AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #1 Del Skrevet 21. mai 2023 Har altså startet trene, da jeg i godt voksen alder ser at noe bør gjøres 😬 Fokuset er å minske midjefettet og generelt vektnedgang, men samtidig også trene litt styrke. Har for første gang prøvd meg på tredemølla. Har aldri vært noe glad i å jogge/løpe. Skal innrømme at kondisjonen min er RÆVA! Det ble altså 1,7 km på 20 minutter. Er det bra for en utrent og dvask dame uten kondisjon? Eller er det dårlig, eller midt på treet? 😊 (Innrømmer at jeg var litt stolt av meg selv der jeg pusta og pesa) Anonymkode: 0d8af...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Del Skrevet 21. mai 2023 Veldig bra jobba!! 💪💪💪 dette er kjempe bra sammenlignet med hva du gjorde i går! Ikke nødvendig å sammenligne deg med andre. Ellers tror jeg et «mål» blant vanlige joggere er ca 5km på 30 minutter? Last ned appen 5Krunner ☺️ Anonymkode: c9643...788 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #3 Del Skrevet 21. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Veldig bra jobba!! 💪💪💪 dette er kjempe bra sammenlignet med hva du gjorde i går! Ikke nødvendig å sammenligne deg med andre. Ellers tror jeg et «mål» blant vanlige joggere er ca 5km på 30 minutter? Last ned appen 5Krunner ☺️ Anonymkode: c9643...788 5 km på 30 minutter ja 😬 Da har jeg i hvertfall noe å strekke meg etter 😁 Takk for tips! TS Anonymkode: 0d8af...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #4 Del Skrevet 21. mai 2023 Begynte der eg og å kjenne at eg har kommet en lang vei på 1 ½ år selv om eg ikke e en av de raskeste nå. Men eg kan løpe 10x mer enn eg kunne for 1 ½ år siden. På en god dag løper eg 5km på 34 min og 1mil på 71 min, og jobber for å få tiden ned. Men i begynnelsen tok det enormt langt tid (føltes det som) å gå/løpe 2km. Vær stolt av deg sjøl og ikke gi opp selv om du ikke ser fremgang med det første Anonymkode: 74b70...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Del Skrevet 22. mai 2023 Hvis du er interessert i å bli bedre til å jogge så anbefaler jeg virkelig programmet Couch25k, finnes i tredemøllevariant. Jeg gjennomførte det før jul, vedlikeholdt med intervaller gjennom vinteren før jeg gikk til program for 10km nå, jogger nå 10km sammenhengende på 1 t og 5 min ca, 5km på rett under 30min. Det er et program som er «latterlig» lett i starten, men det gir en fantastisk progresjon. Bare pass på å holde tempoet lavt nok til å gjennomføre, det er faktisk det viktigste med joggingen når man er nybegynner. Anonymkode: 27d06...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau87 Skrevet 22. mai 2023 #6 Del Skrevet 22. mai 2023 Så lenge du prøver og er fornøyd selv så er ikke tiden noe du skal bry deg så hardt om enda 😄 Du har uansett slått de som bare ligger på sofaen 🙂 Mitt mål er å komme under 30 minutter på 5 km, er på 30.38 i tid nå, men orker ikke sammenligne meg meg andre for da er det lett for å miste motivasjonen 😄 Stå på videre 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 22. mai 2023 #7 Del Skrevet 22. mai 2023 Du har akkurat begynt og bare jobbe deg fremover mot det tempoet du selv ønsker. Gi bæng i hva andre tenker om fart. Synes du er råflink jeg så keep it up Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis du er interessert i å bli bedre til å jogge så anbefaler jeg virkelig programmet Couch25k, finnes i tredemøllevariant. Jeg gjennomførte det før jul, vedlikeholdt med intervaller gjennom vinteren før jeg gikk til program for 10km nå, jogger nå 10km sammenhengende på 1 t og 5 min ca, 5km på rett under 30min. Det er et program som er «latterlig» lett i starten, men det gir en fantastisk progresjon. Bare pass på å holde tempoet lavt nok til å gjennomføre, det er faktisk det viktigste med joggingen når man er nybegynner. Anonymkode: 27d06...fcf Greier ikke la være å kommentere C25k... Couch = sofa Coach = trener Tror det er vanskelig å trene til å løpe 5 km ved å forbli i sofaen Ellers er jeg helt enig med deg - C25k er bra, så godt tips! Ts, det er en egen joggetråd på forumet hvor flere har brukt C25k når de startet å jogge, du kan sikkert finne glede og råd i den tråden også. Tiden din betyr lite, Ts. Tiden din er din tid i dag - og du har gjort en kjempejobb som har kommet i gang med å trene! Tenk langsiktig slik at du gjør trening til en del av dine vanlige rutiner, og ikke tren hardere enn at det føles greit for kroppen. Jeg har ikke kunnet jogge på et par år, litt bedre form nå, jeg går tur, og går raskt i bakker, og på den måten har jeg greid å holde noenlunde kondis tross alt. Så om du skulle føle det blir tungt å løpe, så er det helt greit å gå og jogge innimellom, eller bare ta dager hvor du går og får opp pulsen litt også. Anonymkode: 0a85f...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 23. mai 2023 #9 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Greier ikke la være å kommentere C25k... Couch = sofa Coach = trener Tror det er vanskelig å trene til å løpe 5 km ved å forbli i sofaen Ellers er jeg helt enig med deg - C25k er bra, så godt tips! Ts, det er en egen joggetråd på forumet hvor flere har brukt C25k når de startet å jogge, du kan sikkert finne glede og råd i den tråden også. Tiden din betyr lite, Ts. Tiden din er din tid i dag - og du har gjort en kjempejobb som har kommet i gang med å trene! Tenk langsiktig slik at du gjør trening til en del av dine vanlige rutiner, og ikke tren hardere enn at det føles greit for kroppen. Jeg har ikke kunnet jogge på et par år, litt bedre form nå, jeg går tur, og går raskt i bakker, og på den måten har jeg greid å holde noenlunde kondis tross alt. Så om du skulle føle det blir tungt å løpe, så er det helt greit å gå og jogge innimellom, eller bare ta dager hvor du går og får opp pulsen litt også. Anonymkode: 0a85f...72e Det riktige er sofa. Fra sofa til 5k 😊 Couch to 5k C25K, is a fantastic program that's been designed to get just about anyone from the couch to running 5 kilometers or 30 minutes in just 9 weeks. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Del Skrevet 23. mai 2023 men TS, du er kjempe flink!!! Drit i alle andre som kommer seg lenger og raskere. Vi alle må starte en plass!!!! Jeg husker når jeg begynte å trene på treningssenter, og jeg var så flau over at jeg ikke klarte å gå i raskere tempo enn 5 km i timen. Jeg klarte ikke å løpe mer enn 10 sek før jeg holdt på å dø, og du kunne drite i at jeg jogget. Husk at vi alle starter en plass... Og jeg blir rett og slett lei meg av at du trykker deg selv ned på denne måten VÆR STOLT OVER AT DU HAR STARTET!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 67cfb...5f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Del Skrevet 23. mai 2023 Sandum.PT skrev (16 timer siden): Det riktige er sofa. Fra sofa til 5k 😊 Couch to 5k C25K, is a fantastic program that's been designed to get just about anyone from the couch to running 5 kilometers or 30 minutes in just 9 weeks. Oooops - takk for korrigeringen, Sandum! Jeg har tydeligvis misforstått hele tiden. Til anonym fcf - beklager! 😇 Jeg vurderer en tur til optikeren! Anonymkode: 0a85f...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Del Skrevet 24. mai 2023 On 5/21/2023 at 4:42 PM, AnonymBruker said: Har altså startet trene, da jeg i godt voksen alder ser at noe bør gjøres 😬 Fokuset er å minske midjefettet og generelt vektnedgang, men samtidig også trene litt styrke. Har for første gang prøvd meg på tredemølla. Har aldri vært noe glad i å jogge/løpe. Skal innrømme at kondisjonen min er RÆVA! Det ble altså 1,7 km på 20 minutter. Er det bra for en utrent og dvask dame uten kondisjon? Eller er det dårlig, eller midt på treet? 😊 (Innrømmer at jeg var litt stolt av meg selv der jeg pusta og pesa) Anonymkode: 0d8af...ad4 På det trinn du er nå, vil jeg anbefale å løpe korte intervaller med høy intensitet. Det er langt mer effektiv for kondisjonsforbedring enn "seigpining" hvor du jogger i moderat tempo hele tiden, fordi du skal kunne holde det ut i lang tid. Eksempel: Jogge 5 min for å bli varm - behagelig tempo Løpe 1 min med 10% inklinasjon så hurtig du orker Gå 1 min for å få pusten Gjenta {løpe + gå} i alt 4 ganger "Avslutningsjogge" 2-3 min i behagelig tempo Anonymkode: 4ff0e...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 24. mai 2023 #13 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 16.42): Har altså startet trene, da jeg i godt voksen alder ser at noe bør gjøres 😬 Fokuset er å minske midjefettet og generelt vektnedgang, men samtidig også trene litt styrke. Har for første gang prøvd meg på tredemølla. Har aldri vært noe glad i å jogge/løpe. Skal innrømme at kondisjonen min er RÆVA! Det ble altså 1,7 km på 20 minutter. Er det bra for en utrent og dvask dame uten kondisjon? Eller er det dårlig, eller midt på treet? 😊 (Innrømmer at jeg var litt stolt av meg selv der jeg pusta og pesa) Anonymkode: 0d8af...ad4 Midt på treet for en utrent person. Fortsetter du vil du merke rask fremgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Del Skrevet 24. mai 2023 Jeg jogger 5 km på rundt 40 minutter. Har jogget i noen måneder, men går sakte fremover. Synes du er flink☺️ Anonymkode: 5d8be...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg løper ikke engang på tredemølla, har ikke kommet så langt. Er altfor stor og i dårlig form til det! Men jeg går med en fart på 4 km/t (eller 4,1-4,3), noe som jo tilsier en km på et kvarter. Det er MYE bedre enn å sitte i sofaen er mitt mantra! Anonymkode: 61455...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 25. mai 2023 #16 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg løper ikke engang på tredemølla, har ikke kommet så langt. Er altfor stor og i dårlig form til det! Men jeg går med en fart på 4 km/t (eller 4,1-4,3), noe som jo tilsier en km på et kvarter. Det er MYE bedre enn å sitte i sofaen er mitt mantra! Anonymkode: 61455...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå