Gå til innhold

hvorfor forlater ikke menn kona si for en elskerinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For visst han forlater kona til fordel for elskerinna så har han jo ikke elskerinne lenger.

Skulle vært sosialt akseptert med elsker og elskerinne, tror samlivet hadde blitt mindre komplisert om en slik ordning var vanlig.

Nesten som å ha luksusen av å eie en kabriolet sportsbil som man brukte til kose kjøring innimellom, mens alle andre behov ble dekket av den trauste Toyota stasjonsvognen, som i grunnen er mer praktisk enn sportsbilen på alle områder.

Anonymkode: 50450...678

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig få kvinner klarer å være den trygge, og den utforskende samtidig...

Anonymkode: 21a72...5c2

En egenskap de deler med menn.

Anonymkode: 7b060...ad9

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...Skulle vært sosialt akseptert med elsker og elskerinne, tror samlivet hadde blitt mindre komplisert om en slik ordning var vanlig.

Mener du åpent forhold? 

Anonymkode: 7b060...ad9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke «lei av» kona, men kjeder seg/trenger forandring/nye utfordringer. Å ha en elskerinne gir en spenning som spriter opp dagliglivet. Dette må jo være det ultimate for en mann, så hvorfor skal han da forlate kone og barn? 

Anonymkode: f9f18...4a3

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er på grunn av meg at han fortsatt er hos samboeren. Det de har sammen er helt annerledes enn det han og jeg har, og jeg synes at han skal ta vare på det. Jeg er fornøyd med tilværelsen, og ønsker ikke at han skal velge.

Jeg frykter at han gir opp forholdet til henne når yngstebarnet blir større, for det vil endre forholdet mellom ham og meg - og ikke nødvendigvis til det bedre.

Anonymkode: e3546...d05

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (På 1.6.2023 den 22.36):

Elskerinnen: nytt og ferskt, føles spennende. MEN DET er det.. Og spenningen gir seg der også etter en stund.

Jeg er "gammel" og veletablert i elskerinnerollen, og etter mange år sammen så har vi det fortsatt spennende
Det at han har en samboer som hjelper ham å drifte AS Familien er til min fordel. Han og jeg har ikke hverdagsutfordringer, kun kos, erotikk og vennskap.  Han falt for meg, men jeg vil ikke ha en kjæreste eller samboer, så han spurte om jeg heller trengte en elsker... Det gjorde jeg. Så lenge de to holder det flytende der hjemme, så slipper jeg å få det tettere enn jeg takler her.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er på grunn av meg at han fortsatt er hos samboeren. Det de har sammen er helt annerledes enn det han og jeg har, og jeg synes at han skal ta vare på det. Jeg er fornøyd med tilværelsen, og ønsker ikke at han skal velge.

Jeg frykter at han gir opp forholdet til henne når yngstebarnet blir større, for det vil endre forholdet mellom ham og meg - og ikke nødvendigvis til det bedre.

Jeg er "gammel" og veletablert i elskerinnerollen, og etter mange år sammen så har vi det fortsatt spennende
Det at han har en samboer som hjelper ham å drifte AS Familien er til min fordel. Han og jeg har ikke hverdagsutfordringer, kun kos, erotikk og vennskap.  Han falt for meg, men jeg vil ikke ha en kjæreste eller samboer, så han spurte om jeg heller trengte en elsker... Det gjorde jeg. Så lenge de to holder det flytende der hjemme, så slipper jeg å få det tettere enn jeg takler her.

Det er hans valg om han blir hos samboeren eller ikke. Du kan ikke ta cred eller skyld for det. Men det er mye "meg" her. Og det er han som må svare til barna og samboeren når sannheten kommer frem, som den alltid gjør.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 12.12):

Det jeg ikke skjønner er menn som virker til å være lei av kona si og er utro mange ganger, men de vil ikke forlate kona si for en elskerinne, ikke alle men de fleste er sånn, hvorfor?

Det kommer an på hvilken fase av livet de er i. Er ungene store nok så er det godt mulig at det skjer. Det krever tross alt litt tid å bli virkelig lei av en partner. De fleste prøver mange ganger før de går ut av forholdet. De som er utro mange ganger, tidlig i forholdet, er rett og slett ikke til å stole på, og bryr seg lite om partner, bryr seg lite om å ta vare på familien. Det er nok en del av disse også. 

AnonymBruker
Skrevet

Der er stort sett kvinner som fori menn er for avhengig av sin kvinne. Hun har som regel organisert hele familielivet, hele livets hans, vært den som har planlagt feriene, den som har organisert høytider osv. Vi kvinner kan lett kjøpe der menn håndterer i hverdagslivet, det er enklere mer praktiske ting, så hvis vi trenger noe er det enkelt å fikse. Den organiseringen av hverdagen som kvinnene står for er vanskeligere å erstatte. Derfor går menn sjelden. Fordi de er mer avhengig av henne enn hun er av ham.  Menn håndterer skilsmisse dårligere, får mer psykiske vansker og andre utsatte etterpå. Menn er mer avhengige av henne enn hun er av ham. Hun har også venner og ofre vært den som styrer felles vennenettverk. Han blir mer alene uten noen å snakke med. 

En elskerinne vil kanskje kunne ta over rollen selvsagt, men jeg tror mange menn føler at de står i gjeld til kona si for alt hun faktisk har vært i samlivet, på det praktiske planet, at det kjennes vanskeligere ut å gå. Man vet hva man har men inne hva man får. 

En mann som går tror jeg også blir mer stemplet enn en kvinne som går. Det er "kvinnefrigjørende" å gå. En mann som forlater en kone for en elskerinne er tross alt ganske "sterotypt". En kvinne som forlater en mann for en elsker, hadde nok "god grunn" tror jeg de fleste tenker. 

Så det er nok komplekst. Ikke gå for en gift mann sier jeg bare!! Da må du være forberedt på å være ekstremt tålmodig, utholdende og vite at du med liten sannsynlighet vil bli satt først. 

Anonymkode: a8487...341

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan klarer du dette? Har du ikke følelser for han? Jeg har vert i din situasjon, men etter noen år, så klarte jeg ikke være nr 2 lenger… han ble selvsagt boende med hun. 

Anonymkode: edf0b...3f6

• Hjerte 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Han forlot ikke meg for elskerinnen, men jeg forlot han da jeg fikk vite om elskerinnen…

Anonymkode: 3b7a2...21f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser så mange elskerinner snakker høyt om seg selv og de er så bra for mannen som fortsatt er i et forhold at det er pga de at de fortsatt er der med familien AS 😂.. er dere virkelig så unike og spesielle og virkelig så blinde?  

Anonymkode: 8c0cd...72c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 21.21):

For visst han forlater kona til fordel for elskerinna så har han jo ikke elskerinne lenger.

Skulle vært sosialt akseptert med elsker og elskerinne, tror samlivet hadde blitt mindre komplisert om en slik ordning var vanlig.

Nesten som å ha luksusen av å eie en kabriolet sportsbil som man brukte til kose kjøring innimellom, mens alle andre behov ble dekket av den trauste Toyota stasjonsvognen, som i grunnen er mer praktisk enn sportsbilen på alle områder.

Japanske tilstander med andre ord. Vil vi virkelig dit??

• 2 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 18.22):

Bingo! Men mange koner tror det er fordi de er så spesielle og er mye bedre enn elskerinnen 

Anonymkode: cfc1f...c01

Og noen elskerinner tror de er så spesielle og mye bedre enn kona der de ligger i senga med åpne bein. Men sannheten er at både mannen og elskerinna (så lenge de vet mannen er gift) er like mye søppel begge to.

Anonymkode: 8e33f...3db

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sett problemstillingen fra et annet perspektiv, som barnet til en utro mann. 

Mamma er borderline med overlappende narrsistisk personlighetsforstyrrelse. 

Pappa hadde ei elskerinne fordi han ble mishandlet hjemme vil jeg tro. Han behøvde noe lyst og fint i et knallhardt liv. Pappa dro ikke fordi han var redd for å miste meg og min lillesøster og for at vi skulle bli alene med min mor. Det var svært uvanlig på den tiden dette foregikk at far fikk 100% omsorg. 

Men min mor dro etter 2 år. Takk og pris. Vi ble hos pappa. Han giftet seg etterhvert med elskerinnen. Jeg har blitt veldig glad i min stemor og vi har ukentlig kontakt selv om pappa døde for 15 år siden. 

Det er mange tråder her inne om damer med bpf og alle er enige om at disse må en for guds skyld holde seg unna. Noen menn blir fanget i nettet til disse kvinnene og kommer seg ikke unna. En del menn blir grovt mishandlet av kvinner, som de også har barn med. Elskerinnen blir en flukt. Kanskje de elsker henne også, men han tørr ikke gå? 

Jeg har levd ei stund, og når familiemedlemmer og venner har vært utro har det vært uholdbart på hjemmefronten. 

(Til dere med bpf uten noe, jeg vet hvor vondt dere har det og jeg vet dere ikke er dårlige mennesker, men syke av traumer). 

Anonymkode: 9b693...beb

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 12.12):

Det jeg ikke skjønner er menn som virker til å være lei av kona si og er utro mange ganger, men de vil ikke forlate kona si for en elskerinne, ikke alle men de fleste er sånn, hvorfor? Noen som kan forklare? de er lei og er utro, men  vil ikke forlate? Gir ikke mening

Anonymkode: eb863...384

Det gir jo perfekt mening.

For mange menn er det vanskelig å finne en kvinne som vil ha sex ofte nok og mye nok og over lang tid. Men har man først en kone så kan man få så mye sex man bare vil, hvis man spiller kortene rett. Man lar kona tro at man vil skille seg hvis man ikke får sex, eller man lar elskerinnen tro at hun kan være den som får mannen til å forlate sin kone.

Det viktigste er å omgi seg med kvinner som tror på ordene du sier, og ikke bryr seg stort om handlingene dine. Har man først klart det, så har man skutt gullfuglen.

Det jeg mener du burde spørre om i stedet, trådstarter, er hvorfor enkelte kvinner tilsynelatende tvangsmessig er mer opptatt av hva menn sier, enn hva menn gjør.

Hadde disse gått for menn som oppførte seg bra, så hadde de jo hatt et fint liv. I stedet velger de menn som sier fine ord, (men som selvfølgelig ikke gjør det de sier).

Anonymkode: 048db...b6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 12.20):

Det blir jo enklere å fortsette i ekteskapet når de får i både pose og sekk. De får spenning i hverdagen, slipper å bryte opp familien. Tenker nok både på barna  først og fremst,og ikke minst så spiller økonomi inn vil jeg tro. 

Anonymkode: b2d5d...f03

Folk hauser opp forhold, ser ned på single folk. Men skjønner ikke at de låser seg til de grader (åpenlyst for noen, men ikke alle). Det er en skam å gå, det er en skam å innrømme at forholdet ikke funket. Ett brudd skaper uvennskap, ikke bare mellom to, men hele slekta og venner. Økonomien avgjør også om folk blir eller drar. Ja litt av en kjærlighets erklæring. Man bedrar heller i det skjulte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 6.53):

Det er ønsketenkning at forklaringen er at elskerinner ikke er "wifey material" (jeg spyr forøvrig av den misogynistiske oppdelingen av kvinner i enten hull eller konemateriale som jeg ser her, hvorfor adoptere kvinnenedsettende begreper).

Elskerinner er ikke en egen rase av undermennesker, de er alle slags kvinner. 

Anonymkode: ba2cc...a44

Menn vil ha tre ting i en dame:

1. At hun er til å stole på
  2. At hun er trivelig i være sammen med
  3. At seksuell interesse er gjensidig

Kort sagt menn vil ha en lojal venninne de finner attraktiv, som vil ligge med dem. Noter dette, damer, for her har dere fasiten.

Hvis hun ikke oppfyller kriterium 3 (sex) er hun ikke aktuell, hverken som elskerinne eller kone.

Hvis hun oppfyller kriterium 3 (sex), men bommer på 1 (pålitelig) eller 2 (trivelig), er hun aktuell som elskerinne men ikke som kone.

Hvis hun oppfyller alle tre kriteriene er hun konemateriale.

Det er ingenting "misogynistisk" ved dette.

Anonymkode: 6cc53...daa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har sett problemstillingen fra et annet perspektiv, som barnet til en utro mann. 

Mamma er borderline med overlappende narrsistisk personlighetsforstyrrelse. 

Pappa hadde ei elskerinne fordi han ble mishandlet hjemme vil jeg tro. Han behøvde noe lyst og fint i et knallhardt liv. Pappa dro ikke fordi han var redd for å miste meg og min lillesøster og for at vi skulle bli alene med min mor. Det var svært uvanlig på den tiden dette foregikk at far fikk 100% omsorg. 

Men min mor dro etter 2 år. Takk og pris. Vi ble hos pappa. Han giftet seg etterhvert med elskerinnen. Jeg har blitt veldig glad i min stemor og vi har ukentlig kontakt selv om pappa døde for 15 år siden. 

Det er mange tråder her inne om damer med bpf og alle er enige om at disse må en for guds skyld holde seg unna. Noen menn blir fanget i nettet til disse kvinnene og kommer seg ikke unna. En del menn blir grovt mishandlet av kvinner, som de også har barn med. Elskerinnen blir en flukt. Kanskje de elsker henne også, men han tørr ikke gå? 

Jeg har levd ei stund, og når familiemedlemmer og venner har vært utro har det vært uholdbart på hjemmefronten. 

(Til dere med bpf uten noe, jeg vet hvor vondt dere har det og jeg vet dere ikke er dårlige mennesker, men syke av traumer). 

Anonymkode: 9b693...beb

Ja, det skjer jo også - jeg kjenner til en del tilfeller hvor det potensielt er noen diagnoser involvert... 

Og nei, jeg er ikke elskerinna som har fått elskerinnetalen, jeg er hun som ofte ender opp med å bli psykologen for folk, de åpner seg. Jeg spør gjerne utro menn rett ut om hvorfor de er utro, og ikke "bare" skiller seg, og har fått en rekke forskjellige svar på det.

Og noen få ganger, så er de rett og slett direkte LIVREDDE for kona. Det har kanskje allerede vært trusler om alt fra selvmord til at de skal kreve 100% omsorg for barna, og har gjerne til og med samlet diverse bevis på at han liksom er en dårlig far og diktet opp historier de vil fortelle alle rundt om han våger å gå. 

Jeg har også sett noen av disse forlate likevel til slutt, og gått gjennom et rent helvete. En nær venn har faktisk også mistet barna i det, og har etter mange år med rettsaker, ikke noe annet valg enn å bare håpe at de kommer seg bort fra mor når de blir større, og at han da kan få opprettet kontakt med dem og ha et forhold med dem igjen. Nå er det for små, selv om største har begynt å skjønne, at mor lyver om far.

Dette er nok ikke vanligste årsaken til at den utro mannen aldri skiller seg - men det årsaken i noen tilfeller.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Menn vil ha tre ting i en dame:

1. At hun er til å stole på
  2. At hun er trivelig i være sammen med
  3. At seksuell interesse er gjensidig

Kort sagt menn vil ha en lojal venninne de finner attraktiv, som vil ligge med dem. Noter dette, damer, for her har dere fasiten.

Hvis hun ikke oppfyller kriterium 3 (sex) er hun ikke aktuell, hverken som elskerinne eller kone.

Hvis hun oppfyller kriterium 3 (sex), men bommer på 1 (pålitelig) eller 2 (trivelig), er hun aktuell som elskerinne men ikke som kone.

Hvis hun oppfyller alle tre kriteriene er hun konemateriale.

Det er ingenting "misogynistisk" ved dette.

Anonymkode: 6cc53...daa

For en flaks at vi fikk selveste talspersonen for alle menn i denne tråden. Hva er oddsen.

Den utro mannen er jo selv ikke til å stole på, så det er jo litt ironisk at dette skal være et krav.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...