Gå til innhold

hvorfor forlater ikke menn kona si for en elskerinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg som singel, ikke har en partner å ta hensyn til. Har jeg heller ingen ansvar for noen som helst forhold eller partnere. Hadde jeg hatt kjærest/gift, hadde jeg hatt ansvar for vårt forhold og partner. Enkelt og greit. Alle single i verden, har ikke ansvar for alle de gifte i verden, for ikke å være utro. 

Anonymkode: edf0b...3f6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

som mange andre skriver. de vil ha i pose og sekk. spenning, og hushjelp. bytter de ut kona med elskerinna tar bare elskerinna over jobben til kona, og så har man det gående. hadde de blitt hodestups forelsket i elskerinna så hadde de skilt seg på flekken. men de er bare ute etter et lett tidsfordriv i en ellers kjedelig hverdag. hvorfor MÅ de velge når de kan få begge. skjønner dem godt jeg. er ikke noe for meg, men en kynisk person ser ikke noe galt i det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye elskerinne-bashing og harmdirrende pekefingre. Den andre kvinnen er visstnok skitnere enn Babylons skitne skjøge og den utro mannen er en feig liten tusseladd ikke verdig betegnelsen mann. 

Greit.

Men hva med gifte kvinner som finner seg en elsker og lar mannen gå intetanende hjemme? 

Anonymkode: 9a7e2...e32

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig mye elskerinne-bashing og harmdirrende pekefingre. Den andre kvinnen er visstnok skitnere enn Babylons skitne skjøge og den utro mannen er en feig liten tusseladd ikke verdig betegnelsen mann. 

Greit.

Men hva med gifte kvinner som finner seg en elsker og lar mannen gå intetanende hjemme? 

Jeg mener at den som er utro har all skyld uansett om det er en kvinne eller en mann.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange opptatte menn som prøver seg på oss antatt enslige damer prøver å selge seg inn som om de gjør oss en slags tjeneste. At de kan nedlate seg til å yte litt service liksom :D som om det var noe helt uegennyttig ved det.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Greit.

Tror majoriteten av folk mener det samme uavhengig om det er mannen eller kvinnen som er utro. Jeg har likt syn på begge. En kvinne som er utro er ikke noe bedre enn en mann som er utro. Avskum begge to. 

Anonymkode: c8eb8...4bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (23 timer siden):

Mange opptatte menn som prøver seg på oss antatt enslige damer prøver å selge seg inn som om de gjør oss en slags tjeneste. At de kan nedlate seg til å yte litt service liksom :D som om det var noe helt uegennyttig ved det.

Hehe, ja, de prater som om de er den eneste i verden som faktisk kan knulle og nå vurderer de å gi ut smaksprøve fra mesterkokken 😄

Anonymkode: 7b060...ad9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 19.17):

Min eks er en feig jævel som ikke tørr stå for egne valg. Ennå benekter han at han har et forhold til henne han bedro meg med over år. Vært interessant å vite hva hun tenker om det. Han har nå reist til henne flere ganger de siste 7-8 månedene, og hun har vært til ham en gang. Ikke har hun fått hilse på familien heller.k

Anonymkode: 2c2e1...c7b

Spørr henne om det 👍🏻

Anonymkode: 3b7a2...21f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok flere faktorer. Som trygghet, økonomi, barn, hus, hytte, bil, felles venner, øvrig familie osv. 

Når man har vært i lange forhold med barn i bildet så blir man et Vi. Det er ikke bare å bryte opp og introdusere et nytt menneske til barna, familien, felles venner osv. Mange par skaffer seg mye felles venner gjennom barna. Det er viktige og nære bånd som man ofte ønsker å beholde. Kanskje har man lagt ned mye felles arbeid i hus, hytte og økonomi. For å ikke nevne barn, mange ønsker ikke å kun se barna sine 50%. De liker familielivet og alt det man har skapt sammen, kanskje er også øvrig familie blitt godt sammenflettet. Man har fått nære bånd til svigerfamilien. 

Å forelske seg i en annen gir nok mye begjær og sterke følelser, men når man ser rasjonelt på det så er det ofte galaskap å bytte ut det trygge og nære man har med begjær og følelser som man vet vil gå over til hverdag. 

Anonymkode: a7bd5...63f

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er nok flere faktorer. Som trygghet, økonomi, barn, hus, hytte, bil, felles venner, øvrig familie osv. 

Når man har vært i lange forhold med barn i bildet så blir man et Vi. Det er ikke bare å bryte opp og introdusere et nytt menneske til barna, familien, felles venner osv. Mange par skaffer seg mye felles venner gjennom barna. Det er viktige og nære bånd som man ofte ønsker å beholde. Kanskje har man lagt ned mye felles arbeid i hus, hytte og økonomi. For å ikke nevne barn, mange ønsker ikke å kun se barna sine 50%. De liker familielivet og alt det man har skapt sammen, kanskje er også øvrig familie blitt godt sammenflettet. Man har fått nære bånd til svigerfamilien. 

Å forelske seg i en annen gir nok mye begjær og sterke følelser, men når man ser rasjonelt på det så er det ofte galaskap å bytte ut det trygge og nære man har med begjær og følelser som man vet vil gå over til hverdag. 

Dummeste jeg har lest. Det er ingen unnskyldning for å holde på rundt med et annet menneske!

Anonymkode: e4078...fd0

• Liker 2
Skrevet

Samme grunn som hvorfor kvinnen ikke forlater mannen sin til fordel for en elsker. 
En elsker er nesten alltid en du seksuelt tenner på, men aldri i livet hadde orket å leve med. Mange blir hekta på den seksuelle tenningen som de ikke har med partneren sin. I de fleste tilfeller fordi de ikke har giddet å jobbe for å beholde den. 

Tenk deg du har barn, barnebarn, hytte, båt, villa, omgangskrets, felles mål og lån. Det tar en helvetes mye  krefter og penger til for å slette alt sammen og starte pån igjen. Du sitter med en mann eller kone som har sett deg på ditt verste, som er villig til å klemme ut dine kviser på ryggen og utstå din drittlukt og snorking, og så skal du starte på ny med en du ikke tørr å prompe for?😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dummeste jeg har lest. Det er ingen unnskyldning for å holde på rundt med et annet menneske!

Anonymkode: e4078...fd0

Nå svarte jeg kun på hvorfor menn ikke forlater kona som var spørsmålet til TS. 

Det etiske perspektivet rundt utroskap svarte jeg ikke på. Så ser ikke hvorfor du mener mitt svar var dumt? 

• Liker 4
Skrevet

De holder elskerinnen på gress, de har det egentlig ganske bra 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor de ikke forlater partner:

Partneren gir dem: stabilitet, trygghet, kanskje mange års historie som par, kjenner hverandre omtrent ut og inn (bortsett fra utroskapet). Enn har kanskje også felles barn som man ikke vil utsette for en skillsmisse/samlivsbrudd.

Spenningen er derimot kanskje borte.

Elskerinnen: nytt og ferskt, føles spennende. MEN DET er det.. Og spenningen gir seg der også etter en stund.

...

Derfor velger de fleste å bli værende hos Partneren sin. Jeg synes ikke noe om utroskap så det er sagt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi tross alt er glad i hverandre, trives i hverandres selskap og ønsker å leve sammen, selv om vi ikke har felles sexliv. 

Og fordi det er veldig enkelt å finne noen å ha sex med, men ikke fullt så enkelt å finne noen man kan og vil leve med

Anonymkode: c134e...a8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mannen ikke forlater hun hjemme? Han gidder ikke. Det er praktisk. Det er enkelt. Han beholder alt materialistisk. Alle er i samme hus. Han slipper «styr». Menn er late, og bedagelige anlagt. Viss han er misfornøyd med hun hjemme, fikser han problemet med en ny. Problem løst! Også lever han lykkelig videre, med alt det materialistiske og nytt sexliv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor mannen ikke forlater hun hjemme? Han gidder ikke. Det er praktisk. Det er enkelt. Han beholder alt materialistisk. Alle er i samme hus. Han slipper «styr». Menn er late, og bedagelige anlagt. Viss han er misfornøyd med hun hjemme, fikser han problemet med en ny. Problem løst! Også lever han lykkelig videre, med alt det materialistiske og nytt sexliv. 

I tillegg forstår mange menn at elskerinna vil forvandle seg til den samme som kona når hverdagen innhenter dem i felles hus. Men i tillegg til det vil han få drama med eks, samvær, deling av bo osv. 

Anonymkode: 7f75b...83b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 21.03):

Nå svarte jeg kun på hvorfor menn ikke forlater kona som var spørsmålet til TS. 

Det etiske perspektivet rundt utroskap svarte jeg ikke på. Så ser ikke hvorfor du mener mitt svar var dumt? 

Det er jo klassisk KG da. Jeg er interessert i fenomenet utroskap siden det er selvopplevd og prøvde å lage en tråd en gang om hvorfor det skjer, men man kan ikke gå inn på noen forklaringer rundt det uten å bli beskyldt for å unnskylde det. 

At det ikke er lett å skille seg og snu livet sitt og andres på hodet er ikke en unnskyldning for å være utro, men en del av forklaringen på hvorfor noen ikke "bare" forlater ektefellen.

Anonymkode: ba2cc...a44

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I tillegg forstår mange menn at elskerinna vil forvandle seg til den samme som kona når hverdagen innhenter dem i felles hus. Men i tillegg til det vil han få drama med eks, samvær, deling av bo osv. 

Anonymkode: 7f75b...83b

Det trenger ikke en gift mann å forholde seg til, fordi han skiller seg aldri uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig få kvinner klarer å være den trygge, og den utforskende samtidig. Kvinner parkerer seg selv i tidlig alder, da kommer elskerinnen inn og fyller tomrommet. 

Anonymkode: 21a72...5c2

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...