AnonymBruker Skrevet 9. oktober #221 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For en flaks at vi fikk selveste talspersonen for alle menn i denne tråden. Hva er oddsen. Den utro mannen er jo selv ikke til å stole på, så det er jo litt ironisk at dette skal være et krav. Anonymkode: ba2cc...a44 Dette var det mest intelligente du klarte å harke opp? Anonymkode: 6cc53...daa 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #222 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Menn vil ha tre ting i en dame: At hun er til å stole på At hun er trivelig i være sammen med At seksuell interesse er gjensidig Kort sagt menn vil ha en lojal venninne de finner attraktiv, som vil ligge med dem. Noter dette, damer, for her har dere fasiten. Hvis hun ikke oppfyller kriterium 3 (sex) er hun ikke aktuell, hverken som elskerinne eller kone. Hvis hun oppfyller kriterium 3 (sex), men bommer på 1 (pålitelig) eller 2 (trivelig), er hun aktuell som elskerinne men ikke som kone. Hvis hun oppfyller alle tre kriteriene er hun konemateriale. Det er ingenting "misogynistisk" ved dette. Anonymkode: 6cc53...daa Pissprat ! 🙄 Anonymkode: e80b5...0f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #223 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 12.12): Det jeg ikke skjønner er menn som virker til å være lei av kona si og er utro mange ganger, men de vil ikke forlate kona si for en elskerinne, ikke alle men de fleste er sånn, hvorfor? Noen som kan forklare? de er lei og er utro, men vil ikke forlate? Gir ikke mening Anonymkode: eb863...384 Kanskje fordi elskerinnen kun er god for sex, og ikke er noe konemateriale Anonymkode: 0fac2...6f5 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #224 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det skjer jo også - jeg kjenner til en del tilfeller hvor det potensielt er noen diagnoser involvert... Og nei, jeg er ikke elskerinna som har fått elskerinnetalen, jeg er hun som ofte ender opp med å bli psykologen for folk, de åpner seg. Jeg spør gjerne utro menn rett ut om hvorfor de er utro, og ikke "bare" skiller seg, og har fått en rekke forskjellige svar på det. Og noen få ganger, så er de rett og slett direkte LIVREDDE for kona. Det har kanskje allerede vært trusler om alt fra selvmord til at de skal kreve 100% omsorg for barna, og har gjerne til og med samlet diverse bevis på at han liksom er en dårlig far og diktet opp historier de vil fortelle alle rundt om han våger å gå. Jeg har også sett noen av disse forlate likevel til slutt, og gått gjennom et rent helvete. En nær venn har faktisk også mistet barna i det, og har etter mange år med rettsaker, ikke noe annet valg enn å bare håpe at de kommer seg bort fra mor når de blir større, og at han da kan få opprettet kontakt med dem og ha et forhold med dem igjen. Nå er det for små, selv om største har begynt å skjønne, at mor lyver om far. Dette er nok ikke vanligste årsaken til at den utro mannen aldri skiller seg - men det årsaken i noen tilfeller. Anonymkode: ba2cc...a44 Jeg tror faktisk det er mer vanlig at mannen er redd for å gå, enn at han vil ha "pose og sekk" som mange mener i denne tråden. Men jeg vet ikke, selvsagt. Menn stiller svakere når det kommer til å få omsorgen for barn, særlig når de er små. Jeg tror også menn, som kvinner, er utro for å få sett en flik av virkeligheten. Det kan være veien ut. Det er vanskelig å vite forskjellen på rett og galt når man har vært i et tøft forhold lenge. Og mange menn er umodne, egoister eller rett og slett dumme. En avtale må holdes. Det er skadelig for den som blir bedratt. Mange av de som blir akuttinnlagt på psykiatrisk har blitt bedratt. Så det er et veldig alvorlig tema dette. Jeg leser innlegg her inne av kvinner som er utro. Av ingen annen grunn at de ble forelsket i en kollega, som i tillegg er gift. Jeg blir oppgitt over at det går an være så dum. Og menn som ikke får pule nok, enda de har seg med kona fem ganger i uka. Det er noe galt med disse folka. Jeg får litt NAV-tok vibber. Anonymkode: 9b693...beb 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #225 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 12.12): Det jeg ikke skjønner er menn som virker til å være lei av kona si og er utro mange ganger, men de vil ikke forlate kona si for en elskerinne, ikke alle men de fleste er sånn, hvorfor? Noen som kan forklare? de er lei og er utro, men vil ikke forlate? Gir ikke mening Anonymkode: eb863...384 Menn klamrer seg til kone fordi de ikke vik miste mulighet for nærhet i hverdagen og vil ikke miste andre hverdagslige ting som husarbeid og barnepass. Kvinner klamrer seg til menn pga økonomi, stort sett tjener han mest og eier alt/mest og gjør tyngre ting som dekkskift, maling ute, osv. Hvis de gjør noe som helst, da. Anonymkode: 90a53...96c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #226 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje fordi elskerinnen kun er god for sex, og ikke er noe konemateriale Anonymkode: 0fac2...6f5 Ja, noe sånt. Man elsker med kona, men knuller med elskerinna. Skjønner du forskjellen ? Vi vil ha noe rått, spennende og "forbudt" til avveksling fra det kjedelige hverdagslige. Vi vil ikke ha hverdag med elskerinna, hun er krydderet i tilværelsen. Anonymkode: e80b5...0f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #227 Skrevet 9. oktober I mitt tilfelle var elskerinna en brautende, svikaktig dame med unger som hadde masse utfordringer mora ikke tok tak i, alkoholproblem og vane til å flørte med alt som hadde kølle mellom beina. Jeg er avholds, høflig, god til å håndtere barneoppdragelse og trofast. Valget hans var enkelt. Anonymkode: 7f75b...83b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #228 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 12.12): Det jeg ikke skjønner er menn som virker til å være lei av kona si og er utro mange ganger, men de vil ikke forlate kona si for en elskerinne, ikke alle men de fleste er sånn, hvorfor? Noen som kan forklare? de er lei og er utro, men vil ikke forlate? Gir ikke mening Anonymkode: eb863...384 De er fortsatt glad i kona og vil ikke rive opp familien. De vil bare ha mer spenning i sexlivet, og det får de hos elskerinnen. Anonymkode: 8a72b...2a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #229 Skrevet 9. oktober Økonomi styrer desverre det meste i denne verden Anonymkode: e75f5...0a6 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #230 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I mitt tilfelle var elskerinna en brautende, svikaktig dame med unger som hadde masse utfordringer mora ikke tok tak i, alkoholproblem og vane til å flørte med alt som hadde kølle mellom beina. Jeg er avholds, høflig, god til å håndtere barneoppdragelse og trofast. Valget hans var enkelt. Anonymkode: 7f75b...83b Så hvorfor valgte han å ha elskerinne da? Hvis valget var så enkelt. Anonymkode: 90a53...96c 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #231 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hvorfor valgte han å ha elskerinne da? Hvis valget var så enkelt. Anonymkode: 90a53...96c Fordi elskerinna var "the one who got away" fra ungdomstiden hans. Han var forelsket i henne siden han var 13, og hun hadde lekt med følelsene hans i flere år på en "hot and cold"-måte. Så møtte han henne igjen plutselig da de var over 30, og hun en dag flyttet til byen vår. Så det var vel en "bucket list" for ham. Han angret bittert på å ha latt følelsene styre, men da var det for sent, og jeg tok ut skilsmisse. Anonymkode: 7f75b...83b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #232 Skrevet 9. oktober Elskerinna er god nok for sex, men absolutt ikke noe koneemne jeg vil dele livet med.. Kona er flott på alle måter, men ikke spennende nok lenger seksuelt og når sant skal sies så oppfører hun seg som prostituert. De gangene jeg blar opp lommeboka og spanderer ferieturer, restaurantbesøk, gir henne gaver, inviterer henne med på andre ting så først blir hun i mood til sex. Anonymkode: 799eb...fb8 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #233 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Elskerinna er god nok for sex, men absolutt ikke noe koneemne jeg vil dele livet med.. Kona er flott på alle måter, men ikke spennende nok lenger seksuelt og når sant skal sies så oppfører hun seg som prostituert. De gangene jeg blar opp lommeboka og spanderer ferieturer, restaurantbesøk, gir henne gaver, inviterer henne med på andre ting så først blir hun i mood til sex. Anonymkode: 799eb...fb8 Vet hun at du har sex med andre og utsetter henne for smitte? Anonymkode: 7f75b...83b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #234 Skrevet 9. oktober Det er vel av den grunn at menn i større grad er utro selv om de lever i lykkelige forhold, mens damer oftere er utro når de allikevel er på vei ut av forholdet. Mannen har ikke noen interesse av å forlate kona, fordi han egentlig har det bra med henne; han vil bare ha sex med flere damer enn bare én. Anonymkode: c4cb3...df0 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #235 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror faktisk det er mer vanlig at mannen er redd for å gå, enn at han vil ha "pose og sekk" som mange mener i denne tråden. Men jeg vet ikke, selvsagt. Anonymkode: 9b693...beb Det tror jeg også ofte er tilfelle. Det er ikke det at de føler de har ordnet seg så sinnsykt bra med spenning med elskerinnen og en kone hjemme som passer ungene og vasker sokkene. Men heller at skilsmisse er utrolig tungt og vanskelig. Hadde de stått på bar bakke og vært single, så hadde de kanskje valgt kona over elskerinna. Men når de ender med å velge kona, så kan det kanskje handle mer om en frykt for å gå enn en lyst til å bli. Anonymkode: ba2cc...a44 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #236 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tror jeg også ofte er tilfelle. Det er ikke det at de føler de har ordnet seg så sinnsykt bra med spenning med elskerinnen og en kone hjemme som passer ungene og vasker sokkene. Men heller at skilsmisse er utrolig tungt og vanskelig. Hadde de stått på bar bakke og vært single, så hadde de kanskje valgt kona over elskerinna. Men når de ender med å velge kona, så kan det kanskje handle mer om en frykt for å gå enn en lyst til å bli. Anonymkode: ba2cc...a44 Edit: Mente omvendt selvsagt - at de kunne valgt elskerinna over kona om de var single Anonymkode: ba2cc...a44 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #237 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tror jeg også ofte er tilfelle. Det er ikke det at de føler de har ordnet seg så sinnsykt bra med spenning med elskerinnen og en kone hjemme som passer ungene og vasker sokkene. Men heller at skilsmisse er utrolig tungt og vanskelig. Hadde de stått på bar bakke og vært single, så hadde de kanskje valgt kona over elskerinna. Men når de ender med å velge kona, så kan det kanskje handle mer om en frykt for å gå enn en lyst til å bli. Anonymkode: ba2cc...a44 Men Norge er ikke USA. Skilsmisse i Norge vil ikke utløse underholdsbidrag til ektefellen eller medføre at kona får halvparten av alt, også det mannen hadde før ekteskapet. Det er ikke vanskelig å skilles når du virkelig elsker den andre kvinnen. Det er det mange elskerinner ikke forstår. I mitt tilfelle, der jeg skilte meg fra eksen etter utroskap, så ble han ikke sammen med elskerinnen, selv om det var fritt frem etter at jeg gikk. Han var singel i to år, og så ble sammen med en helt annen dame. De fleste vil ikke ha elskerinnen når spenningen forsvinner, og hverdagen treffer. Kjenner til en som ønsket å flytte fra kona rett til elskerinna, i stedet for å bo alene. Elskerinna ønsket ikke det siden hun hadde to sønner og ville være særboer, og da flyttet gubben like godt tilbake til kona igjen. Anonymkode: 7f75b...83b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #238 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Edit: Mente omvendt selvsagt - at de kunne valgt elskerinna over kona om de var single Anonymkode: ba2cc...a44 Menn som virkelig VIL noe vil flytte fjell for å få det. Hvis en mann ikke gjør noe, betyr at han ikke vil det NOK. Anonymkode: 7f75b...83b 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #239 Skrevet 9. oktober Min kjæreste ble sammen med dundra han var kjæreste med da de var 14 år. Så gikk de fra hverandre, hun fikk et funksjonshemmet barn og etter at vi hadde fått to barn la hun seg etter han. Han slo opp, men var ofte tilbake hos meg i overgangen. Jeg visste ikke om henne før i ettertid. Han fridde til meg etter at de ble sammen. Endte med at de giftet seg. Nå unner jeg dem alt godt og ville ikke tatt i ham med en ildtang. Menn vingler ofte fram og tilbake. Da det ble avslørt spurte jeg hvorfor han var utro mot oss begge. Fordi han var glad i meg var svaret. Milde himmel Anonymkode: 2c398...014 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #240 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og noen elskerinner tror de er så spesielle og mye bedre enn kona der de ligger i senga med åpne bein. Men sannheten er at både mannen og elskerinna (så lenge de vet mannen er gift) er like mye søppel begge to. Anonymkode: 8e33f...3db Vet du, etter det jeg observerer, så er elskerinna ofte bedre. Ikke nødvendigvis bedre rent objektivt sett, men en bedre match for mannen. Mange går naivt inn i forhold bare fordi de får følelser for hverandre. Så tar de alle stegene og får til slutt barn, fordi det liksom er det naturlige. Så våkner de en dag og ser at den de har valgt å dele livet med, ikke er den de har mest til felles med eller den de kommuniserer best med eller har overensstemmende behov med. Men så er man låst til kona da, pga barn, trygghet, redselen for endringer, redselen for alt stresset et brudd medfører og pga dårlig samvittighet. Så ender man opp i en slags limbo. Anonymkode: 5b5e0...e0f 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå