AnonymBruker Skrevet 11. oktober #261 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil si utro personer kan deles inn i tre hovedkategorier: • De som er fullstendig blottet for empati og kun tenker på seg selv og sine behov. Det er irrelevant at forholdet til partneren hjemme er fint. • De som går gjennom en vanskelig periode, enten i forholdet eller av andre årsaker, og som på grunn av sin sårbarhet dras mot noen som kan gi dem trøst/bekreftelse/boozte selvtilliten. • De som møter den rette for sent, altså etter at man er etablert med barn, hus, felles forpliktelser osv. Selv var jeg i begge de to siste kategoriene. Massiv psykisk vold fra eks gjorde at jeg ikke kom meg ut, samtidig som jeg ble kjent med min sjelevenn oppi det hele. Han på sin side var kun i den siste kategorien. Kona var helt ok, de bare vokste fra hverandre, men han ville ikke gå pga barna i mange år. Det tok hele 6 år før det ble oss. Anonymkode: 5b5e0...e0f Interessant inndeling det, men jeg er ikke helt med på premisset «Den ene rette», for de kan det være flere av gjennom et langt liv, eventuelt vil jeg legge til en kategori til: - De som har hatt et langt godt liv med kona, men begynner å kjede seg litt, og finner det de tror er uskyldig spenning utenfor ekteskapet. Aldri ment å bli noe alvor, men så viser det seg å bli sterkere emosjonelt enn de trodde, også står de i en tilsynelatende evigvarende limbo fordi de vil ha begge deler og ikke tør å ta beslutning verken ene eller andre veien. De håper enten kona eller elskerinnen vil gjøre det for dem, og det gjør de jo - enten ved at det blir oppdaget og kona går, eller ved at elskerinnen ikke gidder vente i skyggene lenger. Anonymkode: 52042...955
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #262 Skrevet 11. oktober Mange er feige og vil ha i pose og sekk. Anonymkode: 4621b...132
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #263 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du får super sex ut av dette, flott for deg. Men jeg lurer alltid på hva som får folk til å kaste bort mange år av livet på en de aldri vil få et forhold til? Er samtalepartner som du vet med sikkerhet du vil miste om noen år? Studentene deres betyr jo ingenting. Du blir utnyttet men påstår du gir ham glede, selvtillit og en god samtalepartner?😆 Anonymkode: be816...bba Tanken har selvfølgelig slått meg. Hva er vitsen uten en framtid? Jeg velger likevel å leve i nuet; hvorfor skal alt handlet en mening eller en framtid? Hvorfor kan man ikke bare nyte det som er her og nå, nyte gleden, selvfølelsen, kjemien, nytelsen og de fine samtalene? Det er mye sårt som ligger i bunn for begge og som har gjort at vi nå er i en relasjon hvor vi føler vi trenger hverandre. For han handler det mye om ensomhet og tomhet, for meg handler det mye om å bli valgt og sett. Du sier at jeg blir brukt, og det stemmer nok. Vi bruker hverandre begge to. Han fyller også tomrom og behov hos meg. Jeg har nok ingen sunn tilnærming til min egen selvfølelse som føler at jeg trenger bekreftelsen fra en mann som egentlig er gift og har familie med en annen kvinne. Akkurat nå trenger vi hverandre begge to. Uansett om vi ikke ser en framtid, ingen ønsker å forandre livssituasjonen. Ikke nå eller på sikt. Men vi klarer heller ikke å stoppe. Anonymkode: 78116...90a
Langline Skrevet 11. oktober #264 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Om du får super sex ut av dette, flott for deg. Men jeg lurer alltid på hva som får folk til å kaste bort mange år av livet på en de aldri vil få et forhold til? Er samtalepartner som du vet med sikkerhet du vil miste om noen år? Studentene deres betyr jo ingenting. Du blir utnyttet men påstår du gir ham glede, selvtillit og en god samtalepartner?😆 Anonymkode: be816...bba Hvorfor tenker du at det å være gift/ ha samboer er det som gir livet mest verdi for alle? Og hvorfor tenker du nødvendigvis at det er elskerinna som blir utnyttet? 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #265 Skrevet 11. oktober Langline skrev (32 minutter siden): Hvorfor tenker du at det å være gift/ ha samboer er det som gir livet mest verdi for alle? Og hvorfor tenker du nødvendigvis at det er elskerinna som blir utnyttet? Det er det koner helst vil tro😉 og bare la dem tro det, de har ikke erfaring…. Anonymkode: 91eb9...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #266 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er det koner helst vil tro😉 og bare la dem tro det, de har ikke erfaring…. Anonymkode: 91eb9...8f5 Koner kan være noens elskerinne, og en elskerinne kan være noens kone. Hvordan kan du si at det å være kone gir samme tankesett? Hverken koner eller elskerinner er en ensartet gruppe, og noen er begge deler på en gang. Anonymkode: fd900...011 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå