Gå til innhold

Toalettpapir dugnad- ungdommen får ikke solgt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har 14 pakker + 4 pakker tørkerull til å selge i forbindelse med russetiden. Det koster 450 per pakke og det synes jeg er dyrt. Ingen vil kjøpe. Det er ikke beste kvalitet heller. Hva er regler når det gjelder dette ? Jeg har ikke penger å kjøpe alt og hva skjer hvis det ikke blir solgt ? Han stresser veldig og går rundt, men folk vil ikke kjøpe. Familien kjøpte 2 pakker, men det er alt. Toalettpapir ble hentet hos privatperson/garasjen.

Finnes det regler rundt dette? Han må selge alt til midten av Juni og sier at det går ikke an å levere tilbake.  

Råd og tips takk 

Anonymkode: 7a39c...077

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har 14 pakker + 4 pakker tørkerull til å selge i forbindelse med russetiden. Det koster 450 per pakke og det synes jeg er dyrt. Ingen vil kjøpe. Det er ikke beste kvalitet heller. Hva er regler når det gjelder dette ? Jeg har ikke penger å kjøpe alt og hva skjer hvis det ikke blir solgt ? Han stresser veldig og går rundt, men folk vil ikke kjøpe. Familien kjøpte 2 pakker, men det er alt. Toalettpapir ble hentet hos privatperson/garasjen.

Finnes det regler rundt dette? Han må selge alt til midten av Juni og sier at det går ikke an å levere tilbake.  

Råd og tips takk 

huff helt trasig det der. Har dere lagt ut på fb?

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

huff helt trasig det der. Har dere lagt ut på fb?

Ja, men tror folk er lei toalettpapir generelt  pga flere selger 

ts 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er sånn russe-dopapir dyrt.
Når gutten har vært så dum å inngå en sånn deal, må han jo bare selge det som er igjen.

Klart... markedet kan jo bli litt "mettet" om flere hundre russ skal pusse papir i alle småbyer.

Anonymkode: ade56...504

• Liker 26
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er sånn russe-dopapir dyrt.
Når gutten har vært så dum å inngå en sånn deal, må han jo bare selge det som er igjen.

Klart... markedet kan jo bli litt "mettet" om flere hundre russ skal pushe* papir i alle småbyer.

AnonymBruker
Skrevet

Dette har hsn forpliktet seg til så da må dere kjøpe resten selv sa

Anonymkode: 05753...26c

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som vil ha toalettpapir til svinpris. En stund har folk sympatikjøpt men man går tom for svindyr sympati til slutt også. 

Anonymkode: 60692...4fc

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi gikk rundt i nabolaget og banket på dører. Det fungerte

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får han ikke solgt, må han kjøpe det selv. Det er dessverre et vanskelig marked, da folk er litt mettet av denne type dugnad, samt at det er dyrt og dårlig kvalitet. 

Anonymkode: c63e8...f55

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Folk begynner vel å bli lei av disse tørkerullene og dopapirene. De selges «overalt»; foreldrene prøver å selge de på Facebook, på jobb og i sosiale sammenhenger. Og det er mange som selger hele tiden.

Jeg kjøpte en gang av en ungdom som gikk rundt på dører og solgte. Men det er ikke slik at jeg syns det var så god kvalitet, at jeg kaster meg på når foreldrene prøver å selge igjennom Facebook, jobb osv. 

Anonymkode: dfe7b...a42

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får han ikke solgt, må han kjøpe det selv. Det er dessverre et vanskelig marked, da folk er litt mettet av denne type dugnad, samt at det er dyrt og dårlig kvalitet. 

er så sinnsykt imot denne type dugnad. Man sitter i saksa om man ikke får solgt. Føler unge mennesker blir lurt med dette her

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har han inngått avtale om å selge dopapiret med f.eks russegruppe? Eller er det i regi av idrettslag? Tror nok det har litt å si her. Har dere prøvd å legge ut på fb om noen vil kjøpe det? 

Anonymkode: c1832...87b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal han være med på russebuss el.l. Må han selvfølgelig ta sin del. Det som ikke blir kjøpt av andre må han betale selv.

Anonymkode: ed77d...cae

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har han inngått avtale om å selge dopapiret med f.eks russegruppe? Eller er det i regi av idrettslag? Tror nok det har litt å si her. Har dere prøvd å legge ut på fb om noen vil kjøpe det? 

Anonymkode: c1832...87b

Russegruppe . 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

er så sinnsykt imot denne type dugnad. Man sitter i saksa om man ikke får solgt. Føler unge mennesker blir lurt med dette her

Veldig enig!

Jeg har sagt at mine ikke får lov til å være med på sånne dugnader. Jeg nekter selv, i regi at idrettslaget. Da betaler jeg heller mellomlegget. Jeg spyr av dopapir og kaker....

• Liker 16
  • Nyttig 6
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Råd og tips takk 

Uff... Når jeg var russ hadde jeg noen kompiser som var i en egen russegruppe. Var veldig smarte å skulle selge do og tørkerull. De hadde Dopapir og tørkerull i minst et år etterpå hvertfall. Ingen ville kjøpe.. De var også lei av å oppbevare det så når de ville gi bort ville alle ha 🙊😂

Anonymkode: 48dac...412

• Liker 5
Skrevet

Kjøp det sjøl og bruk det opp dersom ingenting annet funker. Bank på dører i nabolaget - endel gamle damer liker å hamstre slike ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig enig!

Jeg har sagt at mine ikke får lov til å være med på sånne dugnader. Jeg nekter selv, i regi at idrettslaget. Da betaler jeg heller mellomlegget. Jeg spyr av dopapir og kaker....

Gikk det å nekte og betale mellomlegget istedet?

Anonymkode: 2d295...e50

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (2 timer siden):

Kjøp det sjøl og bruk det opp dersom ingenting annet funker. Bank på dører i nabolaget - endel gamle damer liker å hamstre slike ting. 

Ikke alle har over 8000 å bruke på dopapir. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gikk det å nekte og betale mellomlegget istedet?

Jepp! Det har fungert. Men man må gi beskjed før varene er bestilt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...