Gå til innhold

Rekkehus og musikk fra nabo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som bor i rekkehus, synes du det er greit at naboen sitter på verandaen og spiller høy musikk? Hva er det som gjør at du synes det er greit/ikke greit?

Jeg sitter her nå og «nyter» gladjazz på den ene siden, og følelsesrock på den andre. Tvers over er det en som klipper plenen. Vurderer å bare gå inn igjen… 

Anonymkode: 36cda...e9d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er greit med lyd fra naboer, jeg.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er enden i en trerekkers og bryr meg døyten om hva naboen gjør, så lenge han ikke står med motorsag på hekken. Sånne som deg gjør meg litt nervøs da, så jeg har radioen på svært lavt nivå

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er respektløst å blæste musikk, uavhengig av tid på døgnet. Det er forskjell på normal lav lyd som uheldigvis høres av andre (det er innafor) og å spille konsert for halve nabolaget. Har en slik idiot som spiller rammstein, grusom musikk, så det smeller og rister i glasskapene. Han har fått anlegget fjernet av politiet to ganger, men han bryr seg ikke. Han spiller musikk hele døgnet rundt, og sommeren er et mareritt for da står verandadøren åpen hele døgnet. 
Så har vi ei som blir jævlig sentimental og nostalgisk i fylla og spiller klein 90-talls musikk for hele byen hver fredag til søndag. 

Mennesker er nå dritt og noen burde ikke få lov å bo blant andre folk. Trist at det bare bygges blokkleiligheter og ingen eneboliger. Må skaffe meg enebolig før de dør ut. 

Anonymkode: 2b2a9...c72

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Viss en vil ha det muse stille gjlr en best i å flytte på landet helt for seg selv. 

Naboer har de fleste, en bør takle at andre lever, og ikke bli helt tante sofie av den grunn. Jeg gir det jeg får, innimellom er det jeg som har besøk i bakhagen med vin og sang og av og til er det naboer som har lager litt leven. Litt latter i bakhagen,  litt  musikk med altandøren åpen,  folk som bor og lever etter kl 20. Jeg bor ikke på landet med 0 folk rundt meg, og det gjør ikke naboene mine heller så naboene tåler litt bråk fra meg og jeg fra de.

For meg er det generelt alt for mange sensitive ører her på kg, folk som ikke takler at naboene lager et pip før irritasjons systemet er i full alarm, og det synes iallefall jeg er litt spesielt.

Jeg er personlg glad jeg ikke bor i et småbarnsfelt med mye trampoline skriking, barnebursdag med 30 stykk i hagen osv da dette er lyder jeg kan finne irriterende over tid, men selv dette irritasjonsmomentet hadde jeg fint taklet uten å mene at naboer ikke skal kunne få leve og ha det koselig. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 11
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å høre naboene, så bryr meg null om motorsag, høytrykkspyler, gressklipper eller snekring...selv på røde dager.

Men musikk hadde gjort meg gal.

Det fordi musikksmak er så mangt og lyden er konstant. 

Har jeg på musikk selv bruker jeg enten headsett eller jeg har det så lavt at det ikke høres utenfor eiendommen.

Anonymkode: 9b711...1ac

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Musikk bør holdes på slik nivå at det ikke plager naboene. Èn gang i blant kan man varsle til naboene om at det skal være fest og dermed vil det bli høy musikk og støy, men gjerne i god tid slik at man kan sende bort barna (dersom naboen har små barn).

De fleste er hensynsfulle, men noen er helt jævlige naboer.

Noe annet som ville ha fått meg klikka er bikkjer som ukontrollert kjefter hele dagen. Hundeeiere er faktisk de minst hensynsfulle naboene. De lar hundene stå ute å bjeffer hele tiden som om de tror at naboene liker å høre på det. Nei, vi liker ikke å høre desperate "skrik" ifra hunden din! Helt forferdelig å høre på! Av-og-til kan det høres ut som om det er små babyer som skriker.

Ta inn jævla hunden når den starter å bjeffe! Vi har hatt hunder selv før, men vi har alltid tatt den inn når den har startet å bjeffe.

Endret av Intervence
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker å høre naboene, så bryr meg null om motorsag, høytrykkspyler, gressklipper eller snekring...selv på røde dager.

Men musikk hadde gjort meg gal.

Det fordi musikksmak er så mangt og lyden er konstant. 

Har jeg på musikk selv bruker jeg enten headsett eller jeg har det så lavt at det ikke høres utenfor eiendommen.

Anonymkode: 9b711...1ac

Enig. Det er ikke bare musikksmak men også det med hvor lenge musikken skal stå på, noen spiller i timesvis dag ut og dag inn. Å klippe hekker, klippe gress og annet vedlikehold tar naturlig slutt når jobben er gjort. Når naboen klipper gresset vet jeg at det tar max en halvtime, når det andre spiller musikk tar det gjerne 5-7 timer.

Anonymkode: 04fb3...16b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i rekkehus og bruker headset da jeg hører på musikk i hagen. Hadde ikke likt om naboen hørte på høy musikk i hagen. På ene siden pleier de å ha på radioen ute, men da lav lyd, så det plager ikke meg. 

Anonymkode: 958cc...0e7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere som klarer å ikke bry dere om lyder er heldige. Jeg synes de verste lydene er de man ikke vet når slutter, som en annen sa, hagearbeid tar jo ikke evig tid, men høy musikk bare durer og durer og man kan ikke skifte kanal selv om man blir gal i hodet av den. Og ikke kan man be folk skru av, heller, for da er det jeg som ikke viser hensyn, ikke klarer å leve med folk og er unormalt sensitiv.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er heller ikke musikk/radio en levelyd. Takler fint gressklippere, høytrykksspyler, unger som leker og vanlig prat. Det som trigger meg er de som ikke tar hensyn til andre, de som skriker og brøler, lar bikkje stå ute og bjeffe, spiller musikk på verandaen osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du som bor i rekkehus, synes du det er greit at naboen sitter på verandaen og spiller høy musikk? Hva er det som gjør at du synes det er greit/ikke greit?

Jeg sitter her nå og «nyter» gladjazz på den ene siden, og følelsesrock på den andre. Tvers over er det en som klipper plenen. Vurderer å bare gå inn igjen… 

Hvis du ikke ønsker naboer så er ikke rekkehus og tettbebyggelse noe for deg

Anonymkode: d41d0...e2e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Naboer og vanlige levelyder er ok. Lyder som ikke tar hensyn til andre er ikke ok. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Musikk og radio som sådan er helt OK, og da vet man at naboen har toleransenivå andre veien også. Men høyt volum er ikke OK uansett. 

Anonymkode: 5303c...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror jeg hadde gått inn igjen. Jeg leser bok på verandaen, greit med litt lyd. Men høy musikk funker dårlig. Gressklipper rett i nærheten er heller ikke lesevennlig.

Men lyd av gressklipper et par hus bort "lukker" jeg ørene for, det går fint.

Glad jeg ikke er omringa av naboer som spiller musikk. Her hører de radio i normal lydstyrke, noen leser og har det stille.

Anonymkode: a96f0...06d

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du som bor i rekkehus, synes du det er greit at naboen sitter på verandaen og spiller høy musikk?

Jeg tenker at idet man kjøper et rekkehus så har man gjort et valg om å bo tett på andre på godt og vondt.

De fleste bofellesskap har gode regler for støy. Les de som gjelder for deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

For meg er heller ikke musikk/radio en levelyd. Takler fint gressklippere, høytrykksspyler, unger som leker og vanlig prat. Det som trigger meg er de som ikke tar hensyn til andre, de som skriker og brøler, lar bikkje stå ute og bjeffe, spiller musikk på verandaen osv. 

Enig!

Jeg bruker også noe på øret hvis jeg skal høre på lyd ute.

Jeg bryr meg ikke om motorsag, gressklipper eller slike ting man normalt bruker, men konstant musikk hver solskinnsdag er fryktelig plagsomt.

Tettbygde strøk er ikke for folk som vil bråke, de får flytte på landet der de kan leve i fri utfoldelse uten å presse egne ønsker på andre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis du ikke er i stand til å oppføre deg blant folk og vise litt hensyn og ha respekt for folk rundt deg, så burde du bo på landet. 

Normale lyder er å forvente. Høy musikk er ikke normale levelyder. 

Anonymkode: 2b2a9...c72

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Helt greit med musikk, men ikke på full guffe over tid. Bor man i rekkehus må man regne med normale lyder fra naboen. Som inkluderer musikk, tv osv. Men å skru opp så høyt at alle naboer hører er ikke normalt. 

• Liker 3
Skrevet

Bor i rekkehus selv, man må tåle at folk lever, men musikk etter 23.00 er ikke greit. Eller så driter jeg i det. Forstår ikke hvorfor folk må høre på høy musikk på verandaen da. Her jeg bor så har vi vaktmester ordning. Så det klippes kun plen da de er her heldigvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...