Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Milou
Skrevet

Hei, jeg er 19 år nå og holder på og fullføre vgs. Bor fortsatt hjemme men tenker snart og flytte ut.

Jeg har en kjærste som er 22 som bor fortsatt hos foreldrene sine, han droppa ut av vgs og jobber ikke, han går på nav. 

Han er utrolig dårlig på d med pengebruk, han bruker opp alt på sånn 4 dager og må låne av foreldrene sine. Han låner såpass mye at hele trygden hans går tilbake til foredrene pga han skyder de jo. Han har det utroilig roteete på rommet. Jeg bare vet ikke om jeg klarer mere, føler han ikke oppfører seg som den alderen han r i, føler han tar null ansvar. 

Greia er hvordan kan jeg si det på en fin måte for og ikke såre han. Vil gjerne si at hvis dette skal funke så må han ta seg sammen. Jeg er bare redd for og såre han, han er verdnes snilleste men null rutiner

Vet ærlig ikke om jeg vil flytte ut med han, jeg trenger mye struktur og rutiner på livet. Han spiller mye og er våken sent, mens jeg trenger søvn, blir så sliten av og være hos han i helgene. Har merka d sykt i d siste. Jeg bare vet ikke hva jeg kan gjøre.

Og ett spm til, setter nav folk i jobb fort? Fordi jeg tror og jobbe hadde hjulpet han

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Milou said:

Og ett spm til, setter nav folk i jobb fort? Fordi jeg tror og jobbe hadde hjulpet han

Nav gjør sitt beste for å få folk ut i jobb, men det kommer helt an på viljen til den personen de forsøker å hjelpe. I og med at du skriver at kjæresten din bruker mye tid på å spille om nettene og er våken, så er det nok vanskelig for han å skulle gå ut i en jobb - eller i hvert fall å finne motivasjonen til å få seg en jobb. Livet kan virke behagelig for noen når de kan spille hele natta, sove om dagen og få penger fra Nav inn på konto - for å sette det litt på spissen. 

Forøvrig kan Nav også hjelpe han med å få orden på økonomien sin, men som alt annet - det krever vilje fra personen selv, og det spørs det om kjæresten din har.

AnonymBruker
Skrevet
Milou skrev (2 minutter siden):

Og ett spm til, setter nav folk i jobb fort?

Han må skaffe seg jobb selv.

Selvfølgelig skal du ikke flytte sammen med ham.

Anonymkode: 11797...b40

• Liker 2
Gjest Milou
Skrevet
Zoltan skrev (Akkurat nå):

Nav gjør sitt beste for å få folk ut i jobb, men det kommer helt an på viljen til den personen de forsøker å hjelpe. I og med at du skriver at kjæresten din bruker mye tid på å spille om nettene og er våken, så er det nok vanskelig for han å skulle gå ut i en jobb - eller i hvert fall å finne motivasjonen til å få seg en jobb. Livet kan virke behagelig for noen når de kan spille hele natta, sove om dagen og få penger fra Nav inn på konto - for å sette det litt på spissen. 

Forøvrig kan Nav også hjelpe han med å få orden på økonomien sin, men som alt annet - det krever vilje fra personen selv, og det spørs det om kjæresten din har.

Ja jeg tror han har vilje

Skrevet
Just now, Milou said:

Ja jeg tror han har vilje

Det er i så fall bra, og da tenker jeg at du som kjæreste bør kunne være litt streng med han også. Slik jeg forstod det er det snakk om at dere skal flytte sammen? Jeg tenker at det er en rimelig krav at du kan si at du ikke ønsker å flytte med han inntil han har en fast inntekt og orden på økonomien sin.

Gjest Milou
Skrevet
Zoltan skrev (Akkurat nå):

Det er i så fall bra, og da tenker jeg at du som kjæreste bør kunne være litt streng med han også. Slik jeg forstod det er det snakk om at dere skal flytte sammen? Jeg tenker at det er en rimelig krav at du kan si at du ikke ønsker å flytte med han inntil han har en fast inntekt og orden på økonomien sin.

ja jeg vil helst ikke flytte inn med han nå. Vil flytte ut alene på grunna tror det er best sånn vertfall nå. Greia er at jeg innser st jeg ikke har vært streng, blir d veldig galt hvis jeg begynner med d nå? Foreldrene er ikke strenge heller, men tror ikke de vil ha en 22 åring i hsuet sitt for alltid

AnonymBruker
Skrevet

Hvert sekund du bruker på denne tosken er fullstendig bortkastet. Hvor mange slike sekunder det blir er bare opp til deg.

Når man handler frukt i butikken så lar man de ødelagte, stygge og ubrukelige ligge igjen. Man drasser det ikke med seg hjem.

Skjønner?

Anonymkode: df8f7...3b3

• Liker 1
Gjest Milou
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvert sekund du bruker på denne tosken er fullstendig bortkastet. Hvor mange slike sekunder det blir er bare opp til deg.

Når man handler frukt i butikken så lar man de ødelagte, stygge og ubrukelige ligge igjen. Man drasser det ikke med seg hjem.

Skjønner?

Anonymkode: df8f7...3b3

greia er at han ikke er ubrukelig, han kan hvis han vil..

AnonymBruker
Skrevet

Han er 22 år og gidder ikke gjøre en dritt med livet sitt. Det er ikke din jobb å være streng med kjæresten din. Han er voksen. Foreldra burde sparka han bak for flere år siden. Om han ikke finner ut av det selv så er det ikke vits. 

Hadde lett dumpa den fyren her. Du kan finne bedre. 

Anonymkode: 12519...f66

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...