Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Belinda B
Skrevet

Når man ser på Åsted Norge, ser man at mange som tar imot telefoner er unge kvinner i 20-årene med sped kroppsbygning.

Det er fysiske krav i politiet og man skal ikke undervurdere hvor sterke (men spede) unge kvinner kan være. Og politiarbeid handler ikke alltid om maktbruk, men om å bruke kunnskapen man har og tilpasse maktbruken i forhold til samarbeidet. Derfor synes jeg ikke vi skal dømme for mye ut fra høyde og vekt, men i en del tilfeller tror jeg det kan lønne seg med en styrke og fremtoning som får folk til å tenke seg om to ganger.

Hva mener dere?

Skrevet

Jeg mener at kvinner og menn har ulike styrker og svakheter i enhver jobb, og at dette definitivt også gjelder for å jobbe som politi. Dersom en situasjon er amper så tenker jeg at en stor testosteronbombe av en muskelbunt sikkert kan få noen urokråker til å tenke seg om to ganger før de prøver seg på noe dumt, samtidig så tenker jeg at det også kan roe ned en situasjon dersom det er en kvinnelig betjent.

Selv har jeg sett både mannlige og kvinnelige betjenter i aksjon, og jeg må si at det virker som at ting går mer rolig for seg med kvinnelige betjenter. Samtidig så er det noen ganger politiet sikkert må bruke rå styrke, og da tenker jeg at mannlige betjenter har en fordel.

Men dette blir bare synsing fra min side, altså.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner i politiet er velkomment! Lettere å løpe fra!

Anonymkode: 969cf...464

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Politiet løper ikke bare rundt og legger folk i bakken, det finnes mange helt andre jobber innen politiet. Etterforskning, forebyggende arbeid, trafikk, grensekontroll osv. I det hele tatt mye kontorarbeid.

Mannen min er forøvrig politi, og jeg løper fortere og lengre enn han, og tar mye mer enn han i mange styrkeøvelser. Han legger meg glatt i bakken da, men så kan jeg heller ingenting om arrestasjonsteknikk.

Anonymkode: 5bd6c...f28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart unge kvinner klarer de fysiske testene. Jeg er dame på 30+ og har tenkt på å bli politi, men vet ikke om jeg klarer de fysiske testene. Er høy, men veier 55 kg. Er nå sykepleier og luta lei av yrket 😅 Kanskje jeg kontakter eksmannen for råd. Han er politi-leder. 

Anonymkode: e9f17...150

AnonymBruker
Skrevet
Belinda B skrev (1 time siden):

Når man ser på Åsted Norge, ser man at mange som tar imot telefoner er unge kvinner i 20-årene med sped kroppsbygning.

Det er fysiske krav i politiet og man skal ikke undervurdere hvor sterke (men spede) unge kvinner kan være. Og politiarbeid handler ikke alltid om maktbruk, men om å bruke kunnskapen man har og tilpasse maktbruken i forhold til samarbeidet. Derfor synes jeg ikke vi skal dømme for mye ut fra høyde og vekt, men i en del tilfeller tror jeg det kan lønne seg med en styrke og fremtoning som får folk til å tenke seg om to ganger.

Hva mener dere?

Det du tenker at kan få folk til å tenke seg om to ganger, kan for andre derimot oppleves ekstremt triggende.  Mennesker er ulike, ergo vi trenger mer en muskelbunter i politiet.

Anonymkode: f78a5...aef

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer man et så krevende studium da! :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan klarer man et så krevende studium da! :klo: 

fordi det aller meste av studiene er teoretisk bak et skrivebord?  

Anonymkode: 23d7f...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fysiske opptakskrav ved opptak til utdanningen. Klarer man dem, klarer man jobben, er min mening. 

Anonymkode: 0de18...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...