AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #101 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dårlig råd spør du meg! Vi fikk dette av folk som hadde hatt det som dugnad, vi drikker ikke saft og spiser ikke syltetøy så fullstendig bortkastet. Anonymkode: 05753...26c Dere kunne vel gitt det videre? Jeg er enig - dette er gode produkter, som selges ganske dyrt på min Meny. Relevansen av at en familie ikke drikker saft eller spiser syltetøy, er latterlig liten. Anonymkode: 4cbb0...ad7 1
Maskinfører Skrevet 24. mai 2023 #102 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg håper virkelig du ikke har 2 mill stående på sparekonto! Pengene taper seg i verdi, har du to mill bør de ikke bare stå på konto, haha. Anonymkode: a1a6d...97b Joa de står på konto noe er oppspart gjennom Arv fra min avdøde mor en del fra min far overført den dagen han havnet på sykehjem osv overtatt ett gammelt nedslitt hus etter han 45 år uten vedlikehold så mye ryker ut her ca 50 000,- bare i vinduet og dører så 100 000,- bare i kledning så vi får se hva jeg gjør med pengene når dette er betalt skal skifte vinduer og kledning sjøl 😃
Maleficenta Skrevet 24. mai 2023 #103 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gud for en gjeng med gretne gamle gubber! Vi spør ofte på facebook om noen har dopapir eller tørkeruller å selge. Er jo så deilig å få det levert, og alltid ha masse! La nå russen få kose seg! Anonymkode: 575bf...b5c hjelper jo lite nårfolk ikke kjøper 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #104 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 17.26): Selvfølgelig er sånn russe-dopapir dyrt. Når gutten har vært så dum å inngå en sånn deal, må han jo bare selge det som er igjen. Klart... markedet kan jo bli litt "mettet" om flere hundre russ skal pusse papir i alle småbyer. Anonymkode: ade56...504 Helt unødvendig å kalle gutten "dum"!! Anonymkode: 62275...192 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #105 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dere kunne vel gitt det videre? Jeg er enig - dette er gode produkter, som selges ganske dyrt på min Meny. Relevansen av at en familie ikke drikker saft eller spiser syltetøy, er latterlig liten. Anonymkode: 4cbb0...ad7 Nei det er flere som ikke gjør det. Gir man gaver bør man gidde å sjekke litt og prøve å treffe mottager , ikke bare gi produkter man ikke får solgt og derfor må kjøpe selv Anonymkode: 05753...26c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #106 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 22.39): Kjøper konsekvent ikke noe for å sponse alkoholforbruket til neandertalsk russefeiring. Anonymkode: a7ca6...143 Det er ikke alle russ som drikker. AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 23.01): Hvis man ikke har det er det jo svært uintelligent å kjøpe dopapir for 8000 kroner på krita for å satse på å få solgt det senere - som er det man i realiteten gjør her. Anonymkode: 2c415...839 Det er ikke uintelligent..... Det er uerfarenhet som spiller inn her! AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 23.29): Er jeg den eneste som synes litt synd på ungdommen som har gått "fem på". Det er ikke gitt at så unge folk skjønner at de inngår en dårlig avtale. Hvor bor ts da? Jeg kunne godt ha kjøpt ei pakke, brenner ikke akkurat inne med doruller heller, de blir jo brukt før eller senere 🤷 Anonymkode: e2f72...be0 Nei, jeg synes også veldig synd på gutten som står i en situasjon han ikke vet hva han skal gjøre i, og ingen kan hjelpe ham. Det er ikke godt for ham! Han er uerfaren og har handlet "i god tro". Anonymkode: 62275...192 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #107 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 20.58): Er ikke så rart folk er lei toalettpapirdugnad. Idrettslaget til sønnen min kjører dette 2 ganger i året, og man merker at folks velvilje til å kjøpe minsker for hver gang. Når pengene fra dugnaden går til klubbdrift, fremfor direkte til laget hans, og man allerede betaler en ganske dyr treningsavgift, så er det ikke rart man blir umotivert... Anonymkode: 300ec...bee Det siste året har et av barna mine gått tre runder med Dopapir i nabolaget og mast på venner og familiw. Altså siden i høst! Jeg sa sist det var snakk om at vi ikke vil være med på det, får vi får ikke solgt. Jeg måtte kjøpe en haug med Dopapir, og det tar plass i leiligheten min og er dyrt. Pokker så lei jeg er. I tillegg til lodd, sokker, kaker osv. Nå skal neste barn kjøre samme greia... Anonymkode: 61d7b...678 1
Millimani Skrevet 25. mai 2023 #108 Skrevet 25. mai 2023 Nå har ikke jeg tatt meg tid til å lese hele tråden, men det virker som det er samme greie som går igjen hele tiden, nemlig klaging. Hvorfor klage på at ungdommen må gjøre en innsats? Er det ikke vel så enkelt å selge dette som at x antall personer skal gå rundt i nabolaget å selge lodd, i tillegg til at man da må ha gevinster? I mitt område vet jeg at flesteparten har erfart at å selge kaker og karameller er betydelig vanskeligere enn å selge toalettpapir og tørkeruller. Avhengig av hvilket firma som sponser kan man også selge sokker, tennbriketter, oppvasktabletter, mikrofiberkluter, håndsåpe og dusjsåpe. Alt dette er "bruks-ting" som folk har bruk for hele tiden. Kaker og karameller, derimot, blir nærmest tullete. Kjøp det bare for å kjøpe, det blir ikke spist. Alt det andre jeg nevner er nyttige ting som man trenger. Dugnadsiden, dugnadsportalen og norskdugnad er nettsider man kan velge å bruke. I tillegg kan man tjene på å samle inn tomflasker til pant. Hvor mange sekker man skal selge, og hvor mange pakker/ruller det er i en sekk bestemmes av hvert lag som selger. Det samme med prisen. Den settes ofte ned i forhold til anbefalt utsalgspris (se f.eks. dugnadsiden), men det bestemmes av laget. Men alt i alt er det ofte vel så billig å kjøpe en sekk med åtte pakker x seks ruller som det er å kjøpe samme mengde i butikken. Men alt avhengig av om laget selger til anbefalt utsalgspris. Har jeg regna riktig vil én sekspakning koste drøyt 30 kr, og her har du et eksempel fra Meny: Toalettpapir Soft - 6rl Unik | Meny.no Har jeg regna riktig er den pakken dyrere. Ser du forskjellen? Enten det er en russ på 18-19 år som skal selge, eller det er det søte barnet på 8-10 år, kommer du som regel langt med å spørre familie, venner og kolleger. Fortell kollegene dine i en pause at du ønsker å selge på vegne av, og at du gjerne vil legge en liste på pauserommet. Fortell dem også at de ikke må føle noe kjøpepress, men at laget blir glade for litt støtte. Familie, venner, kolleger og naboer har alltids bruk for det meste av det jeg nevner. Kaker og karameller er vanskelige å selge, men det andre bør gå greit. Det blir ikke verre enn hva man gjør det til selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå