AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #21 Skrevet 21. mai 2023 Heln skrev (4 timer siden): Min 3 år gamle 17kg tunge gutt bruker badebukser som ligner swimpy badebleie. De største størrelsene går såvidt. Han er forøvrig 117cm lang også, så ikke spesielt overvektig. Ikke i nærheten av å kunne si ifra når han må bæsje. Denne tråden er et perfekt eksempel på uvitende mennesker som ikke evner å tenke «dette har jeg ingen erfaring med, og kan derfor ikke svare på det som blir spurt om» Du vet at barnet ligger på undervekt grad 3, i så fall? Anonymkode: 40f38...201
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #22 Skrevet 21. mai 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Okei beklager det. Men skriv nå at barnet er overvektig da slik at vi forstår at det ikke dreier seg om barn i skolealder. Anonymkode: f98db...e18 18 kg er ikke unormalt for barn i barnehagealder... Anonymkode: 5424e...a64
Natea Skrevet 13. juni #23 Skrevet 13. juni Vet tråden er gammel, men like aktuell. Noen som har funnet store badebleier? Gutten min som blir 3 år i sommeren, og veier 20 kg, er 106 cm høy (ikke overvektig ifølge helsesykepleier). Største badebleier går til 18 kg og blir for trange. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 13. juni #24 Skrevet 13. juni Natea skrev (37 minutter siden): Vet tråden er gammel, men like aktuell. Noen som har funnet store badebleier? Gutten min som blir 3 år i sommeren, og veier 20 kg, er 106 cm høy (ikke overvektig ifølge helsesykepleier). Største badebleier går til 18 kg og blir for trange. Noen tips? Har du prøvd dem? De kan godt være litt trangere enn vanlige bleier. Kiloanvisningen er jo bare en ca-greie, det er jo ikke sånn at de ikke kan brukes med en gang barnet bikker 18 kg. Hvis de faktisk er for trange ville jeg sett etter badetruser, de finnes kanskje opp til str 98? Anonymkode: 20d1f...e24
AnonymBruker Skrevet 13. juni #25 Skrevet 13. juni Natea skrev (42 minutter siden): Vet tråden er gammel, men like aktuell. Noen som har funnet store badebleier? Gutten min som blir 3 år i sommeren, og veier 20 kg, er 106 cm høy (ikke overvektig ifølge helsesykepleier). Største badebleier går til 18 kg og blir for trange. Noen tips? Kutt ut bleia i sommer. Problemet er løst. Anonymkode: 40f38...201 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #26 Skrevet 13. juni Natea skrev (44 minutter siden): Vet tråden er gammel, men like aktuell. Noen som har funnet store badebleier? Gutten min som blir 3 år i sommeren, og veier 20 kg, er 106 cm høy (ikke overvektig ifølge helsesykepleier). Største badebleier går til 18 kg og blir for trange. Noen tips? (barnet ditt er forøvrig 100 gram fra overvekt) Anonymkode: 40f38...201 1
Natea Skrevet 13. juni #27 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kutt ut bleia i sommer. Problemet er løst. Anonymkode: 40f38...201 Vi drar på ferie med en gang, så problemet er ikke løst 😉 bleieslutt tar vi når vi kommer hjem.
Natea Skrevet 13. juni #28 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du prøvd dem? De kan godt være litt trangere enn vanlige bleier. Kiloanvisningen er jo bare en ca-greie, det er jo ikke sånn at de ikke kan brukes med en gang barnet bikker 18 kg. Hvis de faktisk er for trange ville jeg sett etter badetruser, de finnes kanskje opp til str 98? Anonymkode: 20d1f...e24 Han bruker str 104-110, så finner ikke badetruser som passer. Men skal forsøke å se om vi får på vanlig badebleie, så vanlig shorts utenpå☺️
AnonymBruker Skrevet 13. juni #29 Skrevet 13. juni Så store barn burde vært dotrent for lenge siden Anonymkode: a47fd...711 2
Natea Skrevet 13. juni #30 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så store barn burde vært dotrent for lenge siden Anonymkode: a47fd...711 Helt enig! Jeg er en skikkelig dårlig mor altså…han blir tross alt 3 år i sommer. Hvordan fikk du dine barn bleiefrie? Sånn helt uten uhell altså, regner med du har fasiten😆👌🏻 1
tussi84 Skrevet 13. juni #31 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så store barn burde vært dotrent for lenge siden Anonymkode: a47fd...711 Bare slutt. Du vet ikke noe om barnet til ts eller andre sitt barn. Vårt barn er 4 og et halvt år og har auteisme. Han har ikke klart å slutte med bleie enda, uansett hva slags metoder vi har prøvd. Pga auteismen er han generelt treg til å lære, og det gjelder også bleie slutt. Vi liker ikke at han går med bleie fortsatt, men han har ikke klart å lære enda. Han klarer ikke å si fra når han skal på do (manglende språk), sier nei når vi sier han skal gå på do, han skjønner ikke belønningsystem osv.. så hva skal vi gjøre..
AnonymBruker Skrevet 13. juni #32 Skrevet 13. juni Må han ha badebleie da? Hvor stor er sjansen for at et så stort barn bæsjer i vannet med mindre det har diaré? Anonymkode: 5c760...c84 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #34 Skrevet 13. juni Natea skrev (3 timer siden): Han bruker str 104-110, så finner ikke badetruser som passer. Men skal forsøke å se om vi får på vanlig badebleie, så vanlig shorts utenpå☺️ Har du prøvd størrelse 92-98? Det kan jo hende det passer, de skal jo ikke over en bleie som andre bukser skal. Anonymkode: 20d1f...e24 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #35 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 16.23): Hva gjør dere med barn som er større enn badebleiene opptil 18 kg når barna som ikke er helt pottetrente skal bade på badeland eller tilsvarende? Finner ikke hverken badebleier eller -bukser som er større. Anonymkode: 5aedf...8cf Finnes badebleier til voksne, så da må der og finnes alternativer mellom 18. og 50. Kilo. Men antar at dette er spesialprodukter som du må i spesialbutikker/bandagist eller lignende for å få. Alternativt via fastlege og NAV hjelpemiddelsentral. Barn med utfordringer bader jo de og, og har inkontinens produkter de bruker. Anonymkode: 1d439...aad 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #36 Skrevet 13. juni Google inkontinens badetøy, så finner du det du etterspør. Anonymkode: 1d439...aad 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #37 Skrevet 13. juni Heln skrev (På 21.5.2023 den 17.50): Min 3 år gamle 17kg tunge gutt bruker badebukser som ligner swimpy badebleie. De største størrelsene går såvidt. Han er forøvrig 117cm lang også, så ikke spesielt overvektig. Ikke i nærheten av å kunne si ifra når han må bæsje. Denne tråden er et perfekt eksempel på uvitende mennesker som ikke evner å tenke «dette har jeg ingen erfaring med, og kan derfor ikke svare på det som blir spurt om» En 3 åring som er like høy som en gjennomsnittlig 6-åring?? Håper dere har ekstra oppfølging på dette. Anonymkode: 2c73e...b8a
SPOCA Skrevet 13. juni #38 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes badebleier til voksne, så da må der og finnes alternativer mellom 18. og 50. Kilo. Men antar at dette er spesialprodukter som du må i spesialbutikker/bandagist eller lignende for å få. Alternativt via fastlege og NAV hjelpemiddelsentral. Barn med utfordringer bader jo de og, og har inkontinens produkter de bruker. Anonymkode: 1d439...aad Det finnes badebleier til større barn. Vi har fått det via hjelpemiddelsentralen (i tillegg til at det finnes slike man får kjøpt hos Coop Obs!, som nevnt tidligere).
AnonymBruker Skrevet 13. juni #39 Skrevet 13. juni Natea skrev (5 timer siden): Helt enig! Jeg er en skikkelig dårlig mor altså…han blir tross alt 3 år i sommer. Hvordan fikk du dine barn bleiefrie? Sånn helt uten uhell altså, regner med du har fasiten😆👌🏻 Ikke meg du spør, men Bleiefri på 3 dager funket for oss. Anonymkode: 40f38...201
SPOCA Skrevet 13. juni #40 Skrevet 13. juni (endret) tussi84 skrev (4 timer siden): Bare slutt. Du vet ikke noe om barnet til ts eller andre sitt barn. Vårt barn er 4 og et halvt år og har auteisme. Han har ikke klart å slutte med bleie enda, uansett hva slags metoder vi har prøvd. Pga auteismen er han generelt treg til å lære, og det gjelder også bleie slutt. Vi liker ikke at han går med bleie fortsatt, men han har ikke klart å lære enda. Han klarer ikke å si fra når han skal på do (manglende språk), sier nei når vi sier han skal gå på do, han skjønner ikke belønningsystem osv.. så hva skal vi gjøre.. Enig. Kjenner jeg blir oppgitt selv. Her har vi avfunnet oss med at barnet antagelig aldri vil klare å gå uten bleie. Det er dessverre hverdagen for en del av oss med barn med spesielle behov. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må han ha badebleie da? Hvor stor er sjansen for at et så stort barn bæsjer i vannet med mindre det har diaré? Anonymkode: 5c760...c84 Problemet er at vann, spesielt varm vann, ofte får kroppen til å slappe av. Derfor er det en god del barn som bæsjer, og dermed trenger badebleie. MIn stesønn, som jobber ekstremt hardt for å holde inne avføring, klarer sjeldent å holde seg i vann. Derfor er det viktig å ha på seg badebleie hvis man ikke er ferdig med bleier generelt. Endret 13. juni av SPOCA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå