Gå til innhold

Hvilken by eller sted i Norge ville du bodd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan kun skrive navn om du vil, men ta gjerne med begrunnelse. Hold deg til norske steder

Anonymkode: cc2e0...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må jeg si der jeg bor nå: Oslo.

For mange høres det kanskje grusomt ut å bo i Oslo fordi det er mye folk eller at folk er kjølige, og slike ting. Selv er jeg introvert, og trives overraskende nok med gå rundt i Oslo sentrum, på Oslo City og lignende med mye folk, bare at jeg ikke ønsker å snakke med noen. Jeg har ikke noe i mot å stå i lange køer, men jeg vil gjerne gjøre det med musikk på øret, uten at noen skal snakke til meg. 

Jeg verdsetter også det at det er et enormt mangfold i Oslo. Her kan en gå kledd slik en vil uten at folk glor slik at øynene deres nesten detter ut, og det synes jeg er en fin ting. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. Fine badeplasser, marka, godt kulturtilbud, kollektivtrafikken osv. 

Anonymkode: 32e4d...30b

• Hjerte 1
Skrevet

Åååå, hjertet mitt roper Bergen. Har bare vært der en gang en helg, men menneskene, atmosfæren og den nydelige arkitekturen er noen av grunnene. I Bergen er det fullt av skilt der det står "OBS LAVT UNDER TAKET" ved smale gangfelt. Men jeg er lav, så jeg kan gi faen og bare dure på i eget tempo. Nice.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bo hvor som helst, unntatt i Oslo, bare det er kystnært og åpent 😊

Anonymkode: dd7d5...a0c

Skrevet

Må nesten si meg enig med Oslo. Fin by med alle muligheter Norge har å by på. Flotte turområder er spesielt godt verdsatt.

Bergen er også bra. Beste på Vestlandet uten tvil. 

Skrevet (endret)

Liker å bo i Stavanger, der jeg bor nå. Det har jeg fått my pepper for😆 Vet at sentrum er smått og for noen ganske stygt. Ikke som feks i Bergen, men koselig havneby  (etter mening) Er og introvert, og bylivet virker døsig. Føler folk har nok med sitt, så får være i fred. Selvfølgelig kan man kanskje lengte etter å kunne være helt anonym, som i Oslo. Har noen fine tursteder hvor jeg går fast

Endret av Harikkepeiling
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker meg der jeg bor nå, nemlig Steinkjer. 

Anonymkode: c96f6...bd3

AnonymBruker
Skrevet

Er født i indre Troms. Bodd andre plasser i mange år. Bl.a mange år i Oslo. Flyttet tilbake til nord, så det er vel svaret 🙂. Men jeg er en sånn som trives over alt, og har lett for å bli kjent med folk. Drømte om å flytte til Sørlandet da jeg var barn 🙂. Min far sa at det måtte jeg ikke finne på pga bedehusmiljøet 🙃. Har reist mye i vårt vakre land, og tror jeg kunne ha trivdes nesten over alt.

Anonymkode: 590e8...fc4

AnonymBruker
Skrevet
Harikkepeiling skrev (4 minutter siden):

Liker å bo i Stavanger, der jeg bor nå. Det har jeg fått my pepper for😆 Vet at sentrum er smått og for noen ganske stygt. Ikke Bergen, men koselig (etter mening) Er og introvert, og bylivet virker døsig. Føler folk har nok med sitt, så får være i fred. Selvfølgelig kan man kanskje lengre etter å kunne være helt anonym, som i Oslo. Har noen fine tursteder hvor jeg går fast

Bodde i Stavanger et år og syntes det var veldig fint. Hyggelige og inkluderende  folk. Bergen klarer jeg ikke. Holder meg i Oslo, men Stavanger er  det eneste alternativet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Bodde i Stavanger et år og syntes det var veldig fint. Hyggelige og inkluderende  folk. Bergen klarer jeg ikke. Holder meg i Oslo, men Stavanger er  det eneste alternativet. 

Ja, liker Stavangerfolk jeg. Ikke alle som er enige, men har diskutert det så mye at jeg gidder ikke 🤣Bergen er fin syns nå jeg, og møtt kjekke folk der og.Men har noen dårlige opplevelser derfra. Skulle gjerne ha prøvd å bo i Oslo,men på dette tidspunktet tror jeg ikke det går. Måtte  hatt økonomi til det og jobb 😊

Endret av Harikkepeiling
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger er fantastisk ☺️ Rik by= mye goder til innbyggerne, rikt kulturliv, masse turmuligheter, tidlig vår, lite snø. Beste byen❤️❤️

Anonymkode: 25d53...2c7

• Liker 1
Skrevet

❤ Bergen❤, min hjemby 😁 Den har alt jeg trenger og litt til 😁 Dessverre får jeg ikke med samboer på den ideen..... I hvert fall ikke så lenge han har gamle foreldre, som fortsatt lever 😊 Og det er jo forståelig nok 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (3 minutter siden):

❤ Bergen❤, min hjemby 😁 Den har alt jeg trenger og litt til 😁 Dessverre får jeg ikke med samboer på den ideen..... I hvert fall ikke så lenge han har gamle foreldre, som fortsatt lever 😊 Og det er jo forståelig nok 😊

Veldig fint i Bergen, men litt mye skodde og regn😅

AnonymBruker
Skrevet

Oslo. Mer spesifikt Sagene/Torshov eller Kampen.  Ekeberg, Sofienberg og Majorstuen hadde gått greit også. 

Anonymkode: 3f16b...0c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig fint i Bergen, men litt mye skodde og regn😅

Er jo litt av "sjarmen" med Bergen det da 😄 Man har da regntøy 😂 Vi har stort sett vært 1 uke i Bergen på sommeren og da har det utelukkende vært fint vær 😊

Skrevet

Oslo! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Flekkefjord, byen har en fin utvikling 🥰

Anonymkode: 5de46...1bc

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...