150kr per billett). Parken er stor og det er mye som skjer, så med en 5 åring er to dager et must. Last gjerne ned appen slik at dere ser dagens aktivitetsprogram, der finner dere bl.a. ut hvilke dyrepresentasjoner det er og når. - I Sabeltanns verden kan dere ta den sorte dame eller grevinnen (båtene). Der flyr det vel en del skuespillere rundt i høysesongen også så det er morsomt for de små. - Klatremustoget som de andre nevner er koselig. - Tømmerrenna og Jungelbob er moro (sistnevnte kan ha altfor lang kø, men førstnevnte pleier å gå raskt til tross for at køen ser lang ut). Det er også en bilbane for 4-10 åringene. - I barnas Afrika kan dere klappe griser og geiter. - I Kardemommeby kan dere i høysesongen hilse på skuespillere (karakterene) og ta trikken. Når det kommer til dyrene er det lettest å se de på savannen, surikattene, apene, gårdsdyrene (kutoppen), flamingoene m.m. hele dagen. Det kan være verdt å se presentasjonene av kattedyrene, lemurene, rødpanda og de i nordisk villmark da disse er vanskeligere å se på egenhånd og ofte gjemmer seg i høysesongen. Det beste tipset jeg har er egentlig å gå i nordisk villmark kun når det er minst en dyrepresentasjon der. Ellers risikerer dere å ikke se noen av dyrene der inne, og det kan være litt kjedelig for et så stort område. Anonymkode: 7fb62...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 Ta en utskrift av dagens program og skriv ut kart. Appen bare krasjer og da blir det tomt for kart overalt. Anonymkode: e6061...e87
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 Det er et dyre fengsel. Anonymkode: 83164...50a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er et dyre fengsel. Anonymkode: 83164...50a 😂 Anonymkode: 9b830...d22
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Rostvåg skrev (14 timer siden): Vi skal til Kristiansand Dyrepark i sommer. Vi skal bo i Abra havn og vi har en liten gutt på 5 år. Lurte på hva er lurt å pakke med seg og hva burde man virkelig få med seg i parken? Vi skal på Sabeltann show ene kvelden 😊 Solkrem, mat og drikke (svindyrt i parken), jeg har vært der mange ganger før og vil anbefale 2 dager. Nå er jeg lei av dyreparken da, så ikke så lett å anbefale noe å få med seg, men mating av dyr krasjer gjerne med hverandre så dere bør se på programmet og velge hvilke dyr dere helst vil se bli matet. Løvepresentasjonen er ålreit Anonymkode: 9b830...d22 1
Gjest Albbas Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 Sjørøverfrokost i Abra havn er en fin opplevelse hvis dere har råd. Da får dere tur med båten også, og slipper å stå i lang kø i selve parken. I parken er en tur med Greven av Gral sin båt også gøy, og med mye kortere kø.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 Dyreparken er kjempegøy! Jeg var der med jenta mi i fjor sommer, da var hun 5 år. Hun er ikke interessert i Sabeltann, så vi droppet den delen av parken. Høydepunktet for meg var tigrene, mens hun likte best alle lekeplassene og klatreløypene, Jungelbob, bilene som kjører inn på ferja, og Tømmerrenna. Og karusellene (båtbasaren), men se opp for pengefeller (spille på hjul og vinne masse sjokolade, jeg synes det er dumt at de lokker med det) Enig i at de nordiske dyrene ikke nødvendigvis er så interessante for barn. Jeg hadde kjempelyst å gå der, og vi var heldige og fikk se både jerv, elg og ulv. Men dette ble kjedelig for min. Mye trakking og det er ikke garanti for at man får se dyr (heldigvis, da dette betyr at dyrene har store områder å bevege seg på) Gode sko er viktig. Og gjerne noe enkel mat, som polarbrød med tubeost eller noe. Vi kjøpte pizza. Anonymkode: 3700e...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 Har ikke besøkt badelandet, men det er sikkert veldig gøy for barn det også. Anonymkode: 3700e...9ef
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 Badeland Mating av løvene Hakkebakkeskogen, bestill på forhånd Kanelsnurr i Kardemommeby Kutoppen Kaptein Sabeltanns verden Ha med sekk som dere har drikke, plaster, antibac, våtservietter, småsnacks og solkrem. Mat er dyrt i Dyreparken så enten kjøp med dere eller kjøp mat der. Klatreskogen er et deilig avbrekk i skygge av skogen. Vi bor ved Dyreparken og har årskort. Parken er ikke så stor at du ikke får med deg det meste på veien. Men finn ut sammen med sønnen din hva som er viktig for han Som flere sier så bestill 2 dager med en gang så blir det billigere. Da har dere på 2 dager fått med dere det meste. Anonymkode: 05cfe...520 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 Gode sko er det aller viktigste! Det blir mye gåing.. og en god ryggsekk! Caps, solkrem og solbriller Antibac og våtservietter Matpakke, jeg pakker i brødposer så jeg slipper å bære på tomme matbokser. Ekstra kleskift Gjør avtaler på forhånd om f.eks handling i parken. Evt en regnjakke til tømmerrenna 💧 En stor dose tålmodighet😅 Anonymkode: 0403b...54e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Niste er et must når du skal til den dyre parken i Kristiansand. Anonymkode: 7bd56...aad 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 Det er litt avstander, nå er min 4 år og bruker aldri vogn til daglig, men jeg putter han i sykkelvogn sammen med lillebror i Dyreparken. Får barna hvilt bena og vi flyttet oss effektivt rundt. Vi pakker også med oss polarbrød, noe pålegg og litt bær som de spiser mens de sitter i vognen. Vi er der 3 dager og uaktuelt å både la de spise pølse for 40 kr stykket i de dagene. Eller 2 fiskekaker for kr 80 tror jeg at jeg betalte. Forhåndsbook Klatremustoget. Jungelbob er veldig gøy, men kan være mye kø. Men han eldste elsker den så den er et must. Se på aktivitetene og planlegg en runde ut i fra hva som frister mest. Anonymkode: 14eab...081 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 varme klær til shower Anonymkode: 67c13...777 1
Karimamma Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 Varme nok klær til showet! Vi var det når det var varmt og fint på dagen, men det ble veldig kaldt på kvelden. Hadde varme gensere til oss og barna, men angret på at vi ikke hadde ullsokker, tykkere bukser, ullgensere og tynne luer til barna i tillegg. Og gjerne et tynt ullpledd til å legge over beina. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå