Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken side ferierer du? Kragerø/Risør eller Hvaler? Hva er best som feriested og hvorfor? 

Anonymkode: aa663...bc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst med familie og ferie på Hvaler, mens mannen har familie på Sørlandet. Så vi ferierer som regel litt begge steder. Jeg synes egentlig begge er like fine, jeg tror jeg bare har en ekstra god følelse for Hvaler fordi jeg er vokst opp med det. 

Anonymkode: d6b9d...7f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er oppvokst med familie og ferie på Hvaler, mens mannen har familie på Sørlandet. Så vi ferierer som regel litt begge steder. Jeg synes egentlig begge er like fine, jeg tror jeg bare har en ekstra god følelse for Hvaler fordi jeg er vokst opp med det. 

Så det er egentlig ganske likt? Eller er noen av stedene regnet som «bedre» en andre? Telemark / Sørlandet har kanskje mer å by på? Hva med de små byene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så det er egentlig ganske likt? Eller er noen av stedene regnet som «bedre» en andre? Telemark / Sørlandet har kanskje mer å by på? Hva med de små byene? 

Jeg vil si det er ganske likt. Det er klart, på Sørlandet har man jo mange koselige byer å besøke i området. Og man kan dra til Kristiansand og Dyreparken. Er man på Hvaler kan man dra til Fredrikstad med gamlebyen, dra rundt til øyene med båt (det kan man jo på Sørlandet også) og man er nærme Sverige. Men det kommer jo litt an på hva man ønsker for ferie. Det er vel ofte sjøen som lokker når man reiser til disse stedene. 

Skrevet

Kragerøskjærgården er nydelig, og landskapet innenfor også… Telemark i det hele tatt ❤️

Hvaler er så …. Flatt. Lekkert det og, men har personlig mer sansen for variasjonen i landskapet på andre siden av fjorden. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil si det er ganske likt. Det er klart, på Sørlandet har man jo mange koselige byer å besøke i området. Og man kan dra til Kristiansand og Dyreparken. Er man på Hvaler kan man dra til Fredrikstad med gamlebyen, dra rundt til øyene med båt (det kan man jo på Sørlandet også) og man er nærme Sverige. Men det kommer jo litt an på hva man ønsker for ferie. Det er vel ofte sjøen som lokker når man reiser til disse stedene. 

Ja, sant. Flere ting å finne på på Sørlandet kanskje. Og flere små-byer. Samtidig er de vel kun forbundet med store motorveien? Dyreparken er jo topp! Er kanskje Telemark bedre for småbarnsfamilier men Hvaler for pansjonister?🤔

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (3 timer siden):

Kragerøskjærgården er nydelig, og landskapet innenfor også… Telemark i det hele tatt ❤️

Hvaler er så …. Flatt. Lekkert det og, men har personlig mer sansen for variasjonen i landskapet på andre siden av fjorden. 

Det har jeg ikke tenkt på. Men det er kanskje noe med det. Litt villere landskap i Telemark/Sørlandet enn hvalerområdet. 

virker som Kragerø er mye dyrere en Hvaler i allefall. Et det kanskje fordi det er ansett som bedre? Høyere status? 

AnonymBruker
Skrevet

Ferier ca. begge steder hver sommer og begge stedene er veldig bra.

Bor man i Oslo så er det veldig kjekt at det er kort vei til Fredrikstadområdet.

Anonymkode: 50967...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...